Gå til innhold

trenger hjelp med viktig valg....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, alle sammen som leser denne tråden! Jeg er veldig ung og trenger hjelp. jeg har søkt på vg2, men funnet ut at jeg ikke vil komme inn på første valget mitt. Jeg vil heller komme inn på andre valget, så hva gjør jeg? Takke nei til første???

Anonymkode: bd67c...7a7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Altså, du har ombestemt deg og vil heller gå det du satte som andrevalg? 

Jeg tror du må vente til svaret kommer og se om det står et nummer du kan ringe der. 

Du kan ikke bare takke nei til førstevalget, da risikerer du å stå uten skoleplass. 

Anonymkode: 719ab...1db

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Altså, du har ombestemt deg og vil heller gå det du satte som andrevalg? 

Jeg tror du må vente til svaret kommer og se om det står et nummer du kan ringe der. 

Du kan ikke bare takke nei til førstevalget, da risikerer du å stå uten skoleplass. 

Anonymkode: 719ab...1db

ja, det er akkurat det... jeg søkte på den vg som jeg har gått første året, men fant ut at den ikke er den "rette" for meg. jeg trives ikke der, så nå ønsker jeg å komme inn på andre valget mitt.

Tenkte at det kommer til å bli en risiko for meg, men måtte få bekreftelse på det først. 

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

ja, det er akkurat det... jeg søkte på den vg som jeg har gått første året, men fant ut at den ikke er den "rette" for meg. jeg trives ikke der, så nå ønsker jeg å komme inn på andre valget mitt.

Tenkte at det kommer til å bli en risiko for meg, men måtte få bekreftelse på det først. 

Jeg ville ha ringt til fylkeskommunen. Man kan visst ikke endre prioriteringer etter 6. juni, men de vil vite hva du skal gjøre for likevel å få tilbud på den skolen du helst vil gå på.

Lykke til!

Anonymkode: 463ea...e39

Skrevet

Ok, takk for svar! men er det mulighet for at jeg rett og slett ikke kommer inn på skolen, av ulike faktorer? hvis det skjer, komme rjeg inn på andre eller tredje valge mitt da?

Skrevet
33 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ok, takk for svar! men er det mulighet for at jeg rett og slett ikke kommer inn på skolen, av ulike faktorer? hvis det skjer, komme rjeg inn på andre eller tredje valge mitt da?

Jeg husker ikke så mye om dette, men det skal mye til at du ikke kommer inn på noen av valgene dine. Det tror jeg ikke du skal bekymre deg for. 

Anonymkode: 463ea...e39

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...