Anonym bruker Skrevet 5. juli 2017 #1 Skrevet 5. juli 2017 Vi var samlet en venninne gjeng, vi ser hverandre ikke så ofte. Så hun ene hadde nyheter, hun har funnet en ny fyr og er gravid, så det har gått fort, men hyggelig da. Så viser hun et bilde av ham, og han hadde asiatisk utseende (men var norsk). Da utbyter hun ene venninna vår; "herregud har du tenkt over at ungen blir kineser?" Jeg ble helt matt og fikk lyst til å klabbe til henne. Ingen visste hva de skulle svare. Pinlig taushet, Og hun fortsatte; "alle kommer til å tro du har adoptert og at ungen ikke er din". Går det an? Hvor lite sosiale antenne kan et menneske ha? Hun blir ikke bedt mer for å si det sånn. Ingen turte si noe til henne, men burde vi ta en prat med denne håpløse dama? Tror ikke hun som er gravid ble støtt av det, hun ble nok mest oppgitt slik som oss. Anonymkode: e1481...79f
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2017 #2 Skrevet 5. juli 2017 Jeg hadde uansett om jeg var en venninne i rommet eller gravid selv ledd høyt av en sånn kommentar og fortalt med en gang hvor latterlig jeg synes den uttalelsen var. Hvorfor turte ingen å si noe da? Når noen sier så opplagt dumme ting kan man da ikke la det stå usagt, da sier man at man er helt uenig. Anonymkode: 3818b...679
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2017 #3 Skrevet 5. juli 2017 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Jeg hadde uansett om jeg var en venninne i rommet eller gravid selv ledd høyt av en sånn kommentar og fortalt med en gang hvor latterlig jeg synes den uttalelsen var. Hvorfor turte ingen å si noe da? Når noen sier så opplagt dumme ting kan man da ikke la det stå usagt, da sier man at man er helt uenig. Anonymkode: 3818b...679 Stemningen ble bare så klein. Vi var vel redde for at hun gravide ble lei seg og ville ikke skjelle ut hun dumme heller. Tror alle tenkte at å late som ingenting og skynde oss å bytte tema var best. Men angrer litt nå. Hun kommer jo sikkert til å si sånt igjen? Anonymkode: e1481...79f
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2017 #4 Skrevet 5. juli 2017 Vel...hun har jo rett da. Asiatiske gener er utrolig dominerende, og ungen kommer nok til å ligne på far. Jeg vet om mange "blandingsbarn", og ingen av dem ser norsk ut. Dette sier jeg IKKE for å være rasistisk, men fordi det er ren fakta! Å komme med slike uttalelser til mor er utrolig lite gjennomtenkt og vitner om dårlige antenner. Hun sier høyt det alle tenker, uten å tenke på at det kan såre. Anonymkode: 3cf0d...186
MerraSomGår Skrevet 5. juli 2017 #5 Skrevet 5. juli 2017 36 minutter siden, Anonym bruker skrev: Vel...hun har jo rett da. Asiatiske gener er utrolig dominerende, og ungen kommer nok til å ligne på far. Jeg vet om mange "blandingsbarn", og ingen av dem ser norsk ut. Dette sier jeg IKKE for å være rasistisk, men fordi det er ren fakta! Å komme med slike uttalelser til mor er utrolig lite gjennomtenkt og vitner om dårlige antenner. Hun sier høyt det alle tenker, uten å tenke på at det kan såre. Anonymkode: 3cf0d...186 "Hun sier det alle tenker". What?? Nei. Ingen tenker sånn. Normale mennesker tenker ikke på at en gravid venninnes barn får det ene eller andre utseende fordi faren har en annen etnisitet.
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2017 #6 Skrevet 5. juli 2017 Hvis denne venninnen stadig vekk sier slike lite gjennomtenkte ting så kan jeg forstå at dere kanskje faser henne ut. Men hvis dere skviser henne ut bare pga. denne ene kommentaren så er dere egentlig verre enn henne. Jeg er også enig med hun over som lurer på hvorfor i all verden ingen av dere sa fra. Ser du har svart på det, Hi, men det var en veldig feig løsning av dere andre som ikke sa noe! Men det forklarer kanskje også hvorfor dere vil kutte ut hun som plumpet i det pga. den kommentaren? Og til deg over som nevner at asiatiske gener er så dominerende og at denne venninnen til HI bare sa hva alle tenker. For det første tar du feil - ikke alle tenker slik. Jeg tenker ikke mer på det enn om det er to urnorske og lurer på hvordan barna deres vil se ut, om de vil ligne mest på moren eller faren. Min eks hadde asiatisk avstamming, han har tre barn fra før. Tror ikke du hadde greid å se på noen av barna hans at de også har asiatiske gener i seg! Anonymkode: 11ef9...ae8
Evablaum Skrevet 5. juli 2017 #7 Skrevet 5. juli 2017 Jeg har ei nær venninne som har barn med en asiat. Hun forteller støtt og stadig om folk som spør hvor barna er adoptert i fra.
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2017 #8 Skrevet 5. juli 2017 Mannen min er asiatisk og sønnen vår har min hårfarge (mellomblond), farens øyenfarge (brun) og hudfarge midt mellom. Han ser norsk, men veldig solbrun, ut. Når man mikser etnisiteter aner man aldri hva man får. Det blir uansett mer og mer vanlig med blandet etnisitet, og mindre og mindre vanlig med adopsjon (ettersom de aller fleste barn nå innenlandsadopteres), så hvordan barnet vil se ut eller om mor vil få spørsmål om barnet er adoptert, kan ingen vite på forhånd. Hi, jeg synes du skal ringe venninnen og forklare alt det du har skrevet her. Hun fortjener å få vite hva folk tenker, slik at hun kan endre adferd. Anonymkode: dc9be...002
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2017 #9 Skrevet 5. juli 2017 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Mannen min er asiatisk og sønnen vår har min hårfarge (mellomblond), farens øyenfarge (brun) og hudfarge midt mellom. Han ser norsk, men veldig solbrun, ut. Når man mikser etnisiteter aner man aldri hva man får. Det blir uansett mer og mer vanlig med blandet etnisitet, og mindre og mindre vanlig med adopsjon (ettersom de aller fleste barn nå innenlandsadopteres), så hvordan barnet vil se ut eller om mor vil få spørsmål om barnet er adoptert, kan ingen vite på forhånd. Hi, jeg synes du skal ringe venninnen og forklare alt det du har skrevet her. Hun fortjener å få vite hva folk tenker, slik at hun kan endre adferd. Anonymkode: dc9be...002 Enig i denne. Feig løsning både at ingen sa noe, og enda feigere å kutte henne ut pga en tabbe. Hadde hun drukket eller? Ellers enig i at man ikke vet hva man får når man blander etnisiteter. Min datters venninne har en far adoptert fra Kina, men hun ser ikke spesielt kinesisk ut. Nydelig jente, ligner på en mørkhåret same med gyllen hud... Anonymkode: 58959...eb3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå