Gå til innhold

Kreditt sjekk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ønsket ikke å kuppe den andre tråden så da skriver jeg her :) forrige uke bestilte jeg nye telefon abonement der foretok de kredit sjekk på meg. I brevet stod det svært lav risiko (noe det selvsagt er). Samme dagen bestillte jeg en amme bh på nett med sånn klarna faktura. Liker heller å bestille det slik for har vert borti at varen ikke kom. Fikk brev med kreditt sjekk en dag etter den andre der stod det middels til lav risiko, hvorfor er det forskjell på de to brevene??

Anonymkode: e3de3...34c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fordi de bruker ulik rating på kredittsjekken. 

Det er firmaet som har bestemt i samråd med kredittopplysningsbyrå hvilken metode de skal bruke. 

Det legges til grunn all info som er regisrert på deg, og den kan variere litt fra selskap til selskap. 

Det betyr altså ikke at du er mer eller mindre kredittverdig men hvordan system selskapet har som avgjør hvordan vi kommer ut av en slik sjekk. Derfor kan noen oppleve å få avslag. Fordi feks et sted har det betydning om man har flyttet mye på de tre siste ligningene, om inntekten har variert veldig , hva man har av gjeld , osv

Anonymkode: 52fa9...3e3

Skrevet
10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Fordi de bruker ulik rating på kredittsjekken. 

Det er firmaet som har bestemt i samråd med kredittopplysningsbyrå hvilken metode de skal bruke. 

Det legges til grunn all info som er regisrert på deg, og den kan variere litt fra selskap til selskap. 

Det betyr altså ikke at du er mer eller mindre kredittverdig men hvordan system selskapet har som avgjør hvordan vi kommer ut av en slik sjekk. Derfor kan noen oppleve å få avslag. Fordi feks et sted har det betydning om man har flyttet mye på de tre siste ligningene, om inntekten har variert veldig , hva man har av gjeld , osv

Anonymkode: 52fa9...3e3

Ok takk:)) fikk jo ikke avslag eller slikt. Jeg er drømmen å gi kreditt til he he null lån og relativt god inntekt. 

Anonymkode: e3de3...34c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...