Anonym bruker Skrevet 4. juli 2017 #1 Skrevet 4. juli 2017 Når man ringer/melder/snakker med barnas venners foreldre og inviterer på noe..... og de svarer at det ikke passer. Greit nok det, ikke alltid det passer her hos oss heller, om det er snakk om noe. Men er det ikke da vanlig å si "passer ikke i dag, men hva med for eksempel fredag?" Er det noe jeg ikke helt har fått med meg når det gjelder etikette for sånt som dette? Et ikke dette normal folkeskikk? Anonymkode: 3e922...0d9
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2017 #2 Skrevet 4. juli 2017 Er man forpliktet til å sette opp avtale fordi man blir spurt?! Jeg kan finne på å si "nei, i dag / den dagen passer det ikke fordi vi skal ... Men kanskje en annen dag. Vi får snakkes." Noen ganger aner jeg jo ikke sånn på sparket , og liker å kunne tenke meg om eventuelt. Og noen ganger har jeg ikke noe ønske om å sette opp en avtale, og da lar man det bare henge i luften. Anonymkode: 58cc1...ec2
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2017 #3 Skrevet 4. juli 2017 Det er ikke vanlig her å foreslå en annen dag. Har ikke sett en eneste gjøre det og gjør det ikke selv heller. Anonymkode: 93679...cc4
Mamma_til_2 Skrevet 4. juli 2017 #4 Skrevet 4. juli 2017 Jeg pleier og si " vi får ta det en annen dag" om det ikke passer før oss at barnet, familien blir bedt bort. Pleier ikle spikre en annen dag.
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2017 #5 Skrevet 4. juli 2017 Nei, det er ikke vanlig å lage en annen avtale sånn på stående fot. Ganske vanlig å si at vi kan snakkes en annen dag, men ikke å faktisk lage avtale om en annen dag Anonymkode: 24563...427
Nyttårs barn Skrevet 4. juli 2017 #6 Skrevet 4. juli 2017 Det har og noe og si med hvor ofte du snakker med de. Om mitt barn blir invitert til en skolekamerat og det ikke passer for oss så lar jeg det henge, de sees jo hver dag. Blir litt annerledes om det er en venn de ikke ser så ofte som f.eks tar kontakt for å lage en avtale, da finner vi en dag som passer begge.
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2017 #7 Skrevet 4. juli 2017 Vi pleier å foreslå en annen dag når det ikke passer. Merker at ikke alle gjør det samme som oss... Anonymkode: 5dbfd...531
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2017 #8 Skrevet 4. juli 2017 Vi sier beklager, det passer ikke. Vi får prøve igjen en annen dag. Eller beklager, i dag har vi planer, men x må gjerne bli med vårt barn hjem fra barnehagen i morgen... Vi inviterer gjerne det barnet hjem til oss ved en annen anledning. Inviterer ikke vårt barn hjem til noen andre, det synes jeg er frekt å gjøre. Anonymkode: eb3d8...656
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2017 #9 Skrevet 4. juli 2017 Sånn som nå feks? I ferien? Jeg orker ikke ta initiativ til en masse planer langt fremme tid disse dager i hvert fall. Gjør det selv Anonymkode: 2d95f...956
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2017 #10 Skrevet 4. juli 2017 Det er jo nå i ferien dette er aktuelt, vanligvis er dette noe de fikser selv i hente situasjonen. Da ses de jo daglig 😊 Det er sikkert bare meg som er for opptatt av dette. Mannen har ikke begynt på ferie enda, så vi har ikke dratt noe sted, og vi bor litt øde, så litt lei av å ikke ha så mye å gjøre på. Anonymkode: 3e922...0d9
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2017 #11 Skrevet 4. juli 2017 Vi er i en situasjon der vi må avtale med andre foreldre, og jeg syns det er mye hyggeligere å få igjen noe ala "...men gjerne en annen gang" enn bare en kort melding om at det ikke passer. Føler det er litt mer avvisende, men nå er jeg i en situasjon der jeg har et barn som sliter litt sosialt også. Derfor er jeg kanskje ekstra følsom. Er derfor også veldig var på hva jeg svarer til andre dersom det ikke passer Om vårt barn får en innbydelse. Anonymkode: 41903...527
Gjest Antarctica Skrevet 4. juli 2017 #12 Skrevet 4. juli 2017 4 timer siden, Nyttårs barn skrev: Det har og noe og si med hvor ofte du snakker med de. Om mitt barn blir invitert til en skolekamerat og det ikke passer for oss så lar jeg det henge, de sees jo hver dag. Blir litt annerledes om det er en venn de ikke ser så ofte som f.eks tar kontakt for å lage en avtale, da finner vi en dag som passer begge. Sånn har jeg det også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå