Anonym bruker Skrevet 4. juli 2017 #1 Skrevet 4. juli 2017 Ungen på 1.5 er så redd for ting som "bråker"... Vi har ingen spesielle indikasjoner på ubehag/smerter i ørene (aldri hatt ørebetennelse, er blid og glad, sover og spiser bra, omtrent ikke vært syk.) eller problemer med hørselen (bortsett fra når han ikke VIL høre ), men det hender at han holder seg for ørene... Har dog tenkt det bare er en merkelig sak han har funnet ut han kan gjøre siden han ikke virker å ha vondt.. Men han virkelig hater "bråk"... Om tv står høyt på er det null problem.. Men støvsuger etc er han livredd for.. Hårføneren min er han redd for bare han SER den (enda jeg ikke har brukt den i nærheten av han siden han var maks 6 mnd.), og i stad ble han hysterisk av at pappan brukte drill i et annet rom (døra var åpen men volumet i seg selv var lavt ift feks hva gutten tolererer av lyd fra tv/musikk/annet)... Kjøkkenmaskin, blender og håndmikser er også bare å glemme... Han hyyyyler hysterisk og skjelver intenst,... Vet ikke hva vi skal gjøre lengre, er kjempetungvint å ikke kunne bruke noen sånne ting i hverdagen, og måtte vente til han har lagt seg... Men mest er jeg redd for at det skal være problematisk når han feks starter i bhg - hva om det er "sånne lyder" en sjelden gang der? Det kan jo gjelde andre verktøy/maskiner enn kun de vi har hjemme og dermed vet om også... Noen råd? Anonymkode: fa21d...349
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2017 #2 Skrevet 4. juli 2017 Noen barn bare er sånn, men det blir nok bedre. Min 4 åring henter fortsatt hørselsvern hvis hun skal hjelpe meg å bake... I barnehagen får han nok trøst og blir skjermet hvis det blir et problem! Og så kan dere jo øve litt på å tåle mer? Anonymkode: f5df9...e8b
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2017 #3 Skrevet 4. juli 2017 Tips til hvordan vi kan øve på å tåle mer? Ellers er kanskje ikke hørselvern så dumt, vi klarer å skjerme han her hjemme, selvom det av og til er upraktisk å utsette alt... Dagen før bursdagen hans var jeg oppe til kl 2 om natten for å lage kake siden jeg ikke verken fikk laget selve kaken eller pisket krem etc før han var i seng. men i tillegg hadde det jo vært kjempegøy å ha han med på baking etc.. Når jeg var liten elsket jeg å være med mamma å bake (og å slikke av vispene på håndmikseren etter bruk ).. Men er ikke noe gøy for han nå når han bare blir redd av å SE maskiner/redskapene som lager lyd.. :/ Anonymkode: fa21d...349
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2017 #4 Skrevet 4. juli 2017 Min på snart 10 mnd er akkurat lik. Liveredd for hårføner, kjøkkenmaskin osv. Jeg har begynt å vise han de ulike apparatene og så kan han være med å sette dem på et lavt nivå. Vi har også øvd på "skremmende" mørke lyder slik at han skal bli vant til det før barnehagen (f.eks lage tiger/løvelyder, være som en bjørn osv). Nå syns han at slike lyder bare er morsomme. Hårføneren aksepterer han til en viss grad og støvsugeren går nå greit hvis han får sitte i bæresele på magen og har smokken mens jeg støvsuger. Kjøkkenmaskinen er en utfordring, men den jobber vi oss opp mot. Dere må bare øve og øve sakte men sikkert. Anonymkode: e83c1...b0e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå