Anonym bruker Skrevet 10. juli 2017 #1 Skrevet 10. juli 2017 Vi har så mye. Har 3 barn. Jeg strikker, svigermor strikker, mormor strikker, oldermor strikker. Alle lager noen gensere og ullbukser til hvert barn hver sesong. Selv om de kan arve. Jeg har hintet frampå om at jeg tenker gi noe til Fretex, men neeeeei det må jeg ikke sier de. Hva synes dere jeg skal gjøre? Jeg har ikke nok oppbevaring til alt! Anonymkode: a8d30...dae
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2017 #2 Skrevet 10. juli 2017 Oida... hva jeg gjør blir nok ikke så relevant her ser jeg. Jeg har ett barn som har én bestemor som strikker, så jeg tar vare på det meste i en boks i kjelleren. Noe har jeg gitt videre til et søskenbarn (på samme side av familien), for hjemmestrikket bør i utgangspunktet bli i familien synes jeg. Men om de strikker så mye så er det vel ingen andre som trenger mer heller. Har de sagt hvorfor de ikke vil du skal gi noe til Fretex? Spør dem hvor de tenker du skal gjøre av alt kanskje? Anonymkode: 9cfaf...df4
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2017 #3 Skrevet 10. juli 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Oida... hva jeg gjør blir nok ikke så relevant her ser jeg. Jeg har ett barn som har én bestemor som strikker, så jeg tar vare på det meste i en boks i kjelleren. Noe har jeg gitt videre til et søskenbarn (på samme side av familien), for hjemmestrikket bør i utgangspunktet bli i familien synes jeg. Men om de strikker så mye så er det vel ingen andre som trenger mer heller. Har de sagt hvorfor de ikke vil du skal gi noe til Fretex? Spør dem hvor de tenker du skal gjøre av alt kanskje? Anonymkode: 9cfaf...df4 Svigermor mener barna kan arve.. men, jeg skjønner ikke helt det heller, da de får 2 nye sett fra henne hver sesong. Og jeg setter jo pris på det, men har som sagt skap og skuffer fulle.. Anonymkode: a8d30...dae
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2017 #4 Skrevet 10. juli 2017 Besteforeldrene får plukke ut det de vil ha tilbake til evt andre barnebarn, og så går resten til Fretex. Anonymkode: 201c0...b80
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2017 #5 Skrevet 10. juli 2017 Gir dem videre til venner og kollegaer som har yngre barn Anonymkode: cfabf...eac
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2017 #6 Skrevet 10. juli 2017 Hvis du har lyst til å gjøre det om til noe annet kan du tove gensere til sitteunderlag, lage pledd/sengetepper av osv. Restene kan klippes til gode såler i støvler og sko. Da beholder barna klærne de har fått i gave, og fortsetter å bruke det. Men man "ødelegger" håndarbeid som giveren har brukt mye tid og penger på. Hvis ikke blir det fort mange kasser på loftet om ingenting kan gis videre til andre eller Fretex. Anonymkode: 92873...174
StjertIøvetann Skrevet 10. juli 2017 #7 Skrevet 10. juli 2017 Jeg bor i leilighet med minimal lagringsplass, så jeg har gitt det videre til venner med trang økonomi, og de igjen gir det videre til andre som trenger det når det blir for smått for sine barn. Skulle selvfølgelig gjerne ha beholdt det og spart på det til evig tid, men da hadde det bare ligget og samlet støv i en eske et sted, så jeg synes faktisk det er bedre at noen som trenger det kan bruke det mens det ennå er fint og relativt nytt.
februarprins2013 Skrevet 12. juli 2017 #8 Skrevet 12. juli 2017 har solgt masse strikkeklær og tjente godt over 4000
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå