Anonym bruker Skrevet 3. juli 2017 #1 Skrevet 3. juli 2017 Jeg er i Spania og har blitt syk. Utrolig kjedelig! Samtidig har jeg ikke så mange feriedager, og lurer på hvordan jeg evt kan få sykmelding i ferien her nede? Kan jeg ringe fastlegen min? Var hos han for samme forhold forrige uke, men er blitt verre. Anonymkode: 18f82...427
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2017 #2 Skrevet 3. juli 2017 Ring legekontoret ditt hjemme i morgen tidlig og be om råd. Jeg ville nok forsikret meg med å få en erklæring på sykdom hos lokal lege i tillegg, men det er sikkert bare bra at fastlegen din kan bekrefte at du tok kontakt og ble verre også. God bedring Anonymkode: e5c89...ac2
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2017 #4 Skrevet 3. juli 2017 Jeg har blitt syk tre ganger på ferie i utlandet og jeg har fått legeerklæring hver gang. Men det er mest i forhold til reiseforsikringen. Da har vi fått mesteparten av pengene igjen. Har da fått av lokal lege på stedet to av gangene. Og tredje gangen av lege på sykehus da jeg var innlagt. Så jeg ville kontaktet lokal lege samt ringt fastlegen. Pass på å få med deg erklæring fra lege på stedet om at du har vært 100% sengeliggende(regner med du er det) og at du har fått "bedrest" resten av ferien der du er nå. God bedring 😷 Anonymkode: ad286...ebb
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2017 #5 Skrevet 3. juli 2017 Du må også huske å kreve ferien utsatt hos din arbeidsgiver. Dette må du gjøre fortest mulig. Du må da være 100% sykemeldt og ha dokumentasjon på dette. Dokumentasjon fra spansk lege holder så lenge den inneholder grad av sykdom og periode. Anonymkode: b9cd4...204
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå