Anonym bruker Skrevet 8. juli 2017 #1 Skrevet 8. juli 2017 Har de siste dagene hatt litt kløe i rompehullet og rett innenfor hullet. Av og til kjenner jeg at det kribler rett innenfor rompehullet. Sjekker avføringen og sett meg selv bak, men kan ikke se noe tegn til makk. Kan det være noe annet? Er ikke intens kløe, slik jeg har forstått man får vet makk i rompen. Både kløe og kriblingen kommer på dag og kveldstid. Hva kan det være? Kan jeg kjøpe en makk kur på apoteket eller må jeg ha henvisning. Ungene har ikke makk. Har hatt løs mage de siste dagene om det kan ha noe å si? Anonymkode: e570f...28d
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2017 #2 Skrevet 8. juli 2017 Analkløe er mer vanlig enn folk tror, og det trenger slett ikke være mark. Du får midler reseptfritt på apoteket mot kløe i stumpen https://www.vitusapotek.no/ac3-comfort-gel-30ml/p/903380 Anonymkode: 1e1b9...b54
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2017 #3 Skrevet 8. juli 2017 Vi har hatt barnemark flere ganger og det kjennes ut slik som du beskriver det. Kribling utenfor og rett innenfor endetarmsåpningen. Har ikke opplevd kløe i forbindelse med det. Jeg finner kun levende mark på meg selv når jeg har kjapper meg å tørke med papir når jeg har kjent kriblingen, men har aldri sett mark i avføringen. Ene barnet mitt får intens kløe (han har allergi og har sensitiv hud), men vi andre kjenner bare kribling. Det er noe dritt og det er vanskelig å bli kvitt. Har flere skolebarn og mistenker at smitten kommer derfra. Vi blir smittet minst 2-3 ganger i året etter barna begynte i skolen. Mange går rundt med det uten at de vet det fordi marken faktisk kan være vanskelig å oppdage. Legen sa at det er en ganske stor prosentandel som har det, og veldig mange er ikke klar over det en gang. Det smitter noe helt ekstremt. Anonymkode: 0b587...80b
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2017 #4 Skrevet 8. juli 2017 Glemte å skrive at du får kjøpt kur (vermox) reseptfritt på apoteket Hele husstanden må behandles da det er svært sannsynlig at alle er smittet. Anonymkode: 0b587...80b
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2017 #5 Skrevet 8. juli 2017 Også må du vaske grundig, klippe alles negler kort, vaske sengetøy, ekstra grundig på bad. Og alt må gjentas når neste tablett av kuren skal tas. Anonymkode: 60250...74b
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2017 #6 Skrevet 9. juli 2017 Jeg har også opplevd det samme, men uten mark. det viste seg å være eksem etter irritasjon ved bruk av klyster (før medisinsk undersøkelse). Dette slet jeg med i flere uker, og holdt på å bli gal. Prøvde Daktakort, og vips så var det borte. Ikke har jeg fått det igjen heller! *bank i bordet* Anonymkode: 45c48...b68
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå