Gå til innhold

Mannen sa jeg kunne finne meg en ny mann?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og mannen har diskutert om å få barn nummer 2 over lengre tid. Vi kommer ikke noe lengre. Han ønsker seg barn, men orker ikke småbarnsperioden. Jeg vil ha et barn til. Han snakket om hvilke alternativer jeg har. Et av alternativene var å finne en ny mann som ønsket seg barn. Jeg ble helt satt ut.. Jeg kommer aldri til å gå fra mannen og vi er en "lykkelig" familie. Hva skal jeg gjøre? Gi opp drømmen om å få et barn til? Eller pushe på å få et barn til? Redd for at forholdet ryker om jeg får et barn til.. Uansett hva vi velger blir det feil.. 

Anonymkode: 3e95f...d4d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her er vi motsatt. Jeg fikk en alvorlig fødselsdepresjon med første. Det var som om det første året bare var natt, mørke og en følelse av utilstrekkelighet. 

Jeg er livredd for dette, jeg vil ha barn men redd for å havne på bunn igjen. 

Klarer mannen din snakke om følelser? Her må det "terapi" til. Gode samtaler, legg alle følelser og tanker på bordet. Du må lytte mer enn du prater og du må ta hans følelser på alvor. 

Ikke bare blåse de bort med at det var ikke så ille. 

Åpenbart var denne perioden traumatisk for han. Få han til å åpne seg, fortell at du blir uansett hva hsn velger MEN at dere må snakke om dette. 

Jeg har nå en treåring og minnene begynner å blekne, likevel kjenner jeg angsten sette seg i magen om jeg tenker på å utsette meg selv for dette. 

Jeg vet at det ikke trenger bli slik, men det kan. Jeg var faktisk helt på randen av selvmord. Det var KUN den enorme kjærligheten til barnet, til tross de vo de følelsene som forhindret meg i å gjøre ende på det. Takk og lov klarte jeg holde på noen fornuftige tanker. Jeg visste at dette var utenfor min kontroll og intellektuelt forsto jeg at det ville bli bedre. 

Som jeg sa, prat, gi det tid og aksepter alle følelser og tanker. 

Anonymkode: a3c84...e13

Skrevet

Mer tydelig enn han er her går det vel ikke å bli? Enten må du gi opp den drømmen eller finne deg en annen. 

Ja, det er store sjanser for at forholdet ryker om du kjører på. Ønsker han ikke flere barn er det faktisk en stor omveltning å få ett til. For ikke å snakke om at barn er en belstning for et forhold når de er ønsket og i hvertfall når det ikke er helt ønsket.

Så da har du to valg da bli eller gå. 

Ting kan selvfølgelig endre seg over tid, men det har du ingen garanti for. Om du blir kan du ikke bli under forutsetning av at det muligvis kanskje kan endre seg, og så gjør det ikke det. For så å bli bitter på partner. 

Anonymkode: 6f2dd...21a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...