Anonym bruker Skrevet 5. juli 2017 #1 Skrevet 5. juli 2017 Jeg er på utkikk etter ny jobb da jeg ikke trives der jeg er nå. Disse stillingene vokser ikke på trær og det er vanskelig å få 100% stilling. Har nå 100% og vært på samme sted i 10 år. Nå er det utlyst en 60% stilling på et sted som er mye nærmere der jeg bor, i stede for å bruke 35-45 min til jobb kan jeg bruke 15 min så det frister. Men hva er ulempene? Skjønner at det kan bli mindre lønn selvfølgelig, men hva annet? Takk for svar på forhånd. Anonymkode: ed911...b86
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2017 #2 Skrevet 5. juli 2017 Pensjon er vel den største fella. Hvis du skulle bli langtidssyk og eventuelt over på aap før ufør så vil du få et dårlig grunnlag å leve av resten av livet. Mindre lønn, naturlig nok. Men utenom dette er det vel bare goder med å jobbe redusert, så vidt jeg kan se. Anonymkode: 2cb24...f4b
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2017 #3 Skrevet 5. juli 2017 Det er sant ja, det med sykemelding, aap og ufør. Er jo selvfølgelig noe man ikke vil, men man vet jo aldri. Skader jo ikke å sende en søknad og evt høre om det er mulighet for å høyere stilling etterhvert. Hadde vært deilig å jobbe 60% med 3 barn og det som hører til..hehe. Takk for svar☺ Hi Anonymkode: ed911...b86
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2017 #4 Skrevet 5. juli 2017 Klarer du ikke å tenke deg det selv? Anonymkode: 459dc...205
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2017 #5 Skrevet 5. juli 2017 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er sant ja, det med sykemelding, aap og ufør. Er jo selvfølgelig noe man ikke vil, men man vet jo aldri. Skader jo ikke å sende en søknad og evt høre om det er mulighet for å høyere stilling etterhvert. Hadde vært deilig å jobbe 60% med 3 barn og det som hører til..hehe. Takk for svar☺ Hi Anonymkode: ed911...b86 Om du har barn under skolealder skal du tjene ganske godt før deltidsarbeid påvirker pensjonen. Omsorg for barn gir samme pensjonsopptjening som en lønn på rundt 500.000 kr i året (du må sjekke opp eksakt beløp, men for meg som tjente 450.000 i full jobb tapte jeg ingen pensjonspoeng på å gå ned i stilling en periode) Du bør tegne en uføreforsikring som betaler ut mellomlegget mellom aap/uførepensjon og vanlig lønn hver måned. Alle de gode forsikringene i dag gir slike utbetalinger. Anonymkode: fa728...5e2
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2017 #6 Skrevet 5. juli 2017 Det kommer nok an på hva du jobber med, men i min jobb så ville det kanskje gjort det litt vanskeligere å følge med i det som skjer, det ville tatt lenger tid å bli kjent og man ville ikke hatt så mye påvirkningskraft som de som jobber 100 % Anonymkode: c0157...02e
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2017 #7 Skrevet 5. juli 2017 Har bare et barn under skolealder nå. Jeg jobber som helsesekretær på legekontor og de jobbene vokser ikke på trær med høye stillinger. Men orker snart ikke å være der jeg er nå, dårlig arbeidsmiljø og ledelse. Takk for svar. Hi Anonymkode: ed911...b86
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2017 #8 Skrevet 5. juli 2017 26 minutter siden, Anonym bruker skrev: Har bare et barn under skolealder nå. Jeg jobber som helsesekretær på legekontor og de jobbene vokser ikke på trær med høye stillinger. Men orker snart ikke å være der jeg er nå, dårlig arbeidsmiljø og ledelse. Takk for svar. Hi Anonymkode: ed911...b86 Om det er et stort legesenter med flere sekretærer kan du jo melde deg frivillig til å ta ekstravakter ved sykdom i tillegg til de 60%. Anonymkode: fa728...5e2
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2017 #9 Skrevet 5. juli 2017 Så ut som at det bare var 3 leger og det er det samme som jeg er på nå. Men ja, det er en mulighet sikkert, aner ikke hvordan stillingsprosenter de andre har, men man kan aldri være alene, det er ikke forsvarlig. Kan sende en søknad og evt se hva som skjer, det skader ikke. Takk igjen☺ Hi Anonymkode: ed911...b86
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2017 #10 Skrevet 5. juli 2017 Kan jeg kuppe tråden litt. Jobber i staten og har redusert arbeid grunnet barn under 10 år. Hvordan er det med tap av pensjon da? Er ansatt 100 % men jobber altså redusert grunnet barna Anonymkode: 2b1e8...01c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå