Gå til innhold

Kommentar fra kollega i ny jobb :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg begynte i ny jobb i går. Der jobbet det ei som jeg studerte med for 10 år siden. Hadde ikke noe annet forhold til henne enn at vi var i samme studium. Vi gjenkjente hverandre med en gang i går. Så sier hun til meg: "Hmm, jeg kan ikke huske at du var så høy, så rart, jeg var så sikker på at du var ganske lav..".. Det stresset meg så. Tror det er fordi jeg var veldig overvektig da. Nå, etter operasjon og mye hardt arbeid, er jeg normalvektig. Hva tror dere hun mente med den kommentaren? Gruer meg til jobb i ettermiddag 

Anonymkode: 51e53...76f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå må du slutte å se spøkelser på høylys dag, hvorfor i alle dager skulle hun mene noe annet enn akkurat det hun sa? 

Kanskje du virker høyere nå som du har blitt slank, spiller det noen rolle da? 

Ikke tenk mer på det 

Anonymkode: 85359...b16

Skrevet

Mitt eneste råd: gi litt faen og ikke overanalyser absolutt alt.

Anonymkode: f3d2d...930

Skrevet

Overvektige mennesker ser kortere ut enn slanke så ikke så rart. 

Men en kan også huske feil i løpet av 10 år så slapp av og slutt å overanalyserer 

Skrevet

Hun la nok ikke noe mer i det. Best å ignorere det og fokusere på det

Anonymkode: ac1f8...b9f

Skrevet

Nå forventet jeg en skikkelig frekk kommentar av en ufyselig kollega, også er det en tidligere studievenninne som husket deg som lavere enn det du er? Det er jo virkelig ingenting å henge seg opp i🤔 skjønner ikke greia? Har faktisk hørt det samme, og jeg har alltid vært slank, kunne ikke falt meg inn å brukt energi på det.

Anonymkode: d6476...cae

Skrevet

Å herregud..  lykke til videre i framtiden!

Anonymkode: 650ca...53d

Skrevet

Til dere som tar dette innlegget useriøst, og mener det er unødvendig. Vis litt sympati.

Hi; du trenger ikke å tenke over hva din kollega sa til deg. Hun mente 110% sikkert ingenting med den kommentaren. Hun husker bare feil? Om ikke, ta det som et kompliment! Hun legger merke til livstilsendringen din, til tross for at hun ikke husker riktig, så ser hun at noe er annerledes. Du ser sikker smashing ut! 

Du er ikke alene om å ta mange kommentarer litt for bokstavelig eller veldig personlig. Jeg sliter med det samme, men jeg er klar over det. 

Jeg er klar over at jeg overanalyserer veldig mye, hodet mitt går i stå av ingen årsak. Tankene om alt negativt samler seg opp og man får bare lyst til å grave seg ned. Men det jeg har lært meg til er å snu om på det. 

Min verste fiende er kanskje når jeg å trener på treningsstudio. Jeg føler alle ser på meg. (Jeg er også normalvektig, ikke slank og fit, men normal). Men når jeg tenker den tanken, snur jeg om det. JEG ser ikke på alle rundt meg. JEG studerer ikke andre rundt meg. Ser jeg en som er litt overvektig, tenker jeg: "Så flink han/hun er som trener" Med det prøver jeg å bevise for meg selv at ikke folk er som jeg tror i hodet mitt. For hvorfor skulle de tenke slik om meg, når jeg aldri tenker sånt om noen.

Du må ikke ta deg nær av alt som blir sagt. For 99% av gangene er det ment helt uskyldig. Og det tror jeg kollegaen din var med den kommentaren.

Anonymkode: 8bc01...799

Skrevet

Du har svært lav selvfølelse. Kommentaren var uskyldig og du overanalysere. Hun er sikkert veldig hyggelig. Gå bort og slå av en prat i dag! Husk at de fleste mennesker er hyggelige!

Anonymkode: f197b...d15

Skrevet
20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Til dere som tar dette innlegget useriøst, og mener det er unødvendig. Vis litt sympati.

Hi; du trenger ikke å tenke over hva din kollega sa til deg. Hun mente 110% sikkert ingenting med den kommentaren. Hun husker bare feil? Om ikke, ta det som et kompliment! Hun legger merke til livstilsendringen din, til tross for at hun ikke husker riktig, så ser hun at noe er annerledes. Du ser sikker smashing ut! 

Du er ikke alene om å ta mange kommentarer litt for bokstavelig eller veldig personlig. Jeg sliter med det samme, men jeg er klar over det. 

Jeg er klar over at jeg overanalyserer veldig mye, hodet mitt går i stå av ingen årsak. Tankene om alt negativt samler seg opp og man får bare lyst til å grave seg ned. Men det jeg har lært meg til er å snu om på det. 

Min verste fiende er kanskje når jeg å trener på treningsstudio. Jeg føler alle ser på meg. (Jeg er også normalvektig, ikke slank og fit, men normal). Men når jeg tenker den tanken, snur jeg om det. JEG ser ikke på alle rundt meg. JEG studerer ikke andre rundt meg. Ser jeg en som er litt overvektig, tenker jeg: "Så flink han/hun er som trener" Med det prøver jeg å bevise for meg selv at ikke folk er som jeg tror i hodet mitt. For hvorfor skulle de tenke slik om meg, når jeg aldri tenker sånt om noen.

Du må ikke ta deg nær av alt som blir sagt. For 99% av gangene er det ment helt uskyldig. Og det tror jeg kollegaen din var med den kommentaren.

Og siden du har det litt på samme måte og mest ser deg selv, så klarer du kanskje ikke se at denne kollegaen fortjener litt sympati her fordi hun blir mistolket og misoppfattet slik?

Anonymkode: e9dc3...118

Skrevet

Ingenting å henge seg opp i. Du framstår som svært hårsår. Det må være vanskelig å være så sart! 

Skrevet
41 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Og siden du har det litt på samme måte og mest ser deg selv, så klarer du kanskje ikke se at denne kollegaen fortjener litt sympati her fordi hun blir mistolket og misoppfattet slik?

Hun aner jo fred og ingen fare? Hun sa en kommentar og det virker ikke som HI reagerte på den der og da? Hun bare tenker på kommentaren i ettertid. 

Uansett så skriver jeg jo at det hun sa var 110% sikkert ment som en uskyldig kommentar? Er ikke det sympati ovenfor kollegaen?

Skrevet
41 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hun aner jo fred og ingen fare? Hun sa en kommentar og det virker ikke som HI reagerte på den der og da? Hun bare tenker på kommentaren i ettertid. 

Uansett så skriver jeg jo at det hun sa var 110% sikkert ment som en uskyldig kommentar? Er ikke det sympati ovenfor kollegaen?

Skrevet

Folk er ganske frekke tydeligvis. Har ikke normale mennesker lært fra barndommen at man ikke kommenterer kroppen til andre? Eller er det ikke vanlig å lære det, siden det er så mange som syns det er greit. 

Jeg skjønner om du vil gi komplimenter; til klær eller hårfrisyre. Men å kommentere andres kropper eller fasong er IKKE ok. Verken høyde, lengde, bredde, størrelse, form, fasong eller noe annet skal kommenteres, MED MINDRE vedkommende spør om det. 

Det burde ikke være veldig vanskelig!

Skrevet

Jeg tror kollegaen din gikk tom for smalltalk, kanskje stresset litt med at hun ikke husket deg helt eller kjente deg helt igjen og derfor kortsluttet og kom med en litt taktløs kommentar.

Jeg vet i alle fall med meg selv at jeg ikke er på mitt beste når jeg kjenner igjen noen men ikke helt husker detaljene. Så står jeg der og tenker hvem-er-du-hvem-er-du-hvem-er-du, mens jeg prøver å si noe fornuftig, haha!

Uansett, at du var overvektig da og er normalvektig nå er ingenting du skal skamme deg over. Det er ikke som om hun "har" noe på deg bare fordi hun kjente til deg den gangen. Det var ikke noe galt med deg da, og det er ikke noe galt med deg nå. Det eneste det er noe galt med, er denne kollegaens hukommelse angående høyden din.

Skrevet

Hva tror du hun kan ha ment da? Det er jo ingenting slemt med å si at du er høyere enn hun husker? 

Det er lenge siden hun såg deg og klare kanskje ikke å sette fingeren på hva som er forandret med deg, og så kom hun med en uskyldig kommentar. 

Snap out of it! 

Anonymkode: 51533...d8b

Skrevet

Haha. Er det virkelig noe å ta på vei for at hun husker deg som lavere?

Og er det virkelig ufint å kommentere "jeg husker deg som lavere/høyere"?

Kjære vene altså, folk er rare, og du virker som du har utrolig lav selvtillit. 

Lurer på hvordan det blir for deg den dagen du virkelig opplever en konflikt på jobb. Da må du vel sykemelde deg da hi??

Anonymkode: bdcf5...dd4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...