Gå til innhold

Barn og deling i sosiale medier.


Anbefalte innlegg

Skrevet

Først må jeg bare si at dette føyer seg ikke inn i rekken av bloggbekymringer. Dette gjelder utelukkende privatpersoner i min omgangskrets. 

Jeg har ikke vært den som har vært mest stressa rundt dette med barn og utlevering/bilder på IG og FB. Jeg deler selv noe, ikke mye, men rundt jul/bursdag/ferie sånne ting. Jeg blir heller ikke provosert av at andre deler en del av ungene sine og hva som skjer. Men nå, nå er jeg provosert. Og jeg gir meg en lang marsj i om jeg blir gjenkjent eller noen føler seg truffet. Faktisk håper jeg på å bli gjenkjent akkurat nå. To damer jeg kjenner som uavhengig av hverandre deler en drøss av ungene sine. En relativt ny unge og hun andre har litt eldre barn. For en stund siden delte hun med den nye en sprutbæsjpåmorsinskjorteselfie, med en tekst noe ala "god morgen til dere også, en hilsen fra "barnetsnavn". Dette er totalt unødvendig i mine øyne. Som mor selv kan jeg se at det kan være festlig, men kun for meg. Det er ikke gøy verken for babyen eller noen andre. Blir for dumt. Og som sagt denne moren deler MYE ellers også. Dette tok bare kaka. 

 

Hun med litt eldre barn er kanskje hun jeg er mest provosert over. Hun delte for et par dager siden en video av sine to barn i badekaret, mens de tok kveldsbad. Og unger leker jo. Den leken de holdt med på var at den ene brukte en badeland til å sprute den andre i rumpa med. Dette ble dokumentert og delt "all over". Det er IKKE gøy! Det er moro for en mor der og da, men ikke noe reste  av verden trenger å se! Har vi ikke kommet lenger? Har ikke refleksjonsnivået rundt deling blitt noe som helst bedre hos enkelte?? Dette er voksne damer og jeg VET de ikke er aleine. 

Vi må slutte å kun se hva som er morsomt i øyeblikket for oss. Det er så mange som ser denne dritten som legges ut. 

Jeg har sletta de to damene fra både IG og FB. Jeg fikk melding av hun ene det hun lurte på hva som hadde skjedd. Jeg forklarte det, og hun beklaget og hadde ikke tenkt sånn på det før. 

Jeg oppfordrer alle jeg, til å si ifra til de som deler akkurat så mye at det blir guffent eller kvalmt. Det finnes tydeligvis mennesker der ute som fremdeles ikke har tenkt "sånn" selv...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...