Anonym bruker Skrevet 3. juli 2017 #1 Skrevet 3. juli 2017 Jeg har et barn som spiller et instrument. Selv har jeg aldri spilt noe som helst og er temmelig umusikalsk. Jenta er innstilt på å fortsette å øve nesten hver dag i ferien, men det er vanskelig å gjennomføre når hun må klare det på egenhånd og ikke får tilbakemeldinger på det hun gjør. Hvordan gjør dere andre det med øving i ferien? Anonymkode: 5e650...cfb
Nyttårs barn Skrevet 3. juli 2017 #2 Skrevet 3. juli 2017 (endret) Flott at hun vil øve. Kanskje hun skulle meldt seg på et kurs i løpet av ferien. Det finnes spillekurs både for blåsere og strykere. Det kan være en idé til neste sommer kanskje. Endret 3. juli 2017 av Nyttårs barn
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2017 #3 Skrevet 3. juli 2017 11 minutter siden, Nyttårs barn skrev: Flott at hun vil øve. Kanskje hun skulle meldt seg på et kurs i løpet av ferien. Det finnes spillekurs både for blåsere og strykere. Det kan være en idé til neste sommer kanskje. Hun skal være med på en ukes spilleleir. Akkurat da er det jo lett. Det er alle de andre dagene som er vanskelige. Anonymkode: 5e650...cfb
Nyttårs barn Skrevet 3. juli 2017 #4 Skrevet 3. juli 2017 Ja men bare det at hun ønsker å øve i ferien er utrolig bra. Du kan jo høre på henne eller få noen kjente som har litt musikkbakgrunn til å høre på. Det går faktisk også an å ta spilletimer over nettet.
Mostly Harmless Skrevet 3. juli 2017 #5 Skrevet 3. juli 2017 Hvor gammel er hun? Øver hun på eget initiativ, eller er det mer at hun har et ønske om å holde ved like? Du kan tilby deg å lytte til henne? Selv om du ikke kan gi tilbakemelding, kan du bidra med moralsk støtte, dersom dette trengs. Bare å holde liv i instrumentet et kvarters tid daglig er milevis bedre enn å la det ligge over sommeren.
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2017 #6 Skrevet 3. juli 2017 Så bra at hun vil øve selv om det er ferie!!! Når hun skal på kurs, får hun sikkert masse nye noter, så da har hun noe å øve på videre hjemme også. :-) Anonymkode: ac92e...19f
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2017 #7 Skrevet 3. juli 2017 Supert at hun er motivert for å øve! Om sommeren trenger hun ikke så mye tilbakemelding, hun kan øve inn nye sanger eller stykker som er gøye. Kjøp en play along bok til henne? (Hvis det ikke er piano, da). Anonymkode: e5327...189
Gjest Antarctica Skrevet 3. juli 2017 #8 Skrevet 3. juli 2017 Har hun en spillevenn eller spillevenninne som kanskje vil møtes med henne et par ganger i løpet av ferien? Så kan de bli enige om et stykke å jobbe med? Det er heller ikke uten effekt å øve på "gamle" stykker, f eks gi henne små utfordringer i å spille dem med øynene lukket, øve på å spille dem i ulike styrkegrader, starte langsomt og så gradvis accelerando helt fram mot slutten, eller spille hele stykket i halvt tempo. Alt er med på å holde teknikken vedlike. Hun kan også øve på å "spille vilt", dvs prøve å finne kjente melodier (uten bruk av noter) på instrumentet sitt. Da er det ikke viktig om hun finner Kjerringa med staven eller Jovial, bare at hun øver på å lete opp tonene selv.
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2017 #9 Skrevet 3. juli 2017 16 minutter siden, Pashla skrev: Har hun en spillevenn eller spillevenninne som kanskje vil møtes med henne et par ganger i løpet av ferien? Så kan de bli enige om et stykke å jobbe med? Det er heller ikke uten effekt å øve på "gamle" stykker, f eks gi henne små utfordringer i å spille dem med øynene lukket, øve på å spille dem i ulike styrkegrader, starte langsomt og så gradvis accelerando helt fram mot slutten, eller spille hele stykket i halvt tempo. Alt er med på å holde teknikken vedlike. Hun kan også øve på å "spille vilt", dvs prøve å finne kjente melodier (uten bruk av noter) på instrumentet sitt. Da er det ikke viktig om hun finner Kjerringa med staven eller Jovial, bare at hun øver på å lete opp tonene selv. Det er ingen av vennene hennes som spiller og leiren er i slutten av ferien, men de andre tipsene var til god hjelp. Hun er 10 og liker best at jeg hører på at hun øver. Det er ganske sjelden hun spiller uten at jeg min er henne på det, men hun ber meg om å minne henne på det hvis det går noen dager uten øving. Anonymkode: 5e650...cfb
Gjest Antarctica Skrevet 4. juli 2017 #10 Skrevet 4. juli 2017 50 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er ingen av vennene hennes som spiller og leiren er i slutten av ferien, men de andre tipsene var til god hjelp. Hun er 10 og liker best at jeg hører på at hun øver. Det er ganske sjelden hun spiller uten at jeg min er henne på det, men hun ber meg om å minne henne på det hvis det går noen dager uten øving. Anonymkode: 5e650...cfb Er det lov å spørre hvilket instrument? Så kan jeg kanskje være mer spesifikk?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå