Gå til innhold

Mannen er så sur og sint mot barnet hele tiden

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har forsøkt å fortelle ham hvordan han kan håndtere trass og slikt, men han klarer ikke. Han hakker konstant. Hva gjør jeg? Kan jeg ta kontakt med helsestasjon?  

Anonymkode: 5ac25...b7a

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Har forsøkt å fortelle ham hvordan han kan håndtere trass og slikt, men han klarer ikke. Han hakker konstant. Hva gjør jeg? Kan jeg ta kontakt med helsestasjon?  

Vel, sånn var min mann også. Kastet ham ut til slutt fordi han ikke klarte å forandre seg, og barna hadde det ikke bra. Sier ikke du skal kaste ham ut, men at det er bra du tar tok i det. Kanskje familievernkotoret kan hjelpe dere?

Han er ikke sur og sint når han har samvær. Det er i en stressa hverdag han ikke takler å ha barn rundt seg. 

Anonymkode: 02541...681

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vel, sånn var min mann også. Kastet ham ut til slutt fordi han ikke klarte å forandre seg, og barna hadde det ikke bra. Sier ikke du skal kaste ham ut, men at det er bra du tar tok i det. Kanskje familievernkotoret kan hjelpe dere?

Han er ikke sur og sint når han har samvær. Det er i en stressa hverdag han ikke takler å ha barn rundt seg. 

Anonymkode: 02541...681

Takk. Skal prøve familievernkontoret. 

Skrevet

Sånn er barnefaren her også! Han tror at jo sintere han blir jo lydigere blir barnet,men sånn er det ikke! Jo sintere faren er jo mer trassig blir barnet og oppfører seg enda verre. Nå går vi begge to på " COS kurs" så kanskje far lærer noe der om hvordan han bør håndtere barnet på en bedre måte.

Anonymkode: 92968...875

Skrevet

Tusen takk. Mannen mener ikke dette vondt. Han vet sinne ikke hjelper, men klarer ikke styre seg. 

Skrevet
23 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tusen takk. Mannen mener ikke dette vondt. Han vet sinne ikke hjelper, men klarer ikke styre seg. 

Da håper jeg han/dere får hjelp på familievernkontoret eller via kurs. Om han har problemer med å mestre sitt eget sinne så kanskje han også trenger et sinnemestringskurs?

Uansett - hvis han vil endre seg og er motivert for terapi og kurs så er det håp. Om han ikke vil det, da ville jeg gitt ham ultimatum, enten blir han med i terapi og på kurs, eller så mister han familien. Men er han motivert - og det kan det virke som han kanskje er? - da er det håp for bedring :)

Anonymkode: 8f8ba...9e7

Gjest Antarctica
Skrevet
12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Bør han egentlig ha ansvar for hjelpeløse skapninger hvis han ikke kan "styre seg"? 

Skrevet
3 timer siden, Pashla skrev:

Bør han egentlig ha ansvar for hjelpeløse skapninger hvis han ikke kan "styre seg"? 

nei.Det kan være veldig skadelig for barnet!!

Anonymkode: 92968...875

Skrevet

Sånn var min mann før også. Jeg fikk til slutt nok, og sa enten drar vi ned på familievernkontor/ sinnemestringskurs, eller skilsmisse. Han nektet for begge deler, men lovet å skjerpe seg. Nå ett år senere er det en ny mann og pappa vi har her med oss. Han er sjelden sint og viser mye mer glede i samspill med barna. For hans del hang nok sinnemestringsproblemene tett sammen med en generell mistrivsel i eget liv, med lett depresjon og frustrasjon i forbindelse med jobbgreier. Når jeg ser tilbake på det nå, er jeg veldig glad for at jeg ga ham en siste sjanse, og ikke bare stakk der og da, selv om det fristet mest. Nå er vi en stor lykkelig gjeng her hjemme, med mye bedre stemning og bedre forhold mellom både far/ barn og far/ mor😊

Anonymkode: 365fb...de6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...