Anonym bruker Skrevet 2. juli 2017 #1 Skrevet 2. juli 2017 Jeg må bare å luftet tankene mine litt. Har ett utrolig krevende barn på 7 år. Han har vert krevende hele livet men nå er jeg rett og slett på bristepunktet. Har en litenen hjemme på 2 måneder i tillegg. Jeg forstår at mye av hans ekstreme oppørsel er grunnet babyen men jeg vet ikke hvordan jeg skall takle dette her mer. Håper på noen tips og trenger virkelig hjelp. Han plager søsteren sin hele tiden når hun da tar igjen hyler han. Han banner og skriker hele dagen, ja bokstavelig talt hele dagen. Han er ekstrem ømintlig for absolutt alt. Men så innser han oppørselen sin og ber om unskyldning for å gjøre nøyaktig det samme som det han ba om unskyldning for. Jeg prøver å være så snill og kjærlig jeg kan gir han en klem når jeg ser han er lei sei or 100 gang den dagen. Om jeg ignorer skriker han til han for oppmerksomhet osv. dette tærer så fælt på meg at på kvelden vill jeg bare gråte. Jeg tror han har adhd da pappaen hans også har det. På skolen har han ått egen tillrettelegging med at han kan gå ut å løpe i skolegården når han ikke greier å sitte stille lenger, dette hjelper og han er forholdsvis flink på skolen. Men her hjemme er alt en kamp. Føler vi har kommet inn i en ond sirkel hvor alt ender i gråt. Er blitt redd naboene skal kontakte bv grunnet dette her da han skriker ig gråter så mange ganger per dag. Nå er det "pån" igjen for søsteren sa æsj når han la frokostblandingen i appelsinjuicen. Han hyler at man sier ikke æsj på mat smeller med døren og er helt fra seg. Avledning fungerer til tider men ikke alltid. Anonymkode: c52a7...20a
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2017 #2 Skrevet 2. juli 2017 Beklager alle skrive feilene skriver første gang på pc en på mange mange måneder, he he Anonymkode: c52a7...20a
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2017 #3 Skrevet 2. juli 2017 Har dere vurdert å få han utredet på bup? Anonymkode: 30825...762
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2017 #4 Skrevet 2. juli 2017 Du, jeg føler med deg. Jeg har en jente med adhd (som er arvelig) og det er veldig krevende. Vi fikk hjelp når hun begynte i fjerde klasse. Da var det skolen som reagerte på atferden. Hun er ikke "slem" men veldig urolig, ukonsentrert og har maaaange sterke følelser. Det er slitsom for alle rundt. Vår fikk utredning på bup, noen kurs i angstmestring (hun var plaget med angst også) og medisiner. Hun har gått på medikinet siden. Hun er tenåring nå og alt fungerer bra. Hun trenger fremdeles litt tettere oppfølging enn mange andre men hun klarer deg gjennomsnittlig på skolen og hun har mange venner. Og i familien er det mindre anstrengt. Har dere psykisk helsetjeneste i kommunen? Ta kontakt med dem eller med fastlegen og forklar problemet. Si også at far har adhd. Det skal gi deg henvisning til bup. Lykke til!! Anonymkode: 3842f...f7e
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2017 #5 Skrevet 2. juli 2017 Høres ut som mer enn bare AD/HD, mer asperger. Men vi er ikke leger, og har ikke sett guttungen, så ville fått skolen til å melde ham opp til vurdering hos BUP. Ville i tillegg meldt meg på COS-kurs dersom kommunen din tilbyr dette. Anonymkode: 5f6a8...4e5
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2017 #6 Skrevet 2. juli 2017 Høres ut som min på 7. Han har Asperger. Anonymkode: a29d6...450
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2017 #7 Skrevet 2. juli 2017 Har tenkt i Aspergers baner jeg også men han er utrolig empatisk både mot mennesker og dyr. Blåser på sår, sier uff stakkars gutt om han ser noen slå seg osv. Han forstår også at mamma blir lei seg av slik oppførsel osv. Ja vi ønsker å få han utredet da dette er rett og slett alt for mye å hanskes med. Føler meg som verdens verste mor.... vet at pappaen også var ett veldig krevende barn som vokste opp med en far som slå han for da skulle han bli bedre og høre etter. Derfor er vi (både jeg og pappaen enige) veldig obs på å prøve å løse det med så mye kjærlighet vi bare greier. Anonymkode: c52a7...20a
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2017 #8 Skrevet 2. juli 2017 Høres veldig ut som adhd ja. Har et barn med mulig adhd diagnose, faren har det også Adhd. Her er det og mye hyling. Mye sinne for det minste ting. Dette er heldighvis i perioder, men veldig slitsomt når det står på. Og kjenner godt igjen det med hva naboene tror. Anonymkode: 70798...356
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2017 #9 Skrevet 2. juli 2017 Få han utredet så snart som mulig- for han og deres skyld. Hva sier ppt? Hvor ofte har dere møter med skolen? Her må du bare brette opp ermene og sette i gang. Godt mulig det blir verre før det blir bedre. Anonymkode: 792ba...4d9
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2017 #10 Skrevet 2. juli 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Har tenkt i Aspergers baner jeg også men han er utrolig empatisk både mot mennesker og dyr. Blåser på sår, sier uff stakkars gutt om han ser noen slå seg osv. Han forstår også at mamma blir lei seg av slik oppførsel osv. Ja vi ønsker å få han utredet da dette er rett og slett alt for mye å hanskes med. Føler meg som verdens verste mor.... vet at pappaen også var ett veldig krevende barn som vokste opp med en far som slå han for da skulle han bli bedre og høre etter. Derfor er vi (både jeg og pappaen enige) veldig obs på å prøve å løse det med så mye kjærlighet vi bare greier. Anonymkode: c52a7...20a Innenfor autismespekteret er det mange symptomer, men alle trenger ikke å være tilstede for å ha diagnosen. Anonymkode: 842e8...ca1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå