Gå til innhold

Mannen vil ikke ha flere barn..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Men nekter å sterilisere seg. Han ønsker at jeg gjør det i stedet 🤔🤔

Hva ville du gjort?

Anonymkode: 02a9a...813

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vil du ha flere barn da?

Gjest Antarctica
Skrevet

Sagt at han kun bestemmer over sin egen kropp, og at den det er viktigst for, må ta steget.

Skrevet

Ville sagt at han står fritt til å velge kondom i stedet, men at han da må være beredt til å ta konsekvensen om prevensjonen svikter. 

Anonymkode: 10ebc...2ad

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Ville sagt at han står fritt til å velge kondom i stedet, men at han da må være beredt til å ta konsekvensen om prevensjonen svikter. 

Jeg ønsker ikke å bruke prevensjon. Jeg kan kun bruke 2 ting og de får jeg så mange bivirkninger av 😔😔

Jeg har ikke noe imot flere barn.

H.i.

Skrevet
11 minutter siden, Evablaum skrev:

Vil du ha flere barn da?

Gjerne det 

Skrevet

Jeg ville aldri sterilisert meg om jeg ikke var 100% sikker på at jeg ikke ville ha flere barn, og det er jo ikke du.

Anonymkode: afa6c...511

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Jeg ønsker ikke å bruke prevensjon. Jeg kan kun bruke 2 ting og de får jeg så mange bivirkninger av 😔😔

Jeg har ikke noe imot flere barn.

H.i.

I så fall står valget mellom sterilisering, sølibat eller å ta eventuelle konsekvenser. Jeg synes ikke du på noe vis bør sterilisere deg når du selv ikke avviser å få flere barn i framtida.

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Gjerne det 

Hvorfor skal du da sterilisere deg? Da må han sørge for prevensjon selv. Dette hadde jeg vært helt tydelig på, her må han selv ta tak i ting. 

Skrevet

Hvor mange barn har dere?

Anonymkode: abec3...fdf

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Spiller det noen rolle? Den som ikke vil ha flere barn har ansvaret for prevensjon. Man kan uansett ikke kreve at partner gjør et inngrep de ikke ønsker. 

Det er ikke kvinners ansvar å sørge for prevensjon. Mannen til HI er en dust!

Anonymkode: bdbc0...857

Skrevet

Om han ikke vil sterilisere seg får han bruke kondom da, han kan ikke kreve at du steriliserer deg noe mer enn du kan kreve at har gjør det 

Ingen som ikke ønsker å være sterilisert skal sterilisere seg. 

Anonymkode: fb526...352

Skrevet
35 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har de et barn, så må hun ikke finne på å sterilisere seg? Har de fire, så må hun ta en for laget?

Skrevet

Hvis han ikke ønsker flere barn overhodet så må han sterilisere seg. 

Han kan ikke forlange at du skal foreta et slikt inngrep.

Skrevet

Som andre her sier, hvis han ikke vil ha flere barn, da får han ta ansvar for at det ikke blir flere barn. Enten må han da alltid bruke kondom, eller så får han sterilisere seg, eller han får slutte å ha sex. Det er de valgene han som mann har. Uansett må han godta om du velger å beholde om han likevel skulle gjøre deg gravid.

Du får bivirkninger av prevensjon, du ønsker deg barn, selvfølgelig skal du ikke sterilisere deg.

Bortsett fra det så er sterilisering av menn et lite inngrep med liten risiko for komplikasjoner. Sterilisering av kvinner er et langt større inngrep som dermed også har langt høyere komplikasjoner. Sterilisering av menn er et billig inngrep for helsevesenet sammenlignet med sterilisering av kvinner.

Vil ikke mannen din ha flere barn, da får han ta ansvar for det selv. Jeg vil tro du har tatt din del av ansvar for prevensjon tidligere siden du vet du ikke tåler dem. Du har gjort ditt, nå får han ta ansvar for seg selv og sitt eget liv.

Anonymkode: ccdb5...ee2

Skrevet

Enig med de andre. Du er åpen for barn, han ikke. Du har i tillegg problemer med å gå på prevensjon. Da ligger ballen hos ham. Enten sørger han for sikker prevensjon, eller så tar han imot de barna som måtte komme.

Du må i alle fall ikke finne på å sterilisere deg dersom du ikke er helt sikkert helt ferdig med svangerskap. Det finnes ingen god grunn i verden for at du, som er åpen for barn, skal gjøre inngrepet og ikke han. Det er en kjapp, enkel prosedyre med svært lav risiko, og så er han bivirkningsfritt sikret for resten av livet.

Skrevet

Hvorfor er menn så trege då?

Vi som går igjennom alt annet, svangerskap, fødsler, prevensjon og gynekologiske undersøkelser

Oppgitt

H.i.

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor er menn så trege då?

Vi som går igjennom alt annet, svangerskap, fødsler, prevensjon og gynekologiske undersøkelser

Oppgitt

H.i.

Fordi menn er livredd alt som kan true manndommen deres, selv om det bare er innbilte trusler. Fordi mange menn er livredde smerter. Fordi mange menn nekter å ta ansvar. Fordi mange menn har kvinner som gjør som de vil uansett... Fordi mange kvinner ikke stiller krav til sine menn, men går på akkord med seg selv i redsel for å miste en som likevel bare bryr seg sånn halvveis. Mange grunner.

Dette er en enkel sak. Fortell ham at hvis han ikke vil ha barn så får han sørge for å beskytte seg selv.

Skrevet
35 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Fordi menn er livredd alt som kan true manndommen deres, selv om det bare er innbilte trusler. Fordi mange menn er livredde smerter. Fordi mange menn nekter å ta ansvar. Fordi mange menn har kvinner som gjør som de vil uansett... Fordi mange kvinner ikke stiller krav til sine menn, men går på akkord med seg selv i redsel for å miste en som likevel bare bryr seg sånn halvveis. Mange grunner.

Dette er en enkel sak. Fortell ham at hvis han ikke vil ha barn så får han sørge for å beskytte seg selv.

Menn er så lite mandig når alt kommer til alt 🙈😂 pyser er de egentlig 😂

Skrevet

Da må han bruke kondom, sterilisere seg selv eller ta imot barn med åpne armer , enkelt og greit! Fortell han bare at sånn blir det, når han evt er ferdig å furte så finner han ut av hva han synes er den beste løsningen for seg selv og dere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...