Gå til innhold

Utnytter dere torturerte dyr på ferie??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Går dere i dyrehager, kjører hestdrosje, rir på elefanter eller andre ting?

Tenker dere på hvilke lidelser disse dyrene må gjennom for å tilfredstille dere??

Anonymkode: 478ba...dc7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei. Med unntak av Dyreparken i Kristiansand, og et par i Danmark. 

Anonymkode: 4ed8c...956

Skrevet

Nei. Jeg gjør ungenting som vedrører dyr. Bortsett fra besøksgård feks. 

Nå er vel ikke skandinaviske land så ille egentlig. Bortsett fra et par parker i Danmark jeg har hørt mye dritt om. 

Ellers blir jeg også skuffet når jeg ser folk legger ut bilde der de er avbildet med en halvsovende tiger og en apekatt uten tenner. 

Dette er så uendelig mye verre enn hva folk tror også. 

Sett filmer der elefantbabyer blir banket opp så de gjør triks. 

Anonymkode: 2ce42...add

Skrevet

Jeg ha ridd på kamel i Egypt. Men jeg fikk ikke inntrykk av at dyrene hadde det vondt. De hadde vennlige stemmer og ga de mye kos. Og hvis kamelen var treg på av/påstigning var de helt rolige, ikke noe stress for dyrene eller tegn til aggresjon blant dyrepasserne.

Sirkus drar vi ikke på, og eneste annet jeg har vært på er dyreparken i kr.sand og akvarium i køben.

Anonymkode: ab973...6d3

Skrevet

Nei. 

Anonymkode: a1ae3...309

Skrevet

Jeg bor på sørlandet og er vant til dyreparken i Kristiansand, hvor dyrene jo har det bra.

Så jeg fikk sjokk da jeg gikk i en dyrepark i Nederland, ble skikkelig lei meg jeg, det var vondt å se hvor liten plass dyrene hadde. En skikkelig stor gorilla i et lite bur osv.

Har aldri gått i dyrepark i utlandet igjen etter det. De andre tingene du nevner har jeg aldri gjort.

Anonymkode: 7a6c6...c5b

Gjest Antarctica
Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Går dere i dyrehager, kjører hestdrosje, rir på elefanter eller andre ting?

Tenker dere på hvilke lidelser disse dyrene må gjennom for å tilfredstille dere??

Spiser du svin eller kylling på ferie? Tenker du på hvilke lidelser disse dyrene må igjennom for å tilfredsstille deg??

Skrevet

Har ridd på elefant i India ja.

Anonymkode: 8c365...2f9

Skrevet

Jeg har vært i forskjellige dyreparker, men alltid sjekket de opp på nettet først for å se hva slags rykte de har. Så ble vi med på et "dyreshow" på hotellet en gang i Spania og det var forferdelig. Jeg holdt på å gå midt i for dette var tydeligvis kun for å betale for å ta bilder og dyrene ble løftet ut av esker. Det var ikke noe gøy og jeg fortalte barna etterpå hva vi egentlig var vitne til (de var gamle nok til å forstå). Eller er vi aldri på sirkus og barna vet hvorfoR.

Anonymkode: 5c633...f68

Skrevet

Ja, det gjør jeg. Om de er torturerte vet jeg jo ikke, men jeg går i dyrehagen, rir på esel og elefanter osv. Jeg forsøker å følge lovene i det landet jeg er og har tiltro til at landets myndigheter styrer bedre enn jeg hva som er viktig der.

Anonymkode: 1be58...815

Skrevet
1 time siden, Pashla skrev:

Spiser du svin eller kylling på ferie? Tenker du på hvilke lidelser disse dyrene må igjennom for å tilfredsstille deg??

Nei, spiser ikke kjøtt.

HI

Skrevet
28 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, det gjør jeg. Om de er torturerte vet jeg jo ikke, men jeg går i dyrehagen, rir på esel og elefanter osv. Jeg forsøker å følge lovene i det landet jeg er og har tiltro til at landets myndigheter styrer bedre enn jeg hva som er viktig der.

Du vet at det ikke vernes om dyrs helse i mange land? Vet du hva feks en elefant må gjennom som en del av å få dem tamme?

Skrevet

Nei. Går verken på sirkus eller i dyrehager el. Og ja, jeg spiser kjøtt. Både rein, lam, orre, elg osv. Stor forskjell på å holde et dyr i fangenskap for underholdning og det å slakte et dyr for mat og skinn.

Anonymkode: 35a21...c46

Skrevet

Men hvor går grensa da? Vi skal hit senere i sommer.

http://nordensark.se/om-oss/

Tenker du at at dette er tragisk også? Får de ikke besøk så kan de ikke jobbe med flere av de viktige tingene de gjør. Men samtidig, det er definitivt en dyrepark....

Anonymkode: 99e7f...dce

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg bor på sørlandet og er vant til dyreparken i Kristiansand, hvor dyrene jo har det bra.

Så jeg fikk sjokk da jeg gikk i en dyrepark i Nederland, ble skikkelig lei meg jeg, det var vondt å se hvor liten plass dyrene hadde. En skikkelig stor gorilla i et lite bur osv.

Har aldri gått i dyrepark i utlandet igjen etter det. De andre tingene du nevner har jeg aldri gjort.

Anonymkode: 7a6c6...c5b

Så du mener at dyr i fangenskap har det fint? Du tror ikke løver og tigre og alle andre dyr ville hatt det mye bedre i frihet?

Anonymkode: 3b879...aff

Skrevet

Jeg liker ikke dyr som noe annet enn mat, så nei. Men jeg tenker rent lite på hvordan de har det også

Anonymkode: 53b8b...f46

Skrevet

Nei, jeg gjør ikke det, men det er bare de siste årene jeg er blitt oppmerksom på dette. Var i Thailand for ti år siden, og red da dessverre på elefant. 

Jeg synes det er supert at du bidrar til å spre kunnskap om dette, hi, men kanskje du kan gjøre det på en mer sympatisk måte? Det hjelper ikke å fly i strupen på mennesker som kanskje ikke kjenner til hvordan endel dyr blir behandlet, og som dermed ikke vet bedre. Vi som er oppvokst i Norge er forskånet fra veldig mye dritt, og har vanskelig for å se for oss hvor ille dyremishandlingen i mange land er. 

Skrevet
9 minutter siden, LucyHoneychurch skrev:

Nei, jeg gjør ikke det, men det er bare de siste årene jeg er blitt oppmerksom på dette. Var i Thailand for ti år siden, og red da dessverre på elefant. 

Jeg synes det er supert at du bidrar til å spre kunnskap om dette, hi, men kanskje du kan gjøre det på en mer sympatisk måte? Det hjelper ikke å fly i strupen på mennesker som kanskje ikke kjenner til hvordan endel dyr blir behandlet, og som dermed ikke vet bedre. Vi som er oppvokst i Norge er forskånet fra veldig mye dritt, og har vanskelig for å se for oss hvor ille dyremishandlingen i mange land er. 

Man skal være nokså treg om man ikke får med seg at prior mishandler dyr.. at sirkuselefanter lider.. at man ikke kan dra fra katta si en uke 

Anonymkode: fce33...8d8

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du vet at det ikke vernes om dyrs helse i mange land? Vet du hva feks en elefant må gjennom som en del av å få dem tamme?

Ja, det vet jeg, men verden har mange andre utfordringer som jeg mener det er viktigere å løse. Å holde dyr i fangenskap kan også medføre mye bra, både for dyr og mennesker. Jeg overlater derfor til stedets myndigheter å avgjøre hva som er best å gjøre.

Skrevet
19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Man skal være nokså treg om man ikke får med seg at prior mishandler dyr.. at sirkuselefanter lider.. at man ikke kan dra fra katta si en uke 

Man skal også være ganske treg om man ikke har fått med seg at ville dyr lider. 

Skrevet
35 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Forskjellen er at det bør være intuitivt at man ikke reiser fra kjæledyrene sine, mens vi ikke nødvendigvis kan vite hvordan dyr i fangenskap blir behandlet uten at vi blir opplyst om det. Ikke alle land har like godt dyrevern som de skandinaviske landene. 

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Man skal også være ganske treg om man ikke har fått med seg at ville dyr lider. 

Hæ? Du mener at det er greit å mishandle dyr fordi lidelse forekommer ute i naturen?

Skrevet
1 time siden, LucyHoneychurch skrev:

Forskjellen er at det bør være intuitivt at man ikke reiser fra kjæledyrene sine, mens vi ikke nødvendigvis kan vite hvordan dyr i fangenskap blir behandlet uten at vi blir opplyst om det. Ikke alle land har like godt dyrevern som de skandinaviske landene. 

Jo. Du kan ikke vite om katten blir syk når du er borte en helg, eller om det går greit.

Det er allmennkunnskap at prior mishandler kyllinger. Med mindre du er 10 år gammel da ;)

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hæ? Du mener at det er greit å mishandle dyr fordi lidelse forekommer ute i naturen?

Jeg mener det er greit å bruke dyr og at dyr i fangenskap ofte har det bedre enn ville dyr. Det finnes eksempler på grotesk behandling av dyr i fangenskap, men jeg anser det for myndighetenes oppgave å sørge for at dyrehold blir gjort på en forsvarlig måte. Det er ikke et område jeg engasjerer meg i selv.

Skrevet

Ja dyreparker og Sea World ( Blackfish var bare tull,ikke noe og stole på ) , men ikke det andre... stakkars små tigere og elefantbabyen :,(

Anonymkode: 4f916...78d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...