Gå til innhold

Hvordan lagrer dere bildene deres?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg må tømme telefonen for bilder før vi drar på ferie. Har en ekstern harddisk som jeg har masse bilder på og har tenkt å legge disse også inn på den. Men så er det jo en viss fare for at den engang streiker og da mister jeg isåfall alle bilder. Har dere flere steder dere lagrer bilder og isåfall, hvor? Er jo egentlig veldig stress å vite om alle bilder blir lagret her og der så greit å få et godt system som funker! 

Anonymkode: 5e9f4...ae7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Google photo

Anonymkode: dabc0...914

Skrevet

Jeg overfører alle bildene på telefonen automatisk til Dropbox. Der har jeg gratis konto, og da er det begrenset med lagringsplass. Men jeg får plass til ihvertfall 1000 bilder, og trenger derfor ikke være redd for at jeg ikke har backup.

I tillegg har vi konto hos Jottacloud. Der betaler vi og har ubegrenset med plass. Legger inn alt av bilder, viktige dokumenter osv. 

https://www.dropbox.com/

https://www.jottacloud.com/nb/

Skrevet

Minnebanken til fotoknudsen 

Anonymkode: b2565...186

Skrevet

Har dem på pcen og to eksterne harddisker der den ene blir oppbevart et annet sted. 

Anonymkode: d2697...1ff

Skrevet

One drive 

Anonymkode: 63012...474

Skrevet

DropBox. Alle bilder som blir tatt med telefon går automatisk over.

Alle bilder som blir lagt inn på pc med andre kameraer går også automatisk over

Anonymkode: b8b1b...304

Skrevet
  1. Originalene er lagret i telefonen (på eksternt minnekort).
  2. Alle bilder lastes automatisk opp i Dropbox når jeg er på wifi. Dermed ligger de i skyen, på hjemme-PC-en, og på jobb-PC-en min. Har betalt Dropbox med 1 TB.
  3. En gang i blant tar jeg kopi av alle filer på hjemme-PC-en over på en ekstern harddisk. Har en harddisk med 1 TB.

Alle bilder ligger dermed tre steder, så jeg krysser fingrene for at jeg ikke mister dem!

Anonymkode: 00d31...a48

Skrevet

Lagrer på to ulike eksterne harddisker, den ene oppbevarer jeg hos foreldrene mine (i tilfelle brann oppbevarer jeg dem ikke sammen). Vil ikke ha bildene mine i sky/på nett.

Anonymkode: 348b7...129

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...