Gå til innhold

Softis ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg elsker soft is!! Men det er en ting jeg alltid har lurt på. I Norge finnes det flere forskjellige soft is? Jeg ser det ofte står diplom eller Henning onstad is på reklamen. Men finnes det steder hvor de lager sin egen soft is blanding? Jeg synes isen smaker anderledes selv om det står samme på reklame plakaten. Hvordan er dette mulig? 

Anonymkode: 2732c...e84

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet ikke om noen kan lage sin egen, men grunnen til at smaken er annerledes vet jeg. 

Hennig Olsen og Diplom smaker forskjellig. Vet ikke hvordan det er med H.O, men fra diplom kan man få levert både fersk softis og ferdig pasteurisert. 

Når blandingen er i maskinen må den også pasteuriseres om natten for å fjerne muligheten for bakterievekst. Dette kan sette en bismak på softisen. Jo mer softis stedet selger, jo mindre vil man kjenne av denne smaken siden det blir fylt på ny softismix ofte. 

Så mitt tips, kjøp softis der det er mest kø 😉

Anonymkode: 0631f...55a

Skrevet

Pascal lager sin egen softis og serverer med knuste franske makroner og en fylt makron på toppen. 😊👍

Anonymkode: 2811a...a12

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Pascal lager sin egen softis og serverer med knuste franske makroner og en fylt makron på toppen. 😊👍

Anonymkode: 2811a...a12

Ohh dit må jeg!

Anonymkode: 2732c...e84

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...