Gå til innhold

Inspirert: Hva for noe overnaturlig har du opplevd?

Anbefalte innlegg

Skrevet
44 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har opplevd at julenissen kom til meg og fortalte at han bodde på Nordpolen. Dere som ikke tror på det må komme opp med en forklaring på hvordan det ellers kan ha skjedd! Det er dere som må motbevise det! Hvis ikke er det sant!!!! For jeg har opplevd det! Og ikke kom her og vær arrogant og frekk og si at min opplevelse ikke er sann, for det vet dere ikke, dere var ikke der!

Anonymkode: dd5b6...9c0

Hvis du sier at du har opplevd dette, så tror jeg på deg 😊Hvorfor skulle du finne på noe sånt ? Jeg tror deg

Anonymkode: 77dc9...869

Skrevet

Da jeg la meg for å sove, hørte jeg plutselig skritt i gangen, og det hørtes som om de kom nærmere meg, da jeg åpnet øynene så jeg en skikkelse stå 2 meter fra meg!! Jeg reiste meg opp og fortsatte å se på skikkelsen (husker at jeg tenkte at hvis jeg slutter å se på det så blir det borte). Så jeg glante ganske så lenge på den og til slutt så forsvant den bare. Ble liksom usynlig/løste seg opp på en måte. Husker jeg slo på alle lysene på rommet og i resten av leiligheten og bare gikk rundt fra rom til rom for å sjekke at jeg faktisk var alene. Og det var jeg jo. Husker også at jeg tenkte at jeg er faktisk VÅKEN så dette er ingenting jeg har drømt om.
Klarte ikke å legge meg og sove og var skikkelig skremt men også glad over at jeg så denne skikkelsen. Visste at ingen kom til å tro meg når jeg fortalte folk det, for det var jo sprøtt. Men jeg VET at jeg så en skikkelse. Husker fortsatt hvordan denne så ut. Vet ikke hva han/hun ville fortelle meg ved å vise seg for meg, men etter denne hendelsen VET jeg at det finnes spøkelser/skikkelser/energier/engler - (kall det hva dere vil). Det finnes faktisk noe mer der ute. :)

Anonymkode: b34fd...492

Skrevet

Bodde i et gammelt hus fra 1800-tallet. Pc'en og tv'en slo seg på midt på natta selv om kontakten ikke var i. 

Anonymkode: 8845a...7c2

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Bodde i et gammelt hus fra 1800-tallet. Pc'en og tv'en slo seg på midt på natta selv om kontakten ikke var i. 

Ha-ha... ser for meg spøkelser fra 1800-tallet som er blitt hekta på moderne teknologi :D

Alt er jo energi, så ikke utenkelig at "noe" kan greie å lede energi til tv og pc likevel.

Anonymkode: 3da80...083

Skrevet
55 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ha-ha... ser for meg spøkelser fra 1800-tallet som er blitt hekta på moderne teknologi :D

Alt er jo energi, så ikke utenkelig at "noe" kan greie å lede energi til tv og pc likevel.

"Hmmmm, hva er dette?" 😂 

Jeg skvatt som faen første gangen jeg ble vekt av at pc'en knatra seg i gang midt på natta uten strømtilførsel. 

Skrevet

Bodde i en annen leilighet før , følte alltid at noen så på meg fra gangen . Fikk for meg at det var en ganmel dame. Vi satt å så på TV en kveld , mannen og jeg , så sitter mannen å ser mot gangen , så jeg spør hva han ser på. Den gamle dama er her igjen svarte han . Vi hadde aldri snakka noe om det før. Var på hytta en gang, lyset oppe står alltid på og jeg hadde ødelagt markisen ( satt bom fast nede foran vindu) dro på butikken og kom tilbake å markisen var heist opp og lyset oppe var skrudd av ( ikke gått, kunne bare skru det på igjen ) . Samme hytte sto jeg badet og hørte banking, løp inn til venninne av meg å ba hun slutte fordi jeg så vettskremt. Hun satt midt i senga og trodde det var meg, satt meg i senga selv og igjen hørte vi banking. Hytta er langt inni skogen. Opplevd det har ringt på der også . Lukta av farfar ( tobakklukta) har kommet noen ganger her vi bor nå , gjerne seint på natta. Ingen av oss røyker 

Anonymkode: d75bc...e9e

Skrevet
På 10.7.2017 den 15.04, Anonym bruker skrev:

Begrepet julenisse slik vi kjenner det i dag kjenner vi opprinnelsen til og kan spores tilbake til St. Nikolas. Ergo, vi vet at julenissen ikke finnes og det kan ikke sammenlignes.

Hva med fjøsnisser? Finnes de?

Anonymkode: e2fec...03f

Skrevet
På 10.7.2017 den 16.02, Anonym bruker skrev:

Noe så enkelt som innbilning kan være en forklaring. Det er ikke så uvanlig som du kanskje tror. Sønnen din fikk kanskje en muskelsammentrekning i armen og overbeviste seg selv om at det kjentes ut som at noen dro han. Han fikk panikk, mannen så dette og så ble han mer mottakelig for å oppleve det selv.

Noen har smerter i amputerte armer og bein, kalles fantomsmerter. Dette er jo ikke ekte (eller normale) smerter som kommer fra nervene i det som har blitt amputert. Likevel føles smerten ekte. Betyr det at f.eks. armen er hjemsøkt?

Hjernen er et svært kraftig organ og underbevisstheten kan overbevise folk om mye rart. Det er f.eks. ikke sjeldent at man husker ting som aldri har skjedd. Minnet virker helt som alle andre minner, men så har det ikke skjedd likevel. Dette er vanlig, man trenger ikke være gal for å ha "opplevd" ting som ikke stemmer. Man kan huske feil, bli manipulert av andre enten bevisst eller ubevisst, se (og høre og føle) syner osv.

Anonymkode: fc293...10e

Altså, innbilning... Jeg og min bror hadde soverom over gangen for hverandre i en enebolig. Foreldrene våre var bortreist og det var bare oss to hjemme. Klokken var vel sikkert 01 på natten da jeg skulle legge meg, og han satt oppe med lekser. Når jeg hadde lagt meg hørte jeg en voldsom banking i veggen til soverommet mitt. Jeg ble liggende skrekkslagen i sengen i flere timer, klarte ikke å bevege meg eller si noe som helst. Morgenen etter spurte han meg om jeg drev å hang opp bilder i går kveld.

Og nei, det er ikke han som tuller med meg selv om det sannsynligvis er den "naturlige forklaringen" dere alle vil trenge på meg. Slike lignende ting har jeg opplevd tidligere uten at han eller noen andre har vært hjemme, og jeg kjenner han så pass godt at akkurat dette ville han ikke tullet med meg med. Ville forsåvidt hørt at det gikk i døra hans før bankingen også, OM det skulle kunne vært han som banket utenfor.

Så folkens, dette finnes. Nesten synd at dere ikke har opplevd. 

Anonymkode: 5872e...e75

Skrevet
På 9.7.2017 den 21.13, Anonym bruker skrev:

Jeg har hørt "the 3 knocks of death", tre bank. På bordet. Dagen etter min bestefars begravelse... 
Noen uker etterpå, hørte mannen min klinkekuler rulle over bordet. Et vanlig fenomen, men aner ikke hva det er! Han var forresten lys våken.

Jeg hører stadig noen gå i overetasjen (bor under), og det dunker og smeller der oppe. Vurderer å sette opp viltkamera. 

Men det aller, aller, aller verste... det kommer nå...

Jeg var bortreist forrige helg. Mannen min var hjemme med yngste, vi delte oss opp. Han skulle legge seg til å sove, og la seg ned med hodet på puta. Da kjenner han noen slå ham 3 ganger i hodet, fra UNDER puta. Sånn at hodet ble slått oppover..

Hjelp!??

Anonymkode: 5e4a2...50b

Enten så er det huset dere bor i som det spøker i, eller så er det noe som følger dere som personer... har dere opplevd overnaturlige ting andre steder enn kun dette huset? 

Skrevet
På 9. juli 2017 den 21.33, Anonym bruker skrev:

Dere bør skaffe husrens. Gjenferd er ikke farlige, men når de blir plagsomme så bør de sendes videre.

Anonymkode: ae9c0...c48

Husrens? Litt som stekeovnsrens, da? Spray på og sett på varmen, og tørk over til slutt. Jadda.

Anonymkode: 29f81...62a

Skrevet
10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Husrens? Litt som stekeovnsrens, da? Spray på og sett på varmen, og tørk over til slutt. Jadda.

Anonymkode: 29f81...62a

Ja, akkurat sånn! Helt sant!

Anonymkode: ae9c0...c48

Skrevet

Har opplevd vardøger da jeg var ca 12 år. Da hørte jeg det gikk i døra nede mens jeg satt oppe i stua og lekte/koste med hunden. Jeg pleide å komme først hjem fra skolen og litt etter meg kom broren min hjem. Så jeg trodde det var min bror. Og hunden løp ned trappa for å hilse og ta han imot. Men ingen kom og hunden ble stående nede og bjeffe og knurre. Jeg var livredd i 5 minutter. Så kom virkelig broren min. Det kan ikke være innbilning når både jeg og hunden hører det.

Jeg har også opplevd en sterk følelse av å bli iaktatt da jeg var på ferie hos besteforeldrene mine i et gammelt hus på en gård. Da var jeg også ca 11-12 år Jeg skulle legge meg og sto og pusset tennene ved vasken på det rommet jeg sov på. De voksne satt nede og så på tv. Akkurat idet jeg har den følelsen av at noen er der så slår lyset seg plutselig av og det blir bekmørkt. Jeg løper livredd opp i senga og under dyna, får tak i mobilen og sender melding til pappa om at han må komme opp med en gang. Pappa kommer opp og slår på lyset, jeg forteller hva som skjedde og han sier at det var ikke strømmen som gikk, alt var normalt.

Jeg hadde fått noen ikea-glass av kjæresten min som leietakeren hans hadde latt stå igjen da han flyttet. Jeg trengte kjøkkenting da jeg akkurat hadde flyttet inn i ny leilighet. Samme dag som jeg hadde fått glassene i hus så skjedde det noe rart. Jeg var alene hjemme og jeg vet 100% sikkert at et av glassene sto på kjøkkenbenken. Den delen av kjøkkenbenken er bare en liten firkant så det er lett å se om det står et glass der eller ikke på et ellers tomt kjøkken. Jeg lette etter glasset fordi jeg skulle ta meg noe å drikke, jeg tenkte det var rart fordi jeg var så sikker på at glasset sto der. Jeg flyttet på en pose for å se om det sto bak posen, men kjøkkenbenken var tom bortsett fra den posen som sto der. Så gikk jeg på do og kom tilbake og der står glasset bak posen.

En gang lette og lette jeg etter en bursdagskrone til dattera mi sin 2 årsdag. Hun brukte den på 1 års dagen og den hadde ikke vært i bruk etter det, så jeg lette i skuffer og skap flere ganger på rommet hennes og kunne ikke skjønne hvor den hadde blitt av. Plutselig ligger den MIDT på gulvet på et ellers ryddig gulv, midt på teppet liksom, helt påfallende. Det kan jeg bare ikke ha oversett når jeg har gått inn på rommet flere ganger den dagen for å leite. Datteren var ikke hjemme da så hun kan ikke ha dradd den ut fra en skuff og lagt den der heller.

Anonymkode: 9f5c2...22f

Skrevet

Dere må fortelle meg hva klinkekulelyden betyr.. Jeg tør ikke Google 

Anonymkode: d6c6b...84c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...