Gå til innhold

Blødningsforstyrrelser eller ganskje overgangsalder?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde sist mensen 22 juni og den varte i 5 dager. Nå er jeg begynt å blø igjen så jeg er redd for at enten er det noe galt evnt bare stress etter hektisk jobbperiode. Når burde jeg oppsøke lege evnt bestille time til gynekolog for å få sjekket om det kan være noe annet galt? Merker jeg blir litt engstelig når jeg har hatt mensen så stabilt i mange år og nærmest kan vite når på datoen den kommer.  Er for øvrig 37 år så det var kanskje tidlig med overgangsalderen?

Anonymkode: e0f72...be1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gjennomsnittsalderen for overgangsalderen i Norge er 52 år, men alt etter 40 regnes som innenfor normalen. Før 40 regnes som tidlig overgangsalder og behandles gjerne med hormontilskudd. 

Mest sannsynlig er det jo bare en hormonforstyrrelse, det tror jeg de fleste kvinner opplever i løpet av livet. Men regelen er at man skal oppsøke lege ved endringer i blødning så jeg ville bestilt en time over ferien og det ikke normaliserer seg 

Anonymkode: ef809...191

Skrevet

Tror alle opplever en blødningsforstyrrelse i løpet av livet. Jeg var 38 da jeg opplevde det😊 har ikke skjedd siden, så regner med  det var kluss kun i den syklusen.

Anonymkode: 69219...548

Skrevet

Jeg hadde ikke orka å dra til legen for noe så lite. Hvis problemet vedvarer ville jeg derimot tatt en sjekk. Noe annet blir det dersom det er lenge siden du har tatt celleprøve. Et tegn på forandringer der, kan være blødninger. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...