Gå til innhold

Syk på ferie


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i Spania og har blitt syk. Utrolig kjedelig! Samtidig har jeg ikke så mange feriedager, og lurer på hvordan jeg evt kan få sykmelding i ferien her nede? Kan jeg ringe fastlegen min? Var hos han for samme forhold forrige uke, men er blitt verre. 

Anonymkode: 18f82...427

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ring legekontoret ditt hjemme i morgen tidlig og be om råd. Jeg ville nok forsikret meg med å få en erklæring på sykdom hos lokal lege i tillegg, men det er sikkert bare bra at fastlegen din kan bekrefte at du tok kontakt og ble verre også.

God bedring :)

Anonymkode: e5c89...ac2

Skrevet

Takk for svar! 😊

Anonymkode: 18f82...427

Skrevet

Jeg har blitt syk tre ganger på ferie i utlandet og jeg har fått legeerklæring hver gang. Men det er mest i forhold til reiseforsikringen. Da har vi fått mesteparten av pengene igjen. 

Har da fått av lokal lege på stedet to av gangene. Og tredje gangen av lege på sykehus da jeg var innlagt. 

Så jeg ville kontaktet lokal lege samt ringt fastlegen. Pass på å få med deg erklæring fra lege på stedet om at du har vært 100% sengeliggende(regner med du er det) og at du har fått "bedrest" resten av ferien der du er nå. 

God bedring 😷

 

Anonymkode: ad286...ebb

Skrevet

Du må også huske å kreve ferien utsatt hos din arbeidsgiver. Dette må du gjøre fortest mulig. Du må da være 100% sykemeldt og ha dokumentasjon på dette. Dokumentasjon fra spansk lege holder så lenge den inneholder grad av sykdom og periode.

Anonymkode: b9cd4...204

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...