Anonym bruker Skrevet 5. juli 2017 #1 Skrevet 5. juli 2017 Datteren min fyller 2 år neste lørdag og jeg ble spurt av min far og min stemor om vi ville komme dit og feire bursdagen hennes der på den samme lørdagen fordi de skulle også feire et annet barnebarn og ha den årlige sommerfesten i hagen som de pleier hver sommer. Da kommer det mange og det blir en stor fest i hagen. Barnet får flere gaver og jeg trenger ikke å tenke på mat/kaker. De ordner alt. Men jeg føler litt at selve dagen er spesiell og har litt lyst til å ha den for oss selv med de nærmeste og ikke dele den med mange folk vi halvveis kjenner (familien til 6 åringen), for jeg føler at det er hennes dag. Hadde festen vært en dag før eller etter så hadde jeg takket ja, men akkurat selve dagen er spesiell for meg. Er jeg sær? Eller ville dere takket ja? Anonymkode: c602e...89c
*Miss Marple* Skrevet 5. juli 2017 #2 Skrevet 5. juli 2017 Med en toåring hadde jeg nok takket ja. Hun er ikke gammel nok til å bry seg om annet enn at det er selskap og så deilig for deg å komme til duk og dekket bord. Dere kan jo ha en feiring for bare dere nærmeste med gaver og kake om morgenen/formiddagen og så feire sammen med de andre på faren din sin fest?
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2017 #3 Skrevet 5. juli 2017 Jeg syns du er sær men jeg antar det er ditt første barn og da er slike ting litt mer spesielt. Jeg hadde syntes det hadde vært kjempestas med stor fest for barnet mitt selv om det også var et annet som hadde bursdag. The more the merrier! Anonymkode: eb32b...0d1
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2017 #4 Skrevet 5. juli 2017 Hadd takket ja. En 2-åring husker ikke så mye av det, og blir uansett gjort stas på. Anonymkode: 859a8...acd
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2017 #5 Skrevet 5. juli 2017 Jeg har tre barn, så jeg tenker nok annerledes enn deg hvis det er ditt første barn. Jeg hadde takket gladelig ja. Festen er jo uansett ikke noe toåringen forstår eller husker, det er det bare dere foreldre som gjør - og dermed kan man si at festen er mest for deres del. Anonymkode: 86c8a...271
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2017 #6 Skrevet 5. juli 2017 Hvis du takker nei til dette så er det for din egen del, ikke for 2-åringens del. Men det er ditt barn, du bestemmer hvordan dere skal feire dagen. Egentlig ikke noe rett og galt. Anonymkode: c2d48...6b0
Evablaum Skrevet 5. juli 2017 #7 Skrevet 5. juli 2017 Hennes dag faktisk. Da er det bare å bli hjemme da
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2017 #8 Skrevet 6. juli 2017 Jeg er også førstegangs og hadde takket ja. Hun er liten og forstår ikke så mye. Hun elsker liv og røre. Synes du er sær, din lille prinsesse er så spesiell at hun fortjener seg egen dag der fokuset er HENNE. Anonymkode: 6b1a8...323
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2017 #9 Skrevet 6. juli 2017 Ja, du er sær...en toåring skjønner ikke konseptet bursdag en gang. Du er redd for at 6åringen stjeler showet fra din lille prinsessedullejente. Anonymkode: 8c9c8...396
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2017 #10 Skrevet 6. juli 2017 Hadde glatt takket ja!! Anonymkode: 37e48...76f
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2017 #11 Skrevet 6. juli 2017 Hadde takket nei. Har flere barn men jeg liker å gjøre hver av dem sin bursdag spesiell. Nok av forsøk på sammenslåinger av barnebursdager om ikke familiebursdag skal være spesiell. Anonymkode: d751b...285
Luksusdyret Skrevet 6. juli 2017 #12 Skrevet 6. juli 2017 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg er også førstegangs og hadde takket ja. Hun er liten og forstår ikke så mye. Hun elsker liv og røre. Synes du er sær, din lille prinsesse er så spesiell at hun fortjener seg egen dag der fokuset er HENNE. Anonymkode: 6b1a8...323 Altså, det er jo det bursdag er. Det er bursdagsbarnet som skal være i fokus, ikke gjestene, nabobarna, mobbere-som-må-inviteres-i-bursdagen-fordi-alle-skal-med, fandens oldemor eller noen andre. Skal barnet aldri ha egen dag og føle seg spesiell? Janteloven gone bad?
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2017 #13 Skrevet 6. juli 2017 Jeg hadde takket ja. Du kan jo ha feiring med andre i familien en annen dag. Hun husker ikke denne dagen uansett Anonymkode: 7516d...38f
Luksusdyret Skrevet 6. juli 2017 #14 Skrevet 6. juli 2017 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Jeg hadde takket ja. Du kan jo ha feiring med andre i familien en annen dag. Hun husker ikke denne dagen uansett Anonymkode: 7516d...38f Jeg har sett dette argumentet mange ganger - "de vil ikke huske det uansett". Men da er det helt bortkastet å lese for barnet, ta barnet med på tivoli, i bursdager, feire jul og nyttår, fordi barnet ikke vil huske noe av det? Synes det er et dårlig argument.
Evablaum Skrevet 6. juli 2017 #15 Skrevet 6. juli 2017 1 minutt siden, MrsRiddick skrev: Jeg har sett dette argumentet mange ganger - "de vil ikke huske det uansett". Men da er det helt bortkastet å lese for barnet, ta barnet med på tivoli, i bursdager, feire jul og nyttår, fordi barnet ikke vil huske noe av det? Synes det er et dårlig argument. Poenget er vel at det er helt urelevant om dagen feires på selve dagen eller dagen etter.
Luksusdyret Skrevet 6. juli 2017 #16 Skrevet 6. juli 2017 Akkurat nå, Evablaum skrev: Poenget er vel at det er helt urelevant om dagen feires på selve dagen eller dagen etter. Men da er det like irrelevant for seksåringen? De færreste seksåringer vet hvilken dato det er, og det er ganske vanlig at også store barn feirer på annen dato enn selve dagen.
Evablaum Skrevet 6. juli 2017 #17 Skrevet 6. juli 2017 Akkurat nå, MrsRiddick skrev: Men da er det like irrelevant for seksåringen? De færreste seksåringer vet hvilken dato det er, og det er ganske vanlig at også store barn feirer på annen dato enn selve dagen. Det er jeg jo enig i. Det gjelder uansett alder. Det viktigste er at barnet får ekstra oppmerksomhet på morgenen, med bursdagssang, kake og en liten gave på sengen. Og at alle husker å gratulerer å løpet av dagen. Når dagen feires er jo ikke så nøye.. Men, klart, vi er jo veldig forskjellige der
Mostly Harmless Skrevet 6. juli 2017 #18 Skrevet 6. juli 2017 (endret) 5 timer siden, MrsRiddick skrev: Jeg har sett dette argumentet mange ganger - "de vil ikke huske det uansett". Men da er det helt bortkastet å lese for barnet, ta barnet med på tivoli, i bursdager, feire jul og nyttår, fordi barnet ikke vil huske noe av det? Synes det er et dårlig argument. Men er dette så relevant her, da? Nå har toåringen sjansen til å både være med på en stor familiefest i tillegg til å få feire bursdagen sin i roligere former en annen dag. Det er jo ikke snakk om å frarøve henne noe som helst, heller motsatt, bare at den rolige feiringen med fullt fokus ikke kommer på selveste dagen. For dem av oss med barn som ikke er født i ferien og med familie med litt reisevei, må gjerne familiefeiringen legges til nærmeste helg hvis vi vil ha slekta på besøk i det hele tatt. Blir fine feiringer likevel, det. Endret 6. juli 2017 av Mostly Harmless
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2017 #19 Skrevet 6. juli 2017 5 timer siden, MrsRiddick skrev: Altså, det er jo det bursdag er. Det er bursdagsbarnet som skal være i fokus, ikke gjestene, nabobarna, mobbere-som-må-inviteres-i-bursdagen-fordi-alle-skal-med, fandens oldemor eller noen andre. Skal barnet aldri ha egen dag og føle seg spesiell? Janteloven gone bad? Nå er det jo heldigvis sånn at de færreste blir mobbet, og i bursdagsselskap bør faktisk alle bli med! Men en toåring har ikke begrep om hvor mange som blir feiret sammen, så da hadde jeg takket ja med stor glede. Anonymkode: 2381e...c27
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2017 #20 Skrevet 6. juli 2017 Takk for mange svar. Skjønner det er gøy for henne med stor fest så tenker vi går på festen, og så har vi en liten feiring hjemme i tillegg som Miss.Marple foreslo:-) Anonymkode: c602e...89c
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2017 #21 Skrevet 6. juli 2017 Eg hadde takket ja,men fått laget ei egen perfekt 2 årskake 😉😆😆 Så blir det litt personleg allikevel Anonymkode: f5865...149
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå