Anonym bruker Skrevet 6. juli 2017 #1 Skrevet 6. juli 2017 Barna er venn med noen som er veganer.. skal ikke spise noenting med dyreprodukter i. Jeg synes det er svært vanskelig. Måtte bake brød med olje og vann for at denne vennen kunne spise noe hos oss..har i tillegg handlet masse grønnsaker. Men ærlig talt.. de kan umulig bli mette?? Kan jo ikke spise noenting: 0 jeg hadde ikke blitt mett av bare grønnsaker. Trenger isåfall tips til neste gang vennen kommer på besøk. Eller kan jeg be vennen om å ha med seg maten selv? Føler det er frekt for jeg vil jo egentlig stå for maten så lenge de er på besøk. Men hjelpe seg.. stakkars barn synes nå jeg. Anonymkode: 9d627...313
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2017 #2 Skrevet 6. juli 2017 Linser, erter, bønner, mel... Bak boller med havremelk og uten egg. Er det noe foreldrene har prakket på stakkaren? Anonymkode: 010ae...09d
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2017 #3 Skrevet 6. juli 2017 Aner ikke. Høres slik ut. Men hva annet.. brødskive med grønnsaker på: 0? Anonymkode: 9d627...313
Superdolly Skrevet 6. juli 2017 #4 Skrevet 6. juli 2017 Jeg hadde håndtert dette på samme måte som jeg gjør med (noen) allergier: Jeg ville ringt mor eller far og fortalt at jeg gjør så godt jeg kan, men jeg kan ikke garantere at jeg får det helt til. Derfor er det fint om dere kan sende med noe, hvis det er helt krise om dette glipper litt. Jeg tenker at det er viktig å være ærlig til foreldrene om hva du kan og ikke kan tilby og ordne. Så tenker jeg også at jeg er så sær at jeg ikke hadde vært villig til å ta mange og store ekstrautgifter for et slikt livsstilsvalg. Jeg ville nok vært langt mer villig til å handle inn og ordne for allergikere. Jeg kjenner ingen veganere, så jeg aner ikke hva du kan servere. Men det kan du jo spørre foreldrene om.
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2017 #5 Skrevet 6. juli 2017 Alså.. ikke smør.. den er det melk i..ikke godteri.. det er det somregel stivelse i fra gris. Kan spise potetgull da noen typer. Ikke sjokolade. Ikke kjøtt, fisk, egg, ost, brød med melk.. ehh det begrenser seg..kun grønt linser og bønner og brød uten melk. Frukt og bær. At ikke folk sulter skjønner ikke jeg. Må ha egen kjøkkenhage da for å ha råd til å overleve på grønnsaker: D Anonymkode: 9d627...313
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2017 #6 Skrevet 6. juli 2017 De får leve på husman knekkebrød med syltetøy når de er hos dere da, det er ting jeg alltid har i hus ihvertfall.. Anonymkode: 8515d...043
Manubrium Skrevet 6. juli 2017 #7 Skrevet 6. juli 2017 Klart man blir mett av vegansk mat! Grønnsaker og frø inneholder også proteiner, hvis det er det folk sikter til, og logisk sett spiser man altså mer av disse enn den som spiser en stor andel kjøtt til alle måltider. Tips: Alle gryter, supper og pastaer kan lages vegansk f eks. Linser, bønner og kikerter kan erstatte kjøttet du vanligvis bruker, og havrefløte eller annet kan erstatte fløte. Pålegg til en veganer kan være avokado, bønnepostei (kjempegodt! Bruk stavmikser på en boks med kidneybønner f eks og tilsett en dæsj god olje og smak til med krydder), hummus, syltetøy, tomat. Jeg syns det er gøy å lage mat, så når jeg får besøk av min venninne som er veganer, griper jeg sjansen til å lage noe skikkelig godt som jeg ikke pleier å lage: supper av alt mulig eller grønnsaksburger f eks.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå