Anonym bruker Skrevet 4. juli 2017 #1 Skrevet 4. juli 2017 Jeg har barn på 2, 4 og 6. De bruker aldri skjerm (tv, iPad, mobil) før bhg. Etter bhg får de se på barnetv om de vil; Fantorangen + noe mer, eller en film av og til, så 0- 1,5 time. Mens dette pågår spiller gjerne en av dem iPad. I helger blit det også litt tv og iPad. Hvor mye skjermtid har deres barn på samme alder? Anonymkode: a536b...8da
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2017 #2 Skrevet 4. juli 2017 Det varierer fra ingenting til flere timer, kommer an på vær, dagsform osv Hovedregelen i huset er at vi ikke bruker skjermer mellom frokost og middag, men vi har ingen naziregler. Anonymkode: ee173...71f
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2017 #3 Skrevet 4. juli 2017 Ingenting fast, men som oftest blir det ca 0 i ukedagene og 2-3 timer om morgenen i helgene. Anonymkode: 4e042...58c
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2017 #4 Skrevet 4. juli 2017 På de to minste (6-8 år) blir det fort et par timer på morgenen og ca 1 time på kvelden nå i ferien. Ungdommene våre bruker langt flere timer framfor skjermen, er glad hvis jeg klarer å løsrive de noen timer til dagen😅 Anonymkode: e629a...d22
Evablaum Skrevet 4. juli 2017 #5 Skrevet 4. juli 2017 1 1/2 åring: Så og si null, men begynner å vise interesse for TV nå 3 1/3 åring: En sjelden gang ukedager, da ser han på TV etter kveldsmat. Helger ser han ofte på en halvtime på morgenen, og en sjelden gang en halvtime på kveld. Bruker ikke mobil eller iPad.
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2017 #6 Skrevet 4. juli 2017 Barn 11- ubegrenset såfremt hn kommer til middag, er på skolen og gjør det hn skal (inklusive å ta kveldsstellet til fastsatt tid). I realiteten 2-6 timer per dag. Går da i PC, iPad eller Netflix. Baby 9 mnd får spille et babyspill på iPhonen min ca en gang i uka. Anonymkode: e534e...c83
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2017 #7 Skrevet 4. juli 2017 De er mellom 4-8 år. På hverdager: 0-0,5 time på morgenen. Avhengig av når de våkner. Om kvelden 1-2 timer. I ferien blir det mer, kanskje 2+2 timer pr dag. Vi pleier nesten aldri bruke iPad midt på dagen. Anonymkode: c12e0...8d3
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2017 #8 Skrevet 4. juli 2017 Jeg har en på 1,5 år, han er ikke så veldig interessert, men kan titte innimellom når barne-tv står på. Snart 4åringen har ingen begrensninger da hun styrer det selv. Hun liker å slappe av med nettbrett/tv/mobil når hun er sliten og det er helt greit for meg. Anonymkode: cf7be...9de
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2017 #9 Skrevet 4. juli 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Barn 11- ubegrenset såfremt hn kommer til middag, er på skolen og gjør det hn skal (inklusive å ta kveldsstellet til fastsatt tid). I realiteten 2-6 timer per dag. Går da i PC, iPad eller Netflix. Baby 9 mnd får spille et babyspill på iPhonen min ca en gang i uka. Anonymkode: e534e...c83 Oi, dette var drøyt synes jeg. 6 timer på en dag? I tillegg til skole og aktiviteter + nok søvn? Det hadde vært uaktuelt her. Og en baby på 9 mnd som spiller på mobil?!? Anonymkode: 4e042...58c
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2017 #10 Skrevet 4. juli 2017 51 minutter siden, Anonym bruker skrev: Oi, dette var drøyt synes jeg. 6 timer på en dag? I tillegg til skole og aktiviteter + nok søvn? Det hadde vært uaktuelt her. Og en baby på 9 mnd som spiller på mobil?!? Anonymkode: 4e042...58c 11 åringen har autisme så hn har ingen aktiviteter ( har prøvd mange forskjellige uten hell). Sover minst 10-11 timer per natt.2-6 timer på et spill hvor hn kan bygge, lære mer språk og spille med andre er derfor bra i våre øyne. Babyen får spille de 3-5 min engang i uka ja for øye/hånd koordinasjon. Du er vel klar over at de aller fleste barnehager nå har iPader eller pc'er og egne IKT mål som skal nås? Jeg plasserer ikke babyen foran TV osv. Anonymkode: e534e...c83
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2017 #11 Skrevet 4. juli 2017 Det varierer jo veldig fra dag til dag, men en halvtime om morgenen mens jeg steller meg og hun spiser frokost er fast i ukedagene. Er vi hjemme ser hun barnetv om kvelden og noen ganger blir det litt iPad eller tv utenom, hvis vi begge er ekstra slitne. Anonymkode: 393cc...0bc
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2017 #12 Skrevet 7. juli 2017 en time ved pene dager og så lenge de vil når det er dårlig vær Anonymkode: 94157...b3e
moota m storebror&lillebror Skrevet 8. juli 2017 #13 Skrevet 8. juli 2017 2 timer til dagen. De er 10 og 12. Det er inkl. Tv, data, nettbrett og telefon. Jeg kan gi mer og ta bort. De sitter ikke inne på de fineste dagene og spiller 2 timer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå