Anonym bruker Skrevet 5. juli 2017 #1 Skrevet 5. juli 2017 Hei, jeg er nå 8 uker gravid. Ble gravid med en "gammel" venn som jeg har rotet litt med etter en uforsiktig natt på byen. Jeg har alltid ønsket meg barn, kanskje bare i en annen sammenheng. Men er fast bestemt på å beholde, å vet jeg kan klare dette fint. Men jeg fant ut om graviditeten for en uke siden. De siste 4 ukene har jeg begynt med en fantastisk mann som jeg har begynt å falle for. Men han vet ikke om graviditeten. Da jeg spør om hva jeg burde gjøre har jeg fått høre at jeg bare burde avslutte, å ikke fortelle noe. Å at det ikke er noen sjans for at han vil ha meg, mens jeg er gravid med en annens barn uansett. Så spørsmålet mitt er om jeg ikke burde fortelle han det, å gi han valget selv? Avslutter jeg så vil jeg jo ta valget for han, føler det er litt urettferdig. Men tror dere alt håp er borte? Er selv veldig glad for graviditeten, selv om den var uventet. Å har god kontakt med barnefar, men aldri kommer til å bli kjæreste med. Mvh frustrert jente, 23år. Anonymkode: c1d01...b2a
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2017 #2 Skrevet 5. juli 2017 Jeg vet hva jeg hadde gjort i hvert fall. Men du sier du gjerne vil ha barn, da er det jo bare en ting å gjøre da. Prate med han? Anonymkode: 10232...a2e
Evablaum Skrevet 5. juli 2017 #3 Skrevet 5. juli 2017 Du kan ikke være voksen nok til å ta vare på et barn, når du ikke ikke vet hva du bør gjøre i denne situasjonen.. Selvfølgelig fortelle du om graviditeten med en gang og deretter tar alt som det kommer.
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2017 #4 Skrevet 5. juli 2017 Grunnen til at jeg nøler, er at vi ikke er i et forhold, og føler det blir mye å legge på han. Anonymkode: c1d01...b2a
sug lut Skrevet 5. juli 2017 #5 Skrevet 5. juli 2017 Hvis livet ditt er så ustrukturert at du ikke engang kan ta en voksen avgjørelse og være ærlig om dette bør du ikke ha ansvar for noe mer avansert enn kaktus.
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2017 #6 Skrevet 5. juli 2017 Fortell ham det, så får han velge selv. Gratulerer med graviditeten :-) Anonymkode: 80fe2...1ba
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2017 #7 Skrevet 6. juli 2017 Skynd deg å skylde graviditeten på han.. Vips har du far til barnet😜 Han har sikkert ikke peiling på hvor mange uker man går gravid😂 Anonymkode: aacde...b30
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2017 #8 Skrevet 6. juli 2017 Enig med deg, hi. Fortell ham det nå, og laham ta valget. Men du bør si det allerede i dag. Det er ikke realt av deg å la ham utvikle følelser for deg hvis dette er noe han absolutt ikke ønsker. Anonymkode: bde96...67a
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2017 #9 Skrevet 6. juli 2017 Jeg tenker at om du ikke sier noe, så blir det vanskelig... - du har lagt på deg - Neh! Synes du det??? -hvem sin baby passer du? -nei... jeg har fått den av en venn.... fortell han alt eller ta abort og forsøk heller på barn med han ved den perfekte anledning. Det er urettferdig å la han utvikle følelsene sine for deg når dere er i en situasjon du ikke vet om han vil ha Anonymkode: a3a85...975
Evablaum Skrevet 6. juli 2017 #10 Skrevet 6. juli 2017 (endret) 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg tenker at om du ikke sier noe, så blir det vanskelig... - du har lagt på deg - Neh! Synes du det??? -hvem sin baby passer du? -nei... jeg har fått den av en venn.... fortell han alt eller ta abort og forsøk heller på barn med han ved den perfekte anledning. Det er urettferdig å la han utvikle følelsene sine for deg når dere er i en situasjon du ikke vet om han vil ha Anonymkode: a3a85...975 Det begrenser seg vel hvor mye følelser han får utviklet i løpet av 3-4 mnd, da sannheten vil uansett komme frem av seg selv.. Og holder hi dette skjult, vil de følelsene for henne sannsynligvis fort forsvinne igjen ja. Men det er jo en selvfølge at man forteller om noe slikt med en gang. Og sjansen for at han vil fortsette er jo mikroskopisk minimal. Endret 6. juli 2017 av Evablaum
Luksusdyret Skrevet 6. juli 2017 #11 Skrevet 6. juli 2017 Jeg har sett flere eksempler på at gravide damer får seg kjæreste under graviditeten. Med unntak av 1 tilfelle, er alle fortsatt sammen med mannen de traff under graviditeten, og to av dem har fått barn med denne nye mannen. Hvis du har bestemt deg for å beholde, får du ikke gjort noe med det faktum at du er gravid - da må du fortelle ham det. Hvis han ikke er interessert i å fortsette, så er ikke dette mannen for deg i situasjonen du er i nå. Hvis han virkelig er fantastisk mann som ønsker å satse, vil han godta graviditeten. Lykke til med både praten og graviditeten videre! Og overse drittkjerringer som er bare ute etter å slenge dritt tidlig på morgenen - det er bedre å være forvirret og usikker, enn fullstendig blottet for folkeskikk og empati.
Luksusdyret Skrevet 6. juli 2017 #12 Skrevet 6. juli 2017 Akkurat nå, Evablaum skrev: Det begrenser seg vel hvor mye følelser han får utviklet i løpet av 3-4 mnd, da sannheten vil uansett komme frem av seg selv.. Og holder hi dette skjult, vil de følelsene for henne sannsynligvis fort forsvinne igjen ja. Men det er jo en selvfølge at man forteller om noe slikt med en gang. Og sjansen for at han vil fortsette er jo mikroskopisk minimal. Hvorfor er den mikroskopisk minimal? Kjenner du HI? Kjenner du mannen? Kjenner du kjemien/forholdet dem imellom? Man kan aldri vite noe sånt på forhånd, men jeg er enig i at man bør fortelle sånt med en gang, for sin egen skyld.
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2017 #13 Skrevet 6. juli 2017 9 minutter siden, Evablaum skrev: Det begrenser seg vel hvor mye følelser han får utviklet i løpet av 3-4 mnd, da sannheten vil uansett komme frem av seg selv.. Og holder hi dette skjult, vil de følelsene for henne sannsynligvis fort forsvinne igjen ja. Men det er jo en selvfølge at man forteller om noe slikt med en gang. Og sjansen for at han vil fortsette er jo mikroskopisk minimal. Hvor mye følelser utvikler seg er vel individuelt? Noen er stormforelsket før de møter noen og andre er trege og ikke forelsket før etter flere mnd. Anonymkode: a3a85...975
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå