Gå til innhold

Pastasalat med på tur - hjelp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Pasta oppbevart i romtemperatur over flere timer er giftig, ikke bra å spise. Men hvis jeg koker pasta kvelden før, avkjøler den lett, og setter den i kjøleskapet overnatta... Kan jeg lage pastasalat og ha i en mattermos, til barna da? 

Noen som har erfaringer med mattermoser? Holder det seg kaldt "hele dagen"? Skal i en familiepark, og tanken er å ha en pastasalat til lunsj. Men har aldri brukt sånne termoser før, hadde jo f.eks ikke vært greit å ha salaten i en pose i 27 grader fra kl 10-14, men tenkte å kjøpe termos fra f.eks Skip Hop.. :) Funker den? 

Anonymkode: 8a75a...c8d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med å legge noen kjøleelementer i veska?

Skrevet
58 minutter siden, Stinkerbelle skrev:

Hva med å legge noen kjøleelementer i veska?

Det går jo også an, men da må jeg kjøpe kjøleelementene, så blir vel samme prisen omtrent. Står på dem at de skal holde maten kald i 5 timer, så bør gå bra? 

Skrevet

Jeg har noen matbokser, der lokket er et kjøleelement. Fantastisk bra!

Anonymkode: 1876e...c3c

Skrevet

Kjøpt i sportsforretning 

IMG_2731.JPG

Anonymkode: 1876e...c3c

Skrevet

Smart det :) Kan se etter det.

Ellers så fant jeg ut at vi har en liten kjølebag, så da lønner det seg sikkert å bare ha noe iskaldt oppi der med maten.

Skrevet

Tror jeg ville valgt noe annet enn akkurat pasta denne gangen. Hadde ikke tatt sjansen. Hvis du MÅ bør du i alle fall koke pastaen samme morgen. 

Anonymkode: 957d5...d2f

Skrevet

Jeg hadde valgt noe annet enn pastasalat på en slik tur 

Men når vi skal på tur har vi en liten kjølebag og i den putter jeg noen vannflasker som har ligget i fra fryseren. Det frosne vannet fungerer som kjøleelement, og når det gradvis tiner har du kaldt drikkevann. 

Anonymkode: 365eb...2e3

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tror jeg ville valgt noe annet enn akkurat pasta denne gangen. Hadde ikke tatt sjansen. Hvis du MÅ bør du i alle fall koke pastaen samme morgen. 

Anonymkode: 957d5...d2f

Hvorfor det? Pasta holder seg fint i 14 timer osv i kald temp, men ja, kan koke på morgenen :)  Rekker det

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg hadde valgt noe annet enn pastasalat på en slik tur 

Men når vi skal på tur har vi en liten kjølebag og i den putter jeg noen vannflasker som har ligget i fra fryseren. Det frosne vannet fungerer som kjøleelement, og når det gradvis tiner har du kaldt drikkevann. 

hva ville du valgt, da? Som en 1,5-åring spiser som ikke er brødskive og smuler over hele.

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

hva ville du valgt, da? Som en 1,5-åring spiser som ikke er brødskive og smuler over hele.

Sist vi var på tur kjøpte jeg en pakke frosne polarbrød (de tinte til vi skulle spise og var ferske og gode), en pakke ferdig skjært gulost og en sprutejordbærsyltetøy. Hadde med svigermor og det var det beste "matpakkemåltidet" hun noen gang hadde fått 😉 Fersk polarbrød med en dæsj sprutesyltetøy og gulost... 

Hadde i tillegg bananer, eplet, havrekjeks og en pose boller (fra frysa hjemme, tinte underveis på turen) 

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det går jo også an, men da må jeg kjøpe kjøleelementene, så blir vel samme prisen omtrent. Står på dem at de skal holde maten kald i 5 timer, så bør gå bra? 

Legg en flaske vann i fryseren, når vannet er frossent kan du bruke det som fryseelement. Men det går sikkert bra uansett..

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Sist vi var på tur kjøpte jeg en pakke frosne polarbrød (de tinte til vi skulle spise og var ferske og gode), en pakke ferdig skjært gulost og en sprutejordbærsyltetøy. Hadde med svigermor og det var det beste "matpakkemåltidet" hun noen gang hadde fått 😉 Fersk polarbrød med en dæsj sprutesyltetøy og gulost... 

Hadde i tillegg bananer, eplet, havrekjeks og en pose boller (fra frysa hjemme, tinte underveis på turen) 

Polarbrød er frokost hver dag, hihi. Tenkte på noe litt mer smakefullt på tur :) De er lei polarbrød dessverre.

Skrevet
5 minutter siden, Stinkerbelle skrev:

Legg en flaske vann i fryseren, når vannet er frossent kan du bruke det som fryseelement. Men det går sikkert bra uansett..

Det var lurt :)

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det var lurt :)

Så kan du drikke vannet når isen har smeltet!😂

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...