Anonym bruker Skrevet 8. juli 2017 #1 Skrevet 8. juli 2017 Hei! Jeg har eit problem. Jeg blei gravid i fjor i mai, og gjekk gravid i to måneder før jeg begynte å kjenne symptomer som kvalme, trøtthet osv... Det var spesielt morgenkvalmen og det at buksene ikke passet som sa at "OK, du er gravid!" Men, både jeg og typen var ikke klare for et barn på den tida, da jeg studerte og vi holdt på å pusse opp huset vi bor i, så da bestemte jeg meg for en abort. Aborten var helt forferdelig, og jeg hadde store smerter under aborten og etterpå kom jeg i en litt "deppa" tilstand der jeg mistet matlyst og ikke hadde mye energi. Jeg er betre nå, men jeg mistenker at jeg kan vere gravid igjen (!!), jeg er litt mer åpent til et barn nå, men har fortsatt 1 år igjen av studie også. Jeg har hatt symtomer som kvalme, oppblåsthet, holdt på å besvime på jobb, takler ikke lukt av ting osv... Men om jeg er gravid kan jeg ikke ha komme lenger enn i veke 3-4 og er ikke det litt tidlig å få slike symptom? Jeg kan også legge til at jeg har kobberspiral, Anonymkode: 8e7e0...8ad
Fugit Skrevet 8. juli 2017 #2 Skrevet 8. juli 2017 Jeg fikk symptomer med en gang. Man kan bli gravid med kobberspiral. Ingen prevensjon er 100% sikker så vidt jeg vet. Ned unntak av kondom, men det er kun dersom det ikke er brukerfeil, så da er det vel litt gråsone de også...
Mirraa Skrevet 8. juli 2017 #3 Skrevet 8. juli 2017 Ups, det innlegget ville visst "poste" seg selv. Hehe. Det jeg også ville si var at jeg har tatt graviditetstester, der ein test har fått ein svak strek, mens resten har blitt negative. Er det for tidlig å ta testene? Kan jeg vere gravid eller er det berre jeg som innbiller meg det? Er det noen andre som har blitt gravid med kobbersprial? (Kan legge til at jeg låg den inn i fjor, etter aborten, men har ikke fått sjekket den siden den gang) Jeg har også hatt stikkninger eller murringer nederst i magen og innmari vondt i bekkenet. Og jeg har ete like mye mat som to menn tilsammen på en dag, noe som ikke er normalt for meg. Håper noe vil svare en dame i nød!
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2017 #4 Skrevet 8. juli 2017 ÅH, takk for svar! Tenkte jeg berre var her å skreiv for meg selv en stund! Fugit: Hva symptomer var det du fikk? Anonymkode: 8e7e0...8ad
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2017 #5 Skrevet 8. juli 2017 7 minutter siden, Fugit skrev: Jeg fikk symptomer med en gang. Man kan bli gravid med kobberspiral. Ingen prevensjon er 100% sikker så vidt jeg vet. Ned unntak av kondom, men det er kun dersom det ikke er brukerfeil, så da er det vel litt gråsone de også... Takk for svar! Hva symptomer fikk du? Anonymkode: 8e7e0...8ad
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2017 #8 Skrevet 8. juli 2017 Ha litt tålmodighet, jente! Du har skrevet 6 innlegg på bare en halvtime! Ja, det er mulig du er gravid. Det finnes flere som har blitt gravide på kobberspiral. Ingen prevensjonsmetoder er helt sikre dessverre (utenom total avholdenhet). Vi kan ikke si om du er gravid eller ikke. Du får ta en graviditetstest og sjekke. Lykke til! Anonymkode: 6adeb...02d
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2017 #9 Skrevet 8. juli 2017 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ha litt tålmodighet, jente! Du har skrevet 6 innlegg på bare en halvtime! Ja, det er mulig du er gravid. Det finnes flere som har blitt gravide på kobberspiral. Ingen prevensjonsmetoder er helt sikre dessverre (utenom total avholdenhet). Vi kan ikke si om du er gravid eller ikke. Du får ta en graviditetstest og sjekke. Lykke til! Anonymkode: 6adeb...02d Beklager, er veldig ny i dette! Hehe Takk for svar, men jeg sikter mer til noen som har opplevd det samme! Graviditetstest er tatt som sagt, men jeg vet ikke om det er for tidlig å ta det i uke 3-4, for sist gang var jeg i uke 8 da jeg fikk positivt. Vet heller ikke om det varierer fra graviditet fra graviditet... Er vell berre jeg som overreagerer litt?? Anonymkode: 8e7e0...8ad
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2017 #10 Skrevet 8. juli 2017 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ha litt tålmodighet, jente! Du har skrevet 6 innlegg på bare en halvtime! Ja, det er mulig du er gravid. Det finnes flere som har blitt gravide på kobberspiral. Ingen prevensjonsmetoder er helt sikre dessverre (utenom total avholdenhet). Vi kan ikke si om du er gravid eller ikke. Du får ta en graviditetstest og sjekke. Lykke til! Anonymkode: 6adeb...02d Nei det har feilet en gang i historien det og #jomfrumaria 😂😂😂 Anonymkode: e6862...f8b
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2017 #11 Skrevet 8. juli 2017 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nei det har feilet en gang i historien det og #jomfrumaria 😂😂😂 Anonymkode: e6862...f8b Var vell første og siste gang i historien også, får vi tru 😂 Anonymkode: 8e7e0...8ad
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2017 #12 Skrevet 8. juli 2017 Andre som har opplevd det samme, eller er det kun jeg som er helt på bærtur? Anonymkode: 8e7e0...8ad
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2017 #13 Skrevet 8. juli 2017 Jeg fikk symptomer tidlig, men har du nok svangerskapshormoner til å ha symptomer har du antageligvis også nok til at testen blir positiv. Er testen negativ kan du inntil videre anse deg selv som ikke gravid. Når venter du mensen da? Ta en ny test den dagen du skulle hatt mens. Kommer ikke mensen og du fremdeles får negativ test ringer du legen. Det er en økt fare for svangerskap utenfor livmor når man har spiral og da kan testen bli negativ. Anonymkode: 3ef1d...dc5
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2017 #14 Skrevet 8. juli 2017 Du får ta en ny test. Anonymkode: 21d37...ebd
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2017 #15 Skrevet 8. juli 2017 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg fikk symptomer tidlig, men har du nok svangerskapshormoner til å ha symptomer har du antageligvis også nok til at testen blir positiv. Er testen negativ kan du inntil videre anse deg selv som ikke gravid. Når venter du mensen da? Ta en ny test den dagen du skulle hatt mens. Kommer ikke mensen og du fremdeles får negativ test ringer du legen. Det er en økt fare for svangerskap utenfor livmor når man har spiral og da kan testen bli negativ. Anonymkode: 3ef1d...dc5 Hei, takk for svar! Ja, jeg anser meg selv som ikke gravid, uansett om jeg "føler meg gravid" hehe... Jeg ventet mensen for 1 uke tilbake, da hadde jeg berre to dager med spotting, noe jeg aldri har opplevd. Pleier ofte å vare fem til sju dager, med kraftig blødning i begynnelsen også dabber det av. Jeg bruker en app som heter "Clue" som er en "period-tracker" der får jeg opp når forventet mens er og når neste mens er. Neste mens er om to uker. Kanskje jeg kan prøve en ny graviditetstest da. Svangerskap utanfor livmoren!!!? Det har jeg aldri høyrt om? Får du muligens andre symptomer da? Anonymkode: 8e7e0...8ad
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2017 #17 Skrevet 8. juli 2017 Du var jammen ivrig på dyttinga. Ta en ny test på mandag, evt gå til legen for blodprøve. Sånn. Værsågod. Anonymkode: 0d72f...7d4
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2017 #18 Skrevet 8. juli 2017 21 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du var jammen ivrig på dyttinga. Ta en ny test på mandag, evt gå til legen for blodprøve. Sånn. Værsågod. Anonymkode: 0d72f...7d4 Jepp. Er berre 18 år, ellers hadde ikke dette vert krise for meg. Men med tanke på hvor frekke noen av dere eldre damer er, trur jeg neppe jeg har lyst å bli gammel.😉 Takk!!😊 Anonymkode: 8e7e0...8ad
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2017 #19 Skrevet 8. juli 2017 15 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jepp. Er berre 18 år, ellers hadde ikke dette vert krise for meg. Men med tanke på hvor frekke noen av dere eldre damer er, trur jeg neppe jeg har lyst å bli gammel.😉 Takk!!😊 Anonymkode: 8e7e0...8ad Selv om du "bare" er 18 må du roe deg ned litt og ikke være så hyper! Dytte kan du gjøre etter 12 timer hvis du ikke har fått 1 svar eller det er krise. Dette har med normal oppførsel å gjøre. Du anklager folk å være frekke og gamle- noe de faktisk ikke har vært her. Voks opp, ta deg i nakkeskinnet og ta en test neste uke. Anonymkode: b02b4...f1c
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2017 #20 Skrevet 8. juli 2017 25 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jepp. Er berre 18 år, ellers hadde ikke dette vert krise for meg. Men med tanke på hvor frekke noen av dere eldre damer er, trur jeg neppe jeg har lyst å bli gammel.😉 Takk!!😊 Anonymkode: 8e7e0...8ad Vel, når noen oppfører seg som Esel må noen være Shrek. Anonymkode: 0d72f...7d4
Fugit Skrevet 8. juli 2017 #21 Skrevet 8. juli 2017 48 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jepp. Er berre 18 år, ellers hadde ikke dette vert krise for meg. Men med tanke på hvor frekke noen av dere eldre damer er, trur jeg neppe jeg har lyst å bli gammel.😉 Takk!!😊 Anonymkode: 8e7e0...8ad Altså: jeg skjønner at man er ivrig og utålmodig når man er 18, var det selv. Når man ikke vet om man er gravid eller ikke er man i limbo, men uansett hvor mye du stresser, grubler og maser er det ikke en dritt du får gjort med det nå i helga. Du kan ta tester til det tyter ut av øra, og lete etter symptomer, men så lenge det er snakk om 3-4 uker har du uansett ikke hastverk. Dersom du ikke skal beholde det: så lever du som normalt (drikk som du vil). Dersom du KANSKJE skal beholde det: hold deg unna alkohol frem til du vet om du er gravid eller ikke. Det er ikke verre enn som så. Videre vil jeg nevne at jeg mener å ha hørt at man kan få blødningsgorstyrrelser av ALLE prevensjonstyper som dyttes inn i kroppen. Gikk på en type, og hadde normale sykluser helt til det PLUTSELIG gikk bananas og var lenge borte, for så å han mensen en måned. Du er 18, det er 1000 grunner til at du kan ha symptomer. Graviditet er en av dem. Så det eneste du KAN gjøre nå er faktisk å smøre deg med tålmodighet, slin som vi gamle gretne damer i 20-30 åra gjør
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2017 #22 Skrevet 8. juli 2017 Men hvorfor i alle dager har du sex om du ikke vil ta vare på et barn? Anonymkode: 2bd26...0d3
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2017 #23 Skrevet 8. juli 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Jepp. Er berre 18 år, ellers hadde ikke dette vert krise for meg. Men med tanke på hvor frekke noen av dere eldre damer er, trur jeg neppe jeg har lyst å bli gammel.😉 Takk!!😊 Anonymkode: 8e7e0...8ad Ja alternativet er jo så mye bedre? Ellers trenger man ikke oppføre seg som et frekkt barn når man er 18 år. Jeg var gravid som 19 åring. Tok test og dro til legen noen uker etterpå. Ikke noe å stresse med selv om man er ung. Behold eller ta abort. Anonymkode: 90267...8fe
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2017 #24 Skrevet 8. juli 2017 Hvorfor drar du ikke bare og kjøper flere tester? Du må ikke på apotek, de selges i dagligvare (pleier å henge ved kassa sammen med kondomer), og på bensinstasjoner. Anonymkode: 21d37...ebd
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2017 #25 Skrevet 8. juli 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Jepp. Er berre 18 år, ellers hadde ikke dette vert krise for meg. Men med tanke på hvor frekke noen av dere eldre damer er, trur jeg neppe jeg har lyst å bli gammel.😉 Takk!!😊 Anonymkode: 8e7e0...8ad Klarer ikke å se at noen har vært frekke på denne tråden her. Ser bare en hyperaktiv 18 åring med tendenser til å tro at alle skal slippe det de holder på med for å svare henne. Er sikkert noen som sitter inne her 24/7, men de fleste har nok et liv utenom også. Når symptomene kommer er forskjellig fra person til person, så det finnes ikke noe fasit på spørsmålet ditt. Du får nok kjøpe en graviditetstest eventuelt dra til lege når helgen er over. Tålmodighet er en dyd😂😂 Anonymkode: 36976...53b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå