Gå til innhold

Bør man være veldig bekymret?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Baby på 4 mnd, mor og far drikker uten barnevakt, mor drikker 6 enheter. Baby tar ikke flaske, mor blir frustrert. 

Far har scizofreni diagnose, mor er bekymret, vil ha han innlagt men tør ikke ta det opp med far. 

Ønsker/har såvidt startet med Ferber metode.

Jeg synes det er ubehagelig å lese om, men lurer på om det er bare jeg som er vel sensitiv, eller om det er grunn for bekymring..?

Anonymkode: e88d1...007

Videoannonse
Annonse
Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Baby på 4 mnd, mor og far drikker uten barnevakt, mor drikker 6 enheter. Baby tar ikke flaske, mor blir frustrert. 

Far har scizofreni diagnose, mor er bekymret, vil ha han innlagt men tør ikke ta det opp med far. 

Ønsker/har såvidt startet med Ferber metode.

Jeg synes det er ubehagelig å lese om, men lurer på om det er bare jeg som er vel sensitiv, eller om det er grunn for bekymring..?

Hvor leser du om dette da? Og er alle anekdotene fra én og samme familie?

Anonymkode: 89212...8d8

Skrevet

samme person som legger det ut på en termingruppe på facebook.

Skrevet

Klart dette er grunn til bekymring!

Skrevet

Høres ut som en familie som trenger hjelp - jeg ville meldt fra til barnevernet.

Anonymkode: c6e4a...488

Skrevet

huff, ja, jeg føler virkelig selv at det er bekymringsverdig, og lurer på om jeg skal sende en anonym bekymringsmelding. Men det er et stort steg.. 
:-/

Skrevet

mor har også spurt etter råd ifht fødselsdepresjon. 

Skrevet

Mor er full (med 6 glass vin er iallefall ikke jeg edru), far er schitziofren uten hjelpetilbud, og de har bestemt seg for å ignorere barnet til det resignerer (Ferbermetoden) mens det bare er 4mnd... Forstår jeg rett?! 

Her hadde jeg tatt noen screenshot fra det hun skrev, og tatt en prat med noen i bv for å høre deres mening. -Ikke for å "ta" henne, men for å se hva slags hjelp de kan få, for her tror jeg hun har vannet laaangt over hodet stakkar. 

Anonymkode: 465d9...b6f

Skrevet

Hva er problemet? Man kan helt fint amme etter man har drukket. Hvis man ikke klarer å holde babyen er man for full til å amme, men utenom det vil alkoholnivået i melken ikke være høyt nok til at det er noe problem.

Det finnes heller ikke noe bevis for at ferbermetoden er skadelig, så lenge babyen er eldre enn 4 mnd.

Skrevet

Selvsagt melder du. Dette er svært bekymringsverdig.

Anonymkode: 0a7b0...361

Skrevet

Kan det være ett rop om hjelp fra mamman? 

Dette synes jeg du bør gå videre med,om ikke for å ta fra familien ungen men slik at de kan få hjelp :)

Anonymkode: c95ab...117

Skrevet
17 minutter siden, Pobie skrev:

Hva er problemet? Man kan helt fint amme etter man har drukket. Hvis man ikke klarer å holde babyen er man for full til å amme, men utenom det vil alkoholnivået i melken ikke være høyt nok til at det er noe problem.

Det finnes heller ikke noe bevis for at ferbermetoden er skadelig, så lenge babyen er eldre enn 4 mnd.

🤔

Skrevet
19 minutter siden, Pobie skrev:

Wow. Bare wow.

Anonymkode: 09690...b15

Skrevet
45 minutter siden, Pobie skrev:

Godt noen av oss har utviklet oss videre fra steinalderen. 

Anonymkode: 31fae...a62

Skrevet
54 minutter siden, Pobie skrev:

Enig. Jeg har drukket og ammet alle mine, og det har gått bra. To av dem er litt skadet, men ikke de ni andre. 

Anonymkode: 4d0c2...58e

Skrevet
13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Enig. Jeg har drukket og ammet alle mine, og det har gått bra. To av dem er litt skadet, men ikke de ni andre. 

Anonymkode: 4d0c2...58e

Det et ikke alkoholmengden i mm som er potensielt farlig, men at en full mamma skal ha ansvaret for et spebarn. 

Skrevet

Dette hadde jeg ikke hatt samvittighet til å la ligge. De trenger hjelp, jeg synes det virker som hun selv vet de trenger hjelp. Jeg håper du kontakter barnevernet!

Anonymkode: 345ad...e41

Skrevet

Når hun legger ut dette på en facebook-gruppe under fullt navn hadde jeg tolket det som et rop om hjelp.

Jeg ville ringt barnevernet og fortalt dette og bedt de ta kontakt med mammaen for denne lille familien trenger veiledning, støtte og hjelp fra fagfolk.

Anonymkode: 4a5f3...df2

Skrevet

ja jeg har tatt screenshot, jeg synes det er vanskelig å si så veldig mye i fra til henne også, redd hun slutter og legge ut ting hvis hun får "kjeft" og da er det jo ingen som vet hvordan det står til.. :-/ 
Jeg får ringe barnevernet og spørre om råd. 

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

ja jeg har tatt screenshot, jeg synes det er vanskelig å si så veldig mye i fra til henne også, redd hun slutter og legge ut ting hvis hun får "kjeft" og da er det jo ingen som vet hvordan det står til.. :-/ 
Jeg får ringe barnevernet og spørre om råd. 

Bra du gjør dette, Hi. Da kan barnevernet vurdere saken videre. Hvis det er omsorgssvikt så må jo noen snakke for den lille babyen som ikke kan be om hjelp selv - og du er tydeligvis den som kan gjøre det. Jeg tror også at det kanskje er en form for rop om hjelp når hun legger alt dette ut på fb.

Anonymkode: c6e4a...488

Skrevet

Ja, dette er bekymringsverdig! Jeg håper du tar kontakt med BV.

Anonymkode: e0d7f...7d2

Skrevet
23 timer siden, Anonym bruker skrev:

huff, ja, jeg føler virkelig selv at det er bekymringsverdig, og lurer på om jeg skal sende en anonym bekymringsmelding. Men det er et stort steg.. 
:-/

Hvorfor det? unner du virkelig den ungen å ha det så jævlig? Er du helt stokk dum eller?? 

Anonymkode: 0e8ef...26d

Skrevet

Ring barnevernet og meld, så kan de ta avgjørelsen. Klarer du å ha det på samvittigheten om noe skjer med barnet og du ikke har sagt fra? Dette handler om å hjelpe den som ikke har en stemme selv, nemlig barnet. 

Anonymkode: 6a7df...5b8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...