Anonym bruker Skrevet 6. juli 2017 #1 Skrevet 6. juli 2017 Hva ville/har du valgt og hvorfor? Anonymkode: 70e1f...5bc
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2017 #2 Skrevet 6. juli 2017 Offentlig så klart! Er i mot privatisering av skole og omsorg for barn fordi: -det skaper klasseskille -det er uetisk at noen fat cats sitter og håver inn utbytte på slike tjenester. Skole bør ikke være melkeku. Anonymkode: 80818...983
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2017 #3 Skrevet 6. juli 2017 Privat barnehage - de yter bedre service og har bedre opplegg for barna. De offentlige barnehagene jeg har hatt barnet mitt i har vært skuffende, lite fleksible og rett og slett firkanta (har forsøkt 2 stk og endte opp med privat igjen). Barnet mitt med spesielle behov fikk ikke god nok oppfølging i vanlig barnehage. Barn nr 2 her skal begynne i barnehage snart og da blir det en privat barnehage igjen. Offentlig skole frem til videregående da det er få privatskoler rundt her. På videregående skal de begge få tilbud om internatskole for å utvide horisonten og få bedre lærere. Anonymkode: 6cf4c...2bf
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2017 #4 Skrevet 6. juli 2017 Vi har hatt barn i både kommunal og privat barnehage. Betalte akkurat det samme, så å påstå at det gir klasseskille er tull. Vi opplevde å ikke bli hørt i den kommunale barnehagen hvilket resulterte i at barnet kom på kanten av depresjon. Det verste var at de i ettertid sa at de hadde vært bekymret for henne, men ikke hadde sagt et ord til oss til tross for at vi underveis hadde hatt flere samtaler med dem. Det skal presiseres at det var én avdeling i barnehagen, spesielt lederen på avdelingen, som var problemet. Styrer tok hennes parti da vi tok saken opp med henne og da tok vi øyeblikkelig barnet ut av barnehagen (med støtte fra helsestasjonen). Vårt inntrykk også fra egen barndom er at kommunale barnehager og skoler er konfliktsky, ikke klarer å håndtere vanskelige situasjoner og dreper læringslysten. Våre barn skal gå på en privatskole som koster hele 1400 per mnd. Anonymkode: 64d59...581
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2017 #5 Skrevet 6. juli 2017 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Vi har hatt barn i både kommunal og privat barnehage. Betalte akkurat det samme, så å påstå at det gir klasseskille er tull. Vi opplevde å ikke bli hørt i den kommunale barnehagen hvilket resulterte i at barnet kom på kanten av depresjon. Det verste var at de i ettertid sa at de hadde vært bekymret for henne, men ikke hadde sagt et ord til oss til tross for at vi underveis hadde hatt flere samtaler med dem. Det skal presiseres at det var én avdeling i barnehagen, spesielt lederen på avdelingen, som var problemet. Styrer tok hennes parti da vi tok saken opp med henne og da tok vi øyeblikkelig barnet ut av barnehagen (med støtte fra helsestasjonen). Vårt inntrykk også fra egen barndom er at kommunale barnehager og skoler er konfliktsky, ikke klarer å håndtere vanskelige situasjoner og dreper læringslysten. Våre barn skal gå på en privatskole som koster hele 1400 per mnd. Anonymkode: 64d59...581 Jeg er for øvrig enig i at det offentlige burde ha alt innen helse, omsorg og skoler, men så lenge de ikke klarer å håndtere det på en god måte så benytter vi oss av private alternativ. Anonymkode: 64d59...581
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2017 #6 Skrevet 6. juli 2017 Har hatt to barn i offentlig bhg i 2 år hver før vi flyttet over til privat bhg og deretter privat skole. At det er privat er ikke valget her; hadde det vært et tilsvarede tilbud ( eks IB ) i offentlig skole skulle jeg gjerne valgt det. Det koster litt, ja, blir nesten som å ha barnehagebarn til evig tid. Anonymkode: 5ae92...88d
Luksusdyret Skrevet 6. juli 2017 #7 Skrevet 6. juli 2017 Det er ikke alltid man kan velge privat eller offentlig barnehage - mange ganger må man velge barnehagen der man får plass. Jeg trør ikke hjemme i flere ekstra år bare for å slippe å sende barnet i en privat barnehage. Offentlig skole her. De private skolene som ikke er i storbyer har ikke så veldig mye bedre kvalitet enn offentlig skole, og da er det bare tull å betale masse penger for å sende barnet dit.
Evablaum Skrevet 6. juli 2017 #8 Skrevet 6. juli 2017 Privat bhg og superfornøyd med det! Offentlig skole fordi de da vil ha sine skolevenner i nær omkrets.
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2017 #9 Skrevet 6. juli 2017 Våre går på privat skole. International school. Helt annen oppfølging og tilrettelegging av hver enkelt elev. Kunne ikke tenke oss å gå tilbake til offentlig og saueflokkmentaliteten der. Anonymkode: 71187...498
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2017 #10 Skrevet 6. juli 2017 Vi går etter kvalitet og tilbud uavhengig av om det er privat eller offentlig. Jeg er for å ha begge deler for å ha mangfold i tilbudet. Kan ikke si at det skaper et klasseskille slik det fungerer i Norge i dag. Barnehage koster det samme, barneskole er ofte kun av ideologistiske grunner, og videre utdanning bør det være et mangfold i tilbudet. Anonymkode: c2a9a...c6b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå