Gå til innhold

Hente ut postnord pakke for andre. Erfaring?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Skulle hente ut en pakke som er sendt oss i mannens navn og tok med hans leg. Ble møtt av en spydig postansatt som kunne fortelle meg at det ikke var lov å gi ut pakker til andre. De er generelt grinete på den post i butikken der så typisk at pakken ble sendt dit (det ligger en post nærmere oss som vi bruker ) 

da jeg kom hjem så jeg på hjemmesida til postnord at det står at man kan hente ut pakker for andre, bare ta med legitimasjon til  den pakken er sendt til og deg selv, pluss hentekoden. 

Så jeg forsøkte å ringe dit for å fortelle hva som stod på nettet, men fikk bare et NEI , det er ulovlig ?!...

så , kan jeg dra dit å krangle igjen eller blir det bare ord mot ord ? Mannen får ikke hentet ut pakken før langt ut i neste uke om han må gjøre det. 

Anonymkode: 24d26...87c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sleng reglene i disken foran dem. 

Vi trenger bare å ha med begges legg og en fullmakt fra mottaker. 

Anonymkode: 621f0...bcd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vent til i morgen tidlig, da er det sikkert en annen på vakt 😉

Anonymkode: a083b...a58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her får ikke andre hente. Har sendt mannen for å hente et par ganger , men han har ikke fått hentet ut, personlig oppmøte sier de. Nå har vi ikke forsøkt med fullmakt da, men han har jo melding med hentekode å vise fram.

På Posten(samme sted), derimot får han hente for meg

Anonymkode: c1c07...69a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Her får ikke andre hente. Har sendt mannen for å hente et par ganger , men han har ikke fått hentet ut, personlig oppmøte sier de. Nå har vi ikke forsøkt med fullmakt da, men han har jo melding med hentekode å vise fram.

På Posten(samme sted), derimot får han hente for meg

Anonymkode: c1c07...69a

Jeg tok kontakt med postnord i stad og de bekreftet det som står på nettsiden. At man ikke trenger fullmakt men må ha med leg. Merkelig at enkelte steder skal være så vrange. Det er kun der de er sånn her. På den posten vi egentlig bruker er det aldri noe problem å hente ut med legitimasjon. 

Anonymkode: 24d26...87c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mannen hentet akkurat en pakke fra PostiNord for meg, og han måtte bare vise min legitimasjon:)

Anonymkode: 5c862...7aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det samme har skjedd med meg, jeg og mannen henter ofte pakker for hverandre på posten å trenger vi bare å si hentenummer og signere, men postnord er veldig vanskelige!

Anonymkode: e7d30...911

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen hentet senest i dag en pakke fra postnord til meg, hadde ikke med annet enn ref.nr . Ikke noe problem å få ut pakken. 

Har hentet flere pakker for meg, har ikke engang tenkt på å sende med legitimasjon, aldri vært noe problem å få de ut. 

Anonymkode: bef61...07b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler at det ikke er postnord som er vanskelige her men utleveringsstedet. Siden postnord sier det skal gå helt fint men de på posten nekter meg pakken. Jaja, da får den bare ligge der en ukes tid da 🙄

Anonymkode: 24d26...87c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min far har hentet til meg,men de må ha bekreftelse at det er greit fra meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Bare idioter som jobber i butikk. Heldigvis finnes det oppegående mennesker som tenker lengre enn nesetippen sin her, spesielt dem som har kommentert ovenfor🤔

Anonymkode: d83e5...926

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Topp tips! Last ned PostNord appen, der kan du gå inn å registrere på en pakke at den kan hentes av noen andre/gi fullmakt til noen. Problem løst! 🎅🏼

Anonymkode: 59c55...176

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Topp tips! Last ned PostNord appen, der kan du gå inn å registrere på en pakke at den kan hentes av noen andre/gi fullmakt til noen. Problem løst! 🎅🏼

Anonymkode: 59c55...176

Måtte du betale noe? For jeg forsøkte dette, og da kostet det penger. Heldigvis har det aldri vært noe problem å hente ut pakker adressert til mannen, eller omvendt. De ansatte i vår lokale matbutikk er veldig hyggelige og serviceinnstilte.

Anonymkode: d9836...054

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Måtte du betale noe? For jeg forsøkte dette, og da kostet det penger. Heldigvis har det aldri vært noe problem å hente ut pakker adressert til mannen, eller omvendt. De ansatte i vår lokale matbutikk er veldig hyggelige og serviceinnstilte.

Anonymkode: d9836...054

Det skal være gratis å legge inn hentefullmakt på nettsiden og appen. 

Anonymkode: 59c55...176

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her henter stort sett alltid svigerfar pakkene mine. Null problem. Har ikke med legitimasjon engang, kun meldingen ned hentenumner.

Anonymkode: 28a30...fdd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Anonym bruker skrev:

Bare idioter som jobber i butikk. Heldigvis finnes det oppegående mennesker som tenker lengre enn nesetippen sin her, spesielt dem som har kommentert ovenfor🤔

Anonymkode: d83e5...926

Det er mange som ikke følger reglene, men jeg skjønner at mange ikke gjør det også for kunder er ikke alltid veldig hyggelige. Å bli truet pga at jeg ikke kan utlevere en pakke har skjedd og det kommer nok til å skje igjen. At noen ikke tørr å si imot kan jeg skjønne, så da blir det ulikt praksis i ulike utleveringsteder. 

PostNords regler som vi som jobber på deres utleveringssted: kunden skal ha hentenr eller sporingsnummer for å få hentet pakken. De skal ha med seg gyldig legitimasjon, fysisk. Det hjelper ikke å ha ett bilde av passet feks. Skal andre hente en pakke for noen, skal legitimasjonen for begge være med, fysisk. Nå har det også kommet fullmakt på nettet, da får vi opp navnet på begge på terminalen. Da trenger vi kun legitimasjonen til den som henter. Vær obs på at dette kan gjelde for en pakke, pakker fra en bedrift eller for alle pakker som blir sendt med PostNord. Så hva som er huket av eller om noen bedrifter har andre avtaler må sjekkes ut grundig av den som mottar pakken. 

Postens regler: de fleste pakker krever ikke legitimasjon, hentemelding eller sporingsnummer holder for de fleste pakker. Bedrifter kan kreve en tilleggstjeneste som krever at den som henter pakken må vise legitimasjon, da må vi skrive inn kontrollnummeret på legitimasjonen til den som henter. Vi trenger ikke fullmakt eller id fra den pakker er til. Så er det en tilleggstjeneste som gjør at det kun er kunden pakken er til som kan få den mot fremvisning av legitimasjon. Så er det Rek, den kan utleveres til andre mot en fullmakt fra den pakken er til og med fremvisning av begges legitimasjon. PUM kan kun utleveres til den pakken er til mot legitimasjonen avsender krever. Noen krever kun pass og andre bare gyldig id. Det blir tatt grundig kontroll av id og kopi av id blir elektronisk sendt til avsender. 

Reglene er der av en grunn, det er det ikke alle som forstår. For de fleste hadde det vært uproblematisk å utlevere til andre, men for de som lever under politibeskyttelse, har ett problematisk forhold til ex eller andre så kan det by på problemer. Vi som jobber i butikk aner ikke hvem dette er. Vi vet heller ikke hvem som har fått sin identitet misbrukt. Å ha samme etternavn betyr ikke alltid at en er i familie eller at det er greit at denne personen kan hente pakken. Jeg er nok mer bevist på dette enn mange, for far til mine barn har ikke lov å hente ut noe som er addressert til mine barn. Det er det ingen andre som vet utover våre nærmeste, det er ikke noe andre enn de som skal vite det vet. Om alle følger de reglene de skal, så er det ikke ett problem eller vanskelig. 

Og i disse juletider, så har vi ikke lov å leite etter pakker fra posten eller postnord for kunder. De MÅ ha hentenr eller sporingsnr med seg. Dette er en regel posten og postnord har satt, jeg skjønner hvorfor etter mange år i post i butikk. Vi oppdaget id tyveri på denne måten. En kunde kom inn og krevde at vi leitet etter pakken som de mente var kommet. Dessverre for de så viste vi hvem den ekte personen var, så våre alarmklokker ringte raskt. Hadde vi ikke fulgt reglene som vi gjør, vært slepphendte så kunne det gått mye lengre tid før dette hadde blitt oppdaget. 

Anonymkode: 19118...76d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...