Gå til innhold

Herregud, jeg blir gal... Umulige unger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Den ene går over gulvet, pisser ned sko, tepper, leker. Mens faren hiver han i dusjen, kommer lillesøster og tråkker i tisset. "Hva er deeeet?" Samtidig maser storebror om godteri. Fem minutter etterpå river lillesøster ned en potteplante. Når jeg tørker opp vann og jord fra vinduskarm og sofaen, løper hun ut i bare bleia, og bikkja etter. Jeg blir gal. Jeg orker snart ikke mer.

Anonymkode: 01f55...721

Videoannonse
Annonse
Skrevet

😅

Få ungene i seng, pust med magen, ta et glass vin og legg en strategi for å begrense galskapen🙃 Om noen år kommer du til å se det komiske i denne tiden. I mellomtiden må dere jobbe for at atferden ikke blir permanent. 

Anonymkode: b7c8f...c40

Skrevet

Dere har fått litt for mange unger og valgte det helt selv.

Anonymkode: a2d80...341

Skrevet
14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Den ene går over gulvet, pisser ned sko, tepper, leker. Mens faren hiver han i dusjen, kommer lillesøster og tråkker i tisset. "Hva er deeeet?" Samtidig maser storebror om godteri. Fem minutter etterpå river lillesøster ned en potteplante. Når jeg tørker opp vann og jord fra vinduskarm og sofaen, løper hun ut i bare bleia, og bikkja etter. Jeg blir gal. Jeg orker snart ikke mer.

Du orker snart ikke mer? Hva tenker du da, at Staten skal avlaste?

Skrevet
6 minutter siden, Evablaum skrev:

Du orker snart ikke mer? Hva tenker du da, at Staten skal avlaste?

Det er kommunene som har ansvar for sånne avlastningshjem. 

Anonymkode: a3d1e...bcb

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Det er kommunene som har ansvar for sånne avlastningshjem. 

Anonymkode: a3d1e...bcb

Ahhh

Da må hi ringe kommunen i morgen da

Skrevet

Unnskyld, men jeg ler høyt av det bildet. Litt sånn Hotell i særklasse med barn :D

Skriv det du skrev her inn i en minnebok du kan lage til barna når de blir større, garanterer deg at det blir satt pris på, også av deg, bare du får avstand til det :)

Ellers enig med hun som sa pust dypt, og ta deg ev. et bad eller et glass vin - eller ha heftig sex (med beskyttelse...) når alle ungene er kommet i seng! :)

Jeg husker fremdeles en episode fra jeg var under to år. Hadde hatt ukens bad og mamma sendte meg naken opp i stuen og ba meg vente der til hun kom med pysjen min. Jeg kom inn på stuen, der stod tv'n på og jeg vrælte høyt, for der var det nemlig mange menn (det var begynnelsen av valgkampen og bare mannlige politikere i diskusjon) og jeg nektet å vise meg naken for menn. Hylte høyt ned til mamma som prøvde å berolige meg og forklare at selv om jeg kunne se mennene så kunne ikke de se meg. Ha - det trodde jeg ingenting på. Mamma stod på sitt og ba meg gå inn på stuen igjen (mye varmere der enn i gangen). Inne på stuen fant jeg ut at jeg egentlig ikke trodde mamma, og at jeg skulle bevise det for henne - stilte meg opp foran tv'n slik at mennene skulle se meg, skrevde meg beina langt fra hverandre og tisset rett ned på vegg til vegg-teppet. Og akkurat da kom mamma inn. Og ingen av mennene på tv'n hadde reagert på at jeg tisset selv om flere så rett på meg (eller inn i kameraet ;) ). Da ble jeg overbevist om at de på tv'n ikke kunne se meg :D  Mamma derimot reagerte... Men da hun hørte begrunnelsen min for å gjøre det så endte hun til slutt med å le også. Heldigvis for henne bestod vegg til vegg-teppet av store kvadratiske ruter, så hun kunne ta opp et par av rutene og erstatte dem med reserveruter ;)

Anonymkode: f80aa...640

Skrevet
26 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Unnskyld, men jeg ler høyt av det bildet. Litt sånn Hotell i særklasse med barn :D

Skriv det du skrev her inn i en minnebok du kan lage til barna når de blir større, garanterer deg at det blir satt pris på, også av deg, bare du får avstand til det :)

Ellers enig med hun som sa pust dypt, og ta deg ev. et bad eller et glass vin - eller ha heftig sex (med beskyttelse...) når alle ungene er kommet i seng! :)

Jeg husker fremdeles en episode fra jeg var under to år. Hadde hatt ukens bad og mamma sendte meg naken opp i stuen og ba meg vente der til hun kom med pysjen min. Jeg kom inn på stuen, der stod tv'n på og jeg vrælte høyt, for der var det nemlig mange menn (det var begynnelsen av valgkampen og bare mannlige politikere i diskusjon) og jeg nektet å vise meg naken for menn. Hylte høyt ned til mamma som prøvde å berolige meg og forklare at selv om jeg kunne se mennene så kunne ikke de se meg. Ha - det trodde jeg ingenting på. Mamma stod på sitt og ba meg gå inn på stuen igjen (mye varmere der enn i gangen). Inne på stuen fant jeg ut at jeg egentlig ikke trodde mamma, og at jeg skulle bevise det for henne - stilte meg opp foran tv'n slik at mennene skulle se meg, skrevde meg beina langt fra hverandre og tisset rett ned på vegg til vegg-teppet. Og akkurat da kom mamma inn. Og ingen av mennene på tv'n hadde reagert på at jeg tisset selv om flere så rett på meg (eller inn i kameraet ;) ). Da ble jeg overbevist om at de på tv'n ikke kunne se meg :D  Mamma derimot reagerte... Men da hun hørte begrunnelsen min for å gjøre det så endte hun til slutt med å le også. Heldigvis for henne bestod vegg til vegg-teppet av store kvadratiske ruter, så hun kunne ta opp et par av rutene og erstatte dem med reserveruter ;)

Det var en usedvanlig kjedelig historie, til å skulle være festlig

Skrevet

Jeg mener ikke at vi trenger fysisk hjelp fra kommunen eller noen utenfor, men jeg bare klikker innimellom. Det er liksom mer enn nok, og selv om jeg gjør så godt jeg kan, tar det aldri slutt. 

Det var bare et lite hjertesukk fra en relativt frynsete mamma...

HI

Skrevet
2 minutter siden, Evablaum skrev:

Var det egentlig en nødvendig kommentar? 

Skrevet
33 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Og dette husker du i slik detalj? Akkurat. 

Anonymkode: 736af...cf9

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Hun var jo under 2 år, klart hun husker

Skrevet
4 minutter siden, Evablaum skrev:

Og jeg er egentlig uendelig glad for at du og jeg ikke er på bølgelengde når det kommer til humor heller ;)

Er det ikke vondt å være så negativ, så nedlatende, alltid rakke ned på de du (feilaktig) tror er svakere enn deg, med vilje såre andre som er i svært vanskelige livssituasjoner osv.? Personer som har behov for å holde på slik du gjør påstår ofte at de ikke har problemer, men det er veldig opplagt for alle andre at de har det, i tillegg til at de selvfølgelig avslører mer om sin personlighet enn de selv forstår. Regner med at du selvfølgelig bare vil avfeie alt, gjerne på en stygg måte også, men da bekrefter du jo bare det jeg har skrevet her.

HI er bare en sliten småbarnsmor som innemellom føler ting vokser over hodet på henne, det er helt naturlig og forståelig :)

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja, jeg husker ganske mange episoder fra før jeg var to år. Det er fullt mulig.

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Og jeg er egentlig uendelig glad for at du og jeg ikke er på bølgelengde når det kommer til humor heller ;)

Er det ikke vondt å være så negativ, så nedlatende, alltid rakke ned på de du (feilaktig) tror er svakere enn deg, med vilje såre andre som er i svært vanskelige livssituasjoner osv.? Personer som har behov for å holde på slik du gjør påstår ofte at de ikke har problemer, men det er veldig opplagt for alle andre at de har det, i tillegg til at de selvfølgelig avslører mer om sin personlighet enn de selv forstår. Regner med at du selvfølgelig bare vil avfeie alt, gjerne på en stygg måte også, men da bekrefter du jo bare det jeg har skrevet her.

HI er bare en sliten småbarnsmor som innemellom føler ting vokser over hodet på henne, det er helt naturlig og forståelig :)

Du er en smule nærtagen du

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det har nok blitt fortalt nok ganger til at hun har klart å huske situasjonen, eller så har hun fått et falskt minne. Det er ikke uvanlig, men mange er skråsikre på at de husker ting fra de var svært små. Dette er ikke ekte minner, men noe hjernen har skapt selv etter mange gjenfortellinger. 

Ellers synes jeg det var en morsom historie, ingen grunn til å komme med sure og frekke kommentarer, Evablaum.

Anonymkode: aa293...a0f

Skrevet
14 minutter siden, Evablaum skrev:

Og du er er usedvanlig utrivelig menneske. 

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Takk. Og by the way, jeg er helt enig med deg. 

HI

Skrevet
2 minutter siden, Evablaum skrev:

Du er en smule nærtagen du

Og jeg kjenner jeg håper at det latterlige eplet ditt råtner snart. 

Fytti så drit lei jeg er deg. Du har virkelig ikke en eneste verdifullt svar her inne. 

Jeg håper for din skyld at din misjon faktisk er å være et uspiselig troll. Hvis ikke, Gud være med din familie. 

Anonymkode: 9dd2f...f8f

Skrevet

Og jeg kjenner jeg håper at det latterlige eplet ditt råtner snart. 

Fytti så drit lei jeg er deg. Du har virkelig ikke en eneste verdifullt svar her inne. 

Jeg håper for din skyld at din misjon faktisk er å være et uspiselig troll. Hvis ikke, Gud være med din familie. 

Fantastisk 😂

Skrevet
1 minutt siden, Evablaum skrev:

Fantastisk 😂

De gærne har det godt. 

Skrevet

De gærne har det godt. 

Du får virkelig sagt det i kveld!

Skrevet
8 minutter siden, Evablaum skrev:

Du får virkelig sagt det i kveld!

I motsetning til deg som har som mål å være mest mulig ubehagelig mot alle. Har sett deg en stund her nå, ikke en eneste gang har du vært hyggelig. 

Noen ganger har du og beklageligvis for deg fremstått som svært påvirket/beruset. 

Mitt forslag er at du får litt profesjonell hjelp. 

Skrevet

Alle unger er umulige til tider, i morgen blir det sikkert bedre.

Anonymkode: 46493...76c

Skrevet
16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det har nok blitt fortalt nok ganger til at hun har klart å huske situasjonen, eller så har hun fått et falskt minne. Det er ikke uvanlig, men mange er skråsikre på at de husker ting fra de var svært små. Dette er ikke ekte minner, men noe hjernen har skapt selv etter mange gjenfortellinger. 

Ellers synes jeg det var en morsom historie, ingen grunn til å komme med sure og frekke kommentarer, Evablaum.

Anonymkode: aa293...a0f

Joda, dette er helt klart egne og ekte minner. Jeg har også ett minne fra før jeg var ett år, men det minnet er helt anderledes enn andre, trolig fordi jeg da snakket lite. Den tidligste episoden jeg husker benektet min mor til å begynne med når jeg sa det til henne, jeg stod på mitt, hun sjekket med andre jeg påstod hadde vært tilstede og det stemte, det jeg fortalte hadde skjedd og ingen hadde snakke med meg om det.

Hvor langt tilbake man kan huske er individuelt. Jeg har alltid vært veldig tidlig ute utviklingsmessig, og jeg er som voksen også grundig undersøkt av nevropsykolog som etter undersøkelsen (fire timer tilsammen) aldri hadde vært borti noen med en så god hukommelse som det jeg hadde. Mulig det har noe med saken å gjøre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...