Gå til innhold

Hvordan vasker dere dusj og do?

Anbefalte innlegg

Skrevet

...

Anonymkode: 88421...a65

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Med klorin. 

Anonymkode: b0a01...f5a

Skrevet

Dusjen skrubber jeg med jif og skrubbesvamp annenhver fredag, den fredagen jeg ikke skrubber vasker jeg bare med varmt vann og mikrofiberklut 

Doen vasker jeg over flere ganger i uken med våtservietter for bad, nedi med en sånn såpe gir do og dobørsten. Hver fredag vasker jeg den grundig med engangsklut, varmt vann og  klorin.

Anonymkode: c233b...d84

Skrevet

Dusjen vasker jeg med jif baderomsspray og svamp. Doen vasker jeg med jif baderomsspray og papir, og vasker med sånn dovask (domestos eller noe sånt) og dokost oppi doen

Anonymkode: 4cabf...7d2

Skrevet

Jeg klorer ned alt.

Anonymkode: 315c4...a7a

Skrevet

Klorer hele badet. Så bruker jeg dusjhodet til å spyle alt etterpå. Mao går vasken på badet relativt kjapt. 

Anonymkode: e9a60...e22

Skrevet

Domestos. Sånn grønn til do, finker ypperlig i både dusj og do. Tar kalken i dusjen så fint. 

Og ingen engangskluter. Jeg liker miljøet. 

Skrevet

Ser de fleste bruker klor. Er det nødvendig? Har ikke klor i hus engang jeg, bruker det aldri

Skrevet

Bruker grønnsåpe og salmiakk. En god desj av begge deler. 

En gang i blandt, skrur mannen av hele dolokket/setet og spyler det. 

Anonymkode: 62c1a...810

Skrevet

Klor (1:5) :) Sprayer på og spyler/tørker av, 1-3x pr uke. 

Anonymkode: 5c154...55e

Skrevet

Klorin

Anonymkode: 08da3...8c4

Skrevet
8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ser de fleste bruker klor. Er det nødvendig? Har ikke klor i hus engang jeg, bruker det aldri

Klor dreper bakterier, og det blir mye bakterier på en do.. 

Men det blir sikkert rent nok med andre vaskemidler også, bare du dropper grønnsåpe. Grønnsåpe er helt naturlig, så bakterier formerer seg i lunkent grønnsåpevann. 

Skrevet

Klor bruker jeg kun når noen her hjemme har hvert syke. Virkelig ikke bra å bruke så mye klor og til de som tror den dreper alle bakterier så gjør den ikke det... 

Jeg bruker sånn svamp i dusjen med såpe inni eller no, hvertfall beregnet til dusjen. Skrubber hele dusjen inni så spyler jeg av med dusj hode, utvendig bruker jeg jif. I do bruker jeg domesto tror jeg merke heter, har det i, lar det virke så skrubber jeg lett med do børsten før jeg spyler ned. Så vasker jeg med en jif spray på selve doen. 

Anonymkode: 8c378...b54

Skrevet (endret)

I dusjen bruker jeg enten Zalo (spyler med vann før jeg vasker over med Zalo på en klut, og spyler av - tar såperester og fett) eller sprayer med en spray fra Cillit Bang beregnet på dusj (kjøper på Europris). Skumspray jeg lar virke litt før jeg spyler av.

På doen vasker jeg med klorin engangskluter og klorin i toalettskålen.

Endret av MTF
Skrevet

Badekar med jif skurekrem. Baderom og do med ajax. Bruker i tillegg klorspray på doen nesten hver dag (to barn som lærer å gå på do nå).

Anonymkode: ac427...538

Skrevet

Jif Skurekrem i toalettet. Klorinspray på resten av toalettet. I dusjen bruker jeg faktisk Turtle bilvask, tar litt på en svamp og vasker kjapt over, blir gullende rent på null komma niks uten gnikking og gnuing :D Oppdaget tilfeldig en gang jeg var tom for de vanlige vaskemidlene og måtte være kreativ ;)

Skrevet
På 3.7.2017 den 8.26, Anonym bruker skrev:

Klor dreper bakterier, og det blir mye bakterier på en do.. 

Men det blir sikkert rent nok med andre vaskemidler også, bare du dropper grønnsåpe. Grønnsåpe er helt naturlig, så bakterier formerer seg i lunkent grønnsåpevann. 

Jeg bruker ikke grønnsåpe heller, har det ikke i hus engang. Da fortsetter jeg som jeg gjør nå, uten klor

Skrevet

Folk vasker så innmari mye og ofte virker det som. Helt ærlig vasker jeg badet maks en gang i uka. Det samme med toalettet dersom det ikke lukter eller er flekker. Vi er riktignok bare to voksne her, som er renslige, sitter på do og er friske. Regner med det endres med barn i huset... 

Og så vaskes selvfølgelig badet (toalett, golv og vask) før gjester kommer. 

Iblant når jeg er stressa og tenker på alle dere flinke husmødre, og egentlig ikke orker å vaske badet: da minner jeg meg selv på alle studenthybelbad som vaskes en gang i måneden. Vi overlever nok! 

Men klapp på skuldera til de som vasker hele badet flere ganger i uka!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...