Gå til innhold

Hva skal jeg gjøre..?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger hjelp til å sortere tanker.

Jeg har gått på skole i 2,5 år, men klarte ikke et krav så jeg måtte stå over det siste halvåret nå i vår. Har ikke jobb. 

Det som er er at nå må jeg ut i jobb før september for mister overgangsstønaden fra siste dag i august.

Jeg har 2 barn i bhg alder. Dem har jeg 100%.

I tillegg må jeg flytte 1. august, men har ikke funnet ny plass å bo.

Føler meg litt tiltaksløs når nesten alt har gått meg i mot nå.

Jeg kan fortsette på skolen, men må og ut i jobb og dette regnestykket går ikke opp med jobb, skole og barn 100%. Nettstudier kan jeg vurdere.

Men så har jeg truffet en fantastisk mann for 4 mnd siden og vi har vært helt oppslukt i hverandre siden dag 1. Jeg har ikke vært i et forhold på mange år og der ser det foreløpig ut som lykken har snudd. Han bor et stykke unna (45 min) og det er til tider vanskelig å møte hverandre.

Jeg vurderer nå å flytte nærmere han, prøve å finne jobb der og få inn barna i barnehage der. Blir det helt feil av meg såpass tidlig? 

Vi må jo flytte uansett og avstandsmessig vil jeg gjerne korte inn avstanden. Har snakket med han om det og han er helt enig. Vet ikke om det er lettere å finne jobb der borte, men det blir ikke for langt å pendle til en større by for en periode hvis jeg får jobb der f.eks. 

Hjelp? Hva skal jeg gjøre? Og hvordan gå frem? Råd og tips vær så snill :-)

Anonymkode: 968f7...58a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei. Jeg vet ikke om jeg er riktig person til å gi deg råd.. men jeg har noen erfaringer jeg kan dele. Jeg flyttet også sammen med min mann etter 5 mnd. Vi er i dag gift og har vært sammen i 8 år. Det er ikke antall mnd. som teller tenker jeg. Her er det økonomi oppi det hele også. Jeg betalte dyrt for et sted å oppbevare klær når jeg egentlig befant meg i hans leilighet det meste av tiden. Nå hadde ikke vi barn da så det er et hensyn man må ta.

Jeg vet ikke helt hva slags studier du har, men jeg har studert deltid i mange år før jeg ble ferdig med min bachelor og siden et par masterfag. Jeg har jobbet full tid i tillegg. Nå da barn nr. 2 kom og for så vidt ble over 1 år så kjente jeg at dette er alt for mye for meg å takle. Jeg har derfor besluttet å utsette resten av studiene mine til jeg har overskudd til dette igjen. Det var et surt nederlag. Det skal sies jeg har vært sykemeldt i et halvt år for å ha tatt sats og smelt i veggen. Så jeg har ikke så mye valg. Jeg tenker at det viktigste for deg nå er å skaffe deg en jobb slik at du kan klare å forsørge familien. Studiene kan du ta på nett/ deltid og når du har overskudd til dette. Økonomi kan gjøre at man ikke har overskudd til å tenke på så veldig mye annet.

Jeg tror jeg hadde begynt å sondere terrenget der han bor.. for å finne ut om jobbmarkedet der er en mulighet. Benytt det du har av nettverk evt.  Og for all del snakk med din kjære om hva du tenker. Kanskje han har noen råd. og eller kontakter som kan hjelpe deg i forhold til jobb?

Lykke til!

Skrevet

Ja nei siden jeg har barna å ta hensyn til vil jeg nok ikke flytte inn til han, men et sted i nærheten (ikke nødvendigvis nabohuset). 

Byen han bor i er atskillig rimeligere å bo i min, jeg har og bodd der tidligere og har venninner der borte og. 

Økonomisk håper jeg jo å klare meg så lenge jeg får meg jobb, det er som du sier at studiene kan jo vente 😊

Tiden takk for tips og råd 😊

Anonymkode: 968f7...58a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...