Anonym bruker Skrevet 7. juli 2017 #1 Skrevet 7. juli 2017 Levd med en utro psykopat i over 20 år. Problemer med å stole på noen. Hvordan jobbe med det? Hadde innlegg her tidligere med typen som ble bedt på drinker av singel venninne. Visste ikke om meg hun da. Nå bare tenker jeg på at hun dukker sikkert opp på jobben hans i morgen han jobber på ett utested. Sier jo aldri noe til han vil ikke miste han. Men hvordan skjærpe meg? Anonymkode: e3a1d...d1f
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2017 #2 Skrevet 7. juli 2017 Tillit er et valg så lenge mannen ikke har gjort noe som bør tilsi at du ikke har tillit til ham. Det spiller ingen rolle hva andre måtte ønske av samboeren din som mann - det som spiller noen rolle det er hvilke valg han tar. Men om jeg ikke blander deg med en annen så er dette også typen som ikke ville akseptere om du ble kontaktet av noen? (beklager om jeg blander deg med en annen). I så fall er det mye med forholdet deres som ikke stemmer, for i så fall er det ikke tillit fra hverken din eller hans side, og i så fall tenker jeg at dere har to valg - enten jobbe sammen i f.eks. parterapi for å redde forholdet og lære dere å kommunisere og stole på hverandre, eller gå fra hverandre. Du bør gå i terapi for å bearbeide det du har opplevd tidligere, for det kan sette veldig dype spor. Er du så usikker både på deg selv og på kjæresten din så er nok ikke det beste for deg å være sammen med en som jobber på utesteder. Anonymkode: 3d689...a67
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2017 #3 Skrevet 7. juli 2017 Takk for svar. Vi utfyller hverandre og jeg vet han elsker meg. Men du blander ikke. Han hadde en tidligere kjæreste som fikk en mld fra en mann " hos deg eller meg" derav den kommetaren til meg. Vet innerst inne at jeg kan stole på han, føler meg bare så...ødelagt! Tankene vrir seg i alle retninger... Anonymkode: e3a1d...d1f
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2017 #4 Skrevet 7. juli 2017 Også litt kommunikasjon problem da han ikke er 100% i norsk. Anonymkode: e3a1d...d1f
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2017 #5 Skrevet 7. juli 2017 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Takk for svar. Vi utfyller hverandre og jeg vet han elsker meg. Men du blander ikke. Han hadde en tidligere kjæreste som fikk en mld fra en mann " hos deg eller meg" derav den kommetaren til meg. Vet innerst inne at jeg kan stole på han, føler meg bare så...ødelagt! Tankene vrir seg i alle retninger... Anonymkode: e3a1d...d1f Du kjenner deg selv og han best. Men for meg så virker det dessverre ikke som et forhold som vil vare. Jeg startet å svare deg i den andre tråden med å si at din sjalusi var ditt eget ansvar og ikke hans, og jeg skrev vel omtrent det samme om tillit som jeg skrev over her. Men da du fortalte at han hadde sagt at hvis du får en sms fra en eks/mann så kommer han til å gå fra deg, da er det - som jeg også skrev i den andre tråden din - et stort varselsignal! Og det er et signal som du bør ta på alvor! Han har ikke sagt at hvis du møter noen av dine ekser så går han fra deg (selv om også det kan være urimelig), men bare du mottok en sms fra en annen mann så skulle han gå fra deg. Det er kontrollerende adferd fra ham, og det er noe som er sagt for å skape frykt hos deg - gjør som han vil (og unngå menn du har kjent før ham) eller mist ham. Det er et så stort varselsignal at jeg hadde droppet en fyr som sa noe slikt til meg! Ingen har rett til å kontrollere meg, ingen har rett til å true meg, ingen har rett til å skape frykt i meg, ingen har rett til å prøve å bestemme hvem jeg mottar sms'er fra! Om jeg mottok en sms fra en eks så hadde det ikke vært noe problem - så lenge jeg ikke gikk bak ryggen på ny mann med eksen. Du kom deg ut av et forhold med en psykopat, hvor du i 20 år er blitt psyket ned og manipulert til å ikke vite hva som er normalt og ikke. Det å si at han går fra deg om du mottar en sms fra en annen mann/eks, det er IKKE normalt! Det kan være begynnelsen på samme/lignende kontrollerende og manipulerende forhold som det du har kommet deg unna! Om denne mannen hadde vært trygg på seg selv, da hadde han ikke hatt behov for å kontrollere deg. Samtidig så mener han at andre regler gjelder for ham enn for deg. Du sier at du innerst inne vet du kan stole på ham. Jeg tror det er motsatt. Jeg tror du reagerer så mye på det som har skjedd nå og det han har sagt til deg at du innerst inne vet at du ikke kan stole på ham. Beklager at jeg sier det, jeg vet det sikkert gjør deg enda mer usikker, og jeg vet jeg sier det uten at jeg kjenner hverken han eller deg. Jeg kjenner flere som har vært sammen med psykopater. Felles for flere av dem er at de har slitt i lang tid etterpå, og dessverre gjerne valgt enda en psykopat som neste kjærest, og kanskje enda en til. Fordi de har bagatellisert slike varseltegn som kom veldig tidlig i forholdet. Og psykopater er jo gjerne veldig sjarmerende i begynnelsen av forholdet og greier å skjule sine sanne sider, bortsett fra at de glipper med småting - som kvinner så gjerne bagatelliserer, bortforklarer eller finner naturlige årsaker til. Og om kvinnene likevel stiller spørsmål ved disse glippene så er det psykopaten som bagatelliserer, bortforklarer, finner naturlige årsaker til - eller til og med greier å vri det til å bli kvinnens egen skyld. Psykopater er krever at andre skal stole på ham - men han stoler ikke på andre. Og det er akkurat dette kjæresten din gjør når han synes det er helt greit at han mottar meldinger og invitasjoner fra andre og at han går ut og tar en øl med dem - mens du skal straffes om en eller annen mann bare sender deg en melding. Ser du ikke hvor galt dette er? Jeg tror dessverre at du er på full fart på vei inn i samme eller lignende forhold som du kommer fra. Et nytt forhold med psykisk vold, kontroll og manipulering og nedbryting. Kom deg unna ham jo før jo heller! Du trenger en mann som er genuint snill og god, en mann som ikke forventer mer av deg enn han gjør av seg selv. En mann som ikke lager ulike regler for deg og ham. En mann som respekterer deg, ikke en mann som ønsker å kontrollere deg. En mann som faktisk elsker deg, ikke bare en som sier han gjør det. Anonymkode: 3d689...a67
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2017 #6 Skrevet 8. juli 2017 Takk for svar. Blir alene om han går. Kjenner jo på meg at jeg vil dra på jobben hans i kveld. Ikke bra. Anonymkode: e3a1d...d1f
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2017 #7 Skrevet 8. juli 2017 Psykolog - rydde opp i eget hode - annerkjenne egne opplevelser - jobbe med eget selvbilde , og så komme deg videre Anonymkode: 5f5b0...53e
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2017 #8 Skrevet 8. juli 2017 29 minutter siden, Anonym bruker skrev: Psykolog - rydde opp i eget hode - annerkjenne egne opplevelser - jobbe med eget selvbilde , og så komme deg videre Anonymkode: 5f5b0...53e Takk skal bestille time. 3 barn med psykopaten. Så blir ikke helt kvitt han. Anonymkode: e3a1d...d1f
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2017 #9 Skrevet 8. juli 2017 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Takk for svar. Blir alene om han går. Kjenner jo på meg at jeg vil dra på jobben hans i kveld. Ikke bra. Anonymkode: e3a1d...d1f Men hva så om du blir alene om han går fra deg? Hva så om du blir alene om du går fra ham? Er det bedre å leve i et usunt forhold? Gjorde du ikke det nok da du levde 20 år med din eks som var psykopat? Skal du finne en god mann så må du først gi slipp på de dårlige mennene du holder fast i. Anonymkode: 3d689...a67
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2017 #10 Skrevet 8. juli 2017 9 timer siden, Anonym bruker skrev: Men hva så om du blir alene om han går fra deg? Hva så om du blir alene om du går fra ham? Er det bedre å leve i et usunt forhold? Gjorde du ikke det nok da du levde 20 år med din eks som var psykopat? Skal du finne en god mann så må du først gi slipp på de dårlige mennene du holder fast i. Anonymkode: 3d689...a67 Har aldri vært i ett så bra forhold som nå. Mitt 3 forhold. Han har møtt på eks da jeg var der, joda sier han ikke er sjalu, men det er han. Anonymkode: e3a1d...d1f
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2017 #11 Skrevet 8. juli 2017 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Har aldri vært i ett så bra forhold som nå. Mitt 3 forhold. Han har møtt på eks da jeg var der, joda sier han ikke er sjalu, men det er han. Anonymkode: e3a1d...d1f Ok, så det du nå egentlig sier er dette: Du var sammen med en psykopat i 20 år, så var du sammen med en annen mann som virkelig ikke var bra for deg. Og nå er du villig til å overse absolutt alle varsellamper om at du er i ferd med å gå inn i akkurat samme typen forhold, attpå til med en mann du VET er sjalu, en mann som har ett sett med regler for seg selv som er ganske slakke, og et annet sett med regler for deg som er urimelig strenge. Det vil si at du nå med viten og vilje er velger å fortsette et forhold med en mann som du VET ikke er bra for deg, men det er du villig til, fordi han sjarmerte deg til å føle at forholdet var bra i begynnelsen. Og derfor er du også villig til å gå inn i dette med åpne øyne, selv om du er blitt fortalt at du trolig går rett inn i akkurat samme type destruktive forhold som dine to første. Du har vært sammen med to menn tidligere, hvorav minst den ene ødela deg iflg. dine egne ord. Og nå velger du å godta alt for å gå inn i et nytt forhold som kommer til å ødelegge deg. Psykopaten du var sammen med i 20 år - husk at han også var veldig sjarmerende og god og snill i begynnelsen. Du har fått så sterke varselsignal fra denne nye mannen at ulike regler gjelder for deg og ham i forholdet, at han er sjalu og ikke vil godta hva som helst, han vil isolere deg fra andre kompiser eller menn og gjør det med å true deg (trussel om å gå umiddelbart om du får sms fra en annen mann, selv om du ikke kan kontrollere hvem som sender deg meldinger). Det er egentlig ikke mer noen av oss kan skrive, Hi. Du tar ikke til deg noen av rådene du fikk i den andre tråden, og du tar ikke til deg noe av det som skrives i denne tråden. Du fortsetter å velge destruktive menn som du har gjort tidligere. Jeg tror det siste rådet jeg vil gi deg er at du bør spørre deg selv hvorfor du tror du ikke fortjener å ha det godt med en mann? Så anbefaler jeg deg å ta kontakt med psykolog igjen, be gjerne om en som har spesialisert seg på traumebehandling, og så viser du denne hva du har skrevet i denne og din forrige tråd. For du viser at du går rett inn i gamle mønster med destruktive menn. Om du ikke er villig til å ta tak i det, så kommer du til å leve de neste 20 årene på samme måte som de forrige 20 årene. Ha tro på at du fortjener langt bedre enn den kontrollerende og sjalu og truende mannen du nå "har det godt med". Du har det ikke godt med ham - da hadde du ikke hatt behov for å opprette disse trådene! Du nekter å innse at denne mannen ikke er bra for deg - ønsker du å leve med en kontrollerende, manipulerende, sjalu og truende mannen, da får du velge det - for her sier du jo at det er det du vil. Skaff deg hjelp - og finn ut hvorfor du tror du fortjener å behandles dårlig av også denne mannen. Anonymkode: 3d689...a67
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå