Anonym bruker Skrevet 7. juli 2017 #1 Skrevet 7. juli 2017 Jeg fortalte samboeren min på onsdag at jeg vil flytte ut. Jeg dro til mamma et par dager og da jeg kom hjem hadde han tatt alt av møbler/verdi og dratt. Leier. Men tingene er kjøpt felles. Er snakk om 150.000 i ny verdi (4 år gammelt ca). Anonymkode: a21b0...0d0
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2017 #2 Skrevet 7. juli 2017 Du anmelder det selvfølgelig. Om dere begge står på leiekontrakten må han også betale ut oppsigelsestiden. Anonymkode: 05dcd...206
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2017 #3 Skrevet 7. juli 2017 Har du mulighet til å dokumentere at du har betalt halvparten av møblene? I så fall, skaff deg kvitteringene på det, eller bankutskrifter! Skriv en mail og en sms til ham, skriv at han har tatt med seg alle møblene og annet av verdi som dere kjøpte sammen. Dette var dere begge eiere av, og dere må derfor møtes for å bli enig om å fordele møblene/verdiene. Si at du du forventer at det ordnes et møte i løpet av f.eks. x antall dager. Skriv at hvis han ikke følger opp dette så må du gå videre med saken. Jeg synes du skal sette deg ned og skrive en liste over alt han har tatt med og alt dere har kjøpt felles. Finn frem bilder fra hjemmet som gjør at du kan dokumentere hva dere har hatt. Har venner bilder tatt hos dere (fra f.eks. bursdager/fester), be om å få se dem også. Om han bare har flyttet fra leien og dere begge står på husleiekontrakten så er han også pliktig til å dele på husleien i oppsigelsesperioden. Og hvis han ikke vil gi tilbake noe av ditt, og du kan dokumentere at du har betalt på det, anmeld ham! Anonymkode: 77b69...b4e
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2017 #4 Skrevet 7. juli 2017 Vi satte av 5000,- hver til en felles konto hver mnd. Disse pengene gikk til husleie, mat og diverse. Møbler er kjøpt av penger fra denne kontoen. Anonymkode: a21b0...0d0
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2017 #5 Skrevet 7. juli 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Vi satte av 5000,- hver til en felles konto hver mnd. Disse pengene gikk til husleie, mat og diverse. Møbler er kjøpt av penger fra denne kontoen. Anonymkode: a21b0...0d0 Da hadde vel også begge tilgang til denne kontoen? Står det noe igjen på kontoen, få banken til å sperre den slik at det kun kan tas ut penger med begges godkjenning fra nå! Og skaff deg oversikt over all kontobevegelser på kontoen i disse fire årene, da kan du bevise at du har betalt inn like mye som han, og også at møbler er kjøpt fra denne felleskontoen. Anonymkode: 77b69...b4e
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2017 #6 Skrevet 7. juli 2017 Kontoen er min, men vi brukte den som en felles konto de årene vi var sammen. Han er slettet som disponent. Anonymkode: a21b0...0d0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå