Anonym bruker Skrevet 7. juli 2017 #1 Skrevet 7. juli 2017 Hvis dere kunne valgt, ville dere hatt barnet i barnehagen hele sommeren? At barnet ikke ikke måtte ha 3 ukers ferie? Men at dere da selvfølgelig måtte betalt for de 3 ukene og. Anonymkode: edef1...37d
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2017 #2 Skrevet 7. juli 2017 Nei, selvfølgelig ikke! For det første så vil jeg ha mer tid med barna, gjøre ting vi ikke får gjort ellers, få gode opplevelser sammen. For det andre trenger faktisk også barnehagebarn ferie, det er slitsomt å gå i barnehagen! Om man ikke ønsker å bruke noe ferie med barna sine så burde man gjerne ha tenkt på det før man fikk barn? Det er jo et tankekors når barn har rett på mindre ferie enn voksne. Jeg lurer på hvordan du tenker deg situasjonen i så fall - mener du at heller ikke foreldre da skal ta ferie? Eller at man skal ta ferie sammen andre tider på året? Anonymkode: 11c6d...c03
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2017 #3 Skrevet 7. juli 2017 Nei. Skjønner(og merker) at barna trenger ferie de også. Har alltid latt de ha lenger enn 3 uker ferie også. Det kan være krevende uker hvis man er mye hjemme, men jeg selv valgt å få barn og da må jeg alt ved det. Jeg har ikke fått barn for å ha de mest mulig i bhg, heller tvert imot Anonymkode: a28b2...9e9
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2017 #4 Skrevet 7. juli 2017 Nei, det ville jeg ikke. De har lenger ferie enn tre uker fra barnehagen, fordi jeg ønsker mer tid med den uten hverdagsstress. Noen spesiell grunn til at du spør? Ønsker du å ha barna dine i barnehagen hele sommeren? Anonymkode: bc5e8...d11
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2017 #5 Skrevet 7. juli 2017 Nei! Av og til drømmer jeg om å jobbe i skolen for å kunne være med barna hele sommeren og høst-, vinter-, påske- og juleferien. Har utdanningen til det, men liker fleksibiliteten som kontorrotte i kommunal sektor. For mye jobb på for kort tid i skolen. Anonymkode: 512d8...6ba
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2017 #6 Skrevet 7. juli 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Nei! Av og til drømmer jeg om å jobbe i skolen for å kunne være med barna hele sommeren og høst-, vinter-, påske- og juleferien. Har utdanningen til det, men liker fleksibiliteten som kontorrotte i kommunal sektor. For mye jobb på for kort tid i skolen. Anonymkode: 512d8...6ba Er lærer, og akkurat det du nevner der er hovedgrunnen til at jeg holder ut i jobben så lenge barna er små. Anonymkode: bc5e8...d11
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2017 #7 Skrevet 7. juli 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Er lærer, og akkurat det du nevner der er hovedgrunnen til at jeg holder ut i jobben så lenge barna er små. Anonymkode: bc5e8...d11 Det er fint på rådhuset også, altså😛 Kan jobbe opp avspasering, men har ikke hjemmekontor. Så da begrenses det litt hvis ikke man vil være for mye borte i hverdagen. Hadde nok heller ikke fått mer enn fem eller seks uker om sommeren, uansett. Anonymkode: 512d8...6ba
februarprins2013 Skrevet 8. juli 2017 #8 Skrevet 8. juli 2017 19 timer siden, Anonym bruker skrev: Hvis dere kunne valgt, ville dere hatt barnet i barnehagen hele sommeren? At barnet ikke ikke måtte ha 3 ukers ferie? Men at dere da selvfølgelig måtte betalt for de 3 ukene og. Anonymkode: edef1...37d nei vettu hva, de trenger ferie de også så nei
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2017 #9 Skrevet 8. juli 2017 Haha, nei! Trives med barna mine jeg. Hadde heller betalt for å ha de ekstra lenge hjemme. Anonymkode: 772fd...e9c
tante grusom master of law Skrevet 8. juli 2017 #10 Skrevet 8. juli 2017 Nei! Barnehagebarnet har fri fem uker i sommer.
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2017 #11 Skrevet 8. juli 2017 Selvfølgelig ikke, er det virkelig noen som ønsker det? Her er både barnehage og sfo sommerstengt i fire uker. Vi pleier å ta ferien sånn at vi overlapper med 2-3 uker og har en uke hver alene med ungene også. De har aldri hatt så lite som 3 uker ferie om sommeren, de har minst 4 eller 5 uker. Anonymkode: fab7e...717
sug lut Skrevet 8. juli 2017 #12 Skrevet 8. juli 2017 Herregud, nei. De har alltid hatt åtte uker fri.
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2017 #13 Skrevet 8. juli 2017 Ja, jeg jobber hele sommeren og må vente til høsten med ferie. Derfor er det synd at mannen må bruke opp nesten hele ferien sin om sommeren. Det hadde vært fint å kunne ha mer enn en uke ferie sammen hvert år. Anonymkode: c25e2...c9c
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2017 #14 Skrevet 9. juli 2017 Jeg syntes alltid at folk her inne klager over at ungene krangler og gleder seg til hverdagen igjen osv. Ungene får akkurat det de har krav på av ferie og de kan ikke vente til ungene kan komme i barnehage/SFO, mens foreldrene selv har ferie (er viktig med egentid vettu) derfor jeg spurte. Jeg skulle gjerne hatt mer enn de 4 ukene vi har ferie sammen i sommer. Anonymkode: edef1...37d
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2017 #15 Skrevet 9. juli 2017 Nei, de 3 fastsatte ukene er desidert minimum. Kommer til å ta han ut når jeg kan ellers. Anonymkode: 641eb...3ef
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2017 #16 Skrevet 9. juli 2017 Jeg har hatt barna mine fri like lenge som meg, pluss ekstra fridager når jeg har fri. Jeg vil være mest mulig med de. Dessverre ser jeg at veldig mange lar de få akkurat den ferien de må, og sender de i barnehagen igjen etter tre uker, og de barna som kommer igjen har hjemmeværende foreldre av forskjellige grunner, eller de har ferie og er hjemme alene eller med søsken (noen er hjemme med yngre søsken, men orker ikke krangling. Ja, dette sier de faktisk høgt til andre.) Anonymkode: b53e5...cba
Mumua Skrevet 9. juli 2017 #17 Skrevet 9. juli 2017 Selvfølgelig skal ungene ha ferie, men jeg skulle ønske vi kunne velge når de 3 ukene skal tas ut selv. Her er bhg stengt hele juli, det er høysesong på mannens jobb så han får ikke fri og jeg skulle også jobbet 3 av de ukene opprinnelig (ikke mitt valg). 3 uker ferie er ikke store greiene for småtrolla så såpass må de ha.
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2017 #18 Skrevet 9. juli 2017 Nei! Det eneste jeg skulle ønske var at vi kunne velge selv når barna skulle ha ferie. Barnehagen er stengt hele juli og da det passer sjeldent med jobb. Så ofte får de mye lenger ferie enn 4 uker, som nå går helt fint da yngste er 4 år, men tidligere syns jeg det var vanskelig å skulle ha spesielt minste borte fra barnehagen i 6 uker. Han var mye syk og vi hadde tilvenning omtrent et år. Og når han da var trygg og god så måtte han ha 6 uker fri igjen. Så nei Til stengte barnehager, men ja til lang ferie! Anonymkode: a5e59...11f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå