Anonym bruker Skrevet 2. juli 2017 #1 Skrevet 2. juli 2017 Jeg er imot homofili, og imot hijab, men bryr meg ikke om hva andre driver med. Blander meg ikke oppi det, sier ingenting om det til homofile eller kvinner med hijab. Eller andre politiske plagg. Alle har rett til å ha sin mening om slike saker. Men jeg føler meg faktisk støtt når noen tagger et bilde av meg på Facebook der jeg "er med på" denne politiske overbevisningen. For jeg er imot det! Men kan ikke skrive det, for det er ikke politisk korrekt. Men det plager meg. Folk snakker om at de ikke vil ha prakket på seg diverse religioner eller politikk (eksempler er at folk ikke ønsker å ha Jehovas vitner på døren, at folk ikke skal skrive om kristendommen på Facebook, at FrPere opplest og vedtatt er dumme og ikke bør si sin mening (jeg er ikke frper altså, havnet visst hos senterpartiet etter en meningsmåling!?). Jeg vil heller ikke ha prakket på meg politiske meninger som jeg er imot. Ha dine egne meninger, men la meg ha mine i fred uten å prakke på meg sånt på Facebook Anonymkode: 232c4...838
Syngensang Skrevet 2. juli 2017 #2 Skrevet 2. juli 2017 Heilt einig i at ein ikkje skal tagge folk på Facebook uten at ein veit at det er greit for vedkommande. Det er ein uting!!! Ellers er vi vel stort sett ueinige.
LucyHoneychurch Skrevet 2. juli 2017 #3 Skrevet 2. juli 2017 Du kan ikke være mot homofili. Det er som å være mot at 2+2=4. Religion er valgfritt.
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2017 #4 Skrevet 2. juli 2017 Du er imot homofili? Er du imot at jorden er rund også? Anonymkode: 11d9f...937
litekreativtbrukernavn Skrevet 2. juli 2017 #5 Skrevet 2. juli 2017 Homofili er da hverken religion eller politikk... 🏳️🌈 hva annet rart er du imot også? Brunetter? Mennesker med litt lenger mellomtå? 🤦🏻♀️😂 Å bli tagget uten at det er selvvalgt kan jeg forstå, men det andre du skrev fikk meg til å tenke at her var det ikke mye olje i tannhjulene 😏
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2017 #6 Skrevet 2. juli 2017 Helt greit at du ikke liker å bli tagget i ting du er uenig i. Men bare fordi du synes homofili er feil (avskyelig? Ekkelt? Et rart valg noen tar eller en irrasjonell hellig overbevisning noen har?) så betyr det ikke at du har rett i at det er slik det er, ikke nå lenger, og du kan egentlig slappe helt av. Ingen forbinder deg med noen "religion". Folk flest henger seg ikke opp i homofili, aller minst at noen støtter homofili. Du kan jo si ifra at du ikke støtter homofile, og be folk fjerne taggen. Du kan jo prøve å lage et politisk poeng ut av dette ved å skrive et offentlig innlegg et sted. Men da advarer jeg deg, du vil oppleve mye motgang, bli sterkt kritisert og miste mye respekt fra medmennesker. Du sier du ikke bryr deg om hva andre gjør, men hvis du har tatt et så sterkt standpunkt at du ikke vil sees ved et homofilt flagg, så må du jo nesten si ifra om dette. Anonymkode: d07a0...261
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2017 #7 Skrevet 2. juli 2017 Nå var vel hijab noe som i sin tid kom for å undertrykke og skjule damer. At noen da i dag bruker dette for å fremme ytringsfrihet er for meg totalt uforståelig. Det blir mest som om jøder skal begynne å bære hakekors for å fremme Gud veit hva. Anonymkode: 721bd...31f
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2017 #8 Skrevet 2. juli 2017 Homofili er ikke polititikk, det er helt riktig! Regnbueflagg 🏳️🌈🏳️🌈er symbolet for den politiske kampen de homofile har kjempet i hundre år, og som fortsatt har langt igjen! Så det er helt riktig regnbuen er helt klart et politisk symbol! 🌈 Hijab har en politisk side, og en religiøs side. Hva er årsaken til at man bruker hijab? Er det for å markere seg politisk, eller er det en religiøs greie, for åndelig kontakt med sin skaper? Anonymkode: 17f3a...7f2
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2017 #9 Skrevet 2. juli 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Homofili er ikke polititikk, det er helt riktig! Regnbueflagg 🏳️🌈🏳️🌈er symbolet for den politiske kampen de homofile har kjempet i hundre år, og som fortsatt har langt igjen! Så det er helt riktig regnbuen er helt klart et politisk symbol! 🌈 Hijab har en politisk side, og en religiøs side. Hva er årsaken til at man bruker hijab? Er det for å markere seg politisk, eller er det en religiøs greie, for åndelig kontakt med sin skaper? Anonymkode: 17f3a...7f2 Hijab er også bare en vanlig greie, fordi de har vokst opp i en kultur hvor det er vanlig. Slik er det i alle kulturer. Man kan grave frem til den opprinnelige meningen med plagget, men i bunn og grunn gjør folk mest det som er vanlig, og føles mest naturlig. Å gå uten hijab hører ikke med i sin kultur, føles rart og nakent. Anonymkode: d07a0...261
Mamma_til_2 Skrevet 2. juli 2017 #10 Skrevet 2. juli 2017 Det er veldig enkelt ta bort taggen om den plager deg men du må og kunne stå for det om du får spm om hvorfor.
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2017 #11 Skrevet 2. juli 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Hijab er også bare en vanlig greie, fordi de har vokst opp i en kultur hvor det er vanlig. Slik er det i alle kulturer. Man kan grave frem til den opprinnelige meningen med plagget, men i bunn og grunn gjør folk mest det som er vanlig, og føles mest naturlig. Å gå uten hijab hører ikke med i sin kultur, føles rart og nakent. Anonymkode: d07a0...261 Det har jo vært en utvikling mot økt bruk av hijab. For 20 år siden var det ikke like utbredt, den religiøse overbevisning har bært den samme, men ikke den politiske ytring? Det var ikke en naturlig del av hverdagen til mennesker da, som har det som en naturlig del av hverdagen nå? Det er et faktum. Det har skjedd en dreining til politisering av islam både i Pakistan, Egypt, Indonesia som er de land jeg har kjennskap til, samt i Frankrikes, UK og også Norge. Det er en utvikling. Anonymkode: 17f3a...7f2
Gjest Antarctica Skrevet 2. juli 2017 #12 Skrevet 2. juli 2017 Jeg er imot nærsynthet. Det har nemlig rammet meg selv, og det er en pest og en plage. Utover det syns jeg det er direkte tragisk at HI kan få seg til å flagge sånne holdninger i 2017. Skulle ha tatt en prat med foreldrene dine om mislykket oppdragelse.
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2017 #13 Skrevet 2. juli 2017 1 time siden, Mamma_til_2 skrev: Det er veldig enkelt ta bort taggen om den plager deg men du må og kunne stå for det om du får spm om hvorfor. Hvorfor må hun det? Man har da overhodet ingen forklaringsplikt når man fjerner en tagg man ikke ønsker å være under. Anonymkode: 3a320...46d
Mamma_til_2 Skrevet 2. juli 2017 #14 Skrevet 2. juli 2017 37 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvorfor må hun det? Man har da overhodet ingen forklaringsplikt når man fjerner en tagg man ikke ønsker å være under. Anonymkode: 3a320...46d Så ikke at hun har forklaringsplikt, men hun kan få spm om hvorfor hun fjernet taggen om hun har vært sammen med noen som har lagt ut noe på face og tagget alle vennene.
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2017 #15 Skrevet 2. juli 2017 Spesielt å være motstander av kjærlighet ❤️💛💚💙💜 Anonymkode: a3eba...6bb
Gjest Antarctica Skrevet 2. juli 2017 #16 Skrevet 2. juli 2017 37 minutter siden, Mamma_til_2 skrev: Så ikke at hun har forklaringsplikt, men hun kan få spm om hvorfor hun fjernet taggen om hun har vært sammen med noen som har lagt ut noe på face og tagget alle vennene. Ja, spørsmålet kan komme, og det er jo bra. Så kan HI si at hun er "imot homofili", og vennene hennes kan finne seg noen mer tolerante personer å omgås med.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå