Anonym bruker Skrevet 1. juli 2017 #1 Skrevet 1. juli 2017 Fødte for 3 uker siden. Babyen er veldig rolig. Sover godt, våkner hver 3-4time, har øyekontakt, kan legges ned i senga og sovne selv. Om natten sover han gjerne 5timer. Mange sier at det er for tidlig å "glede " seg enda og at han kan snu å bli urolig. Dette er mitt 3.barn, eldste var også rolig men nr 2 var kolikk barn så har hatt en av hver tidligere. Jeg er i veldig god form etter fødsel, var ute å trillet samme dag vi kom hjem og på dag 3. Hjemme trillet vi 3km tur. Pga jeg er så fin form har vi lyst å ta en ferietur. I den forbindelse ønsker jeg å høre deres erfaringer med dette og hvor gammel babyen din var. Litt kjedelig om jeg jubler litt for tidlig som min omgangskrets sier også har jeg en urolig baby med på tur. Anonymkode: 63217...ba6
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2017 #2 Skrevet 1. juli 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Fødte for 3 uker siden. Babyen er veldig rolig. Sover godt, våkner hver 3-4time, har øyekontakt, kan legges ned i senga og sovne selv. Om natten sover han gjerne 5timer. Mange sier at det er for tidlig å "glede " seg enda og at han kan snu å bli urolig. Dette er mitt 3.barn, eldste var også rolig men nr 2 var kolikk barn så har hatt en av hver tidligere. Jeg er i veldig god form etter fødsel, var ute å trillet samme dag vi kom hjem og på dag 3. Hjemme trillet vi 3km tur. Pga jeg er så fin form har vi lyst å ta en ferietur. I den forbindelse ønsker jeg å høre deres erfaringer med dette og hvor gammel babyen din var. Litt kjedelig om jeg jubler litt for tidlig som min omgangskrets sier også har jeg en urolig baby med på tur. Anonymkode: 63217...ba6 Var på tur med en rolig og fornøyd baby på 2 1/2 måned. Vi dro til Gardasjøen og Venezia. Hadde det flott. Så lenge ammingen fungerer, er babyen tilfreds med tilværelsen på tur - du er jo med, og i varmere strøk sover de ekstra godt 😉 Anonymkode: 9b4ee...165
moota m storebror&lillebror Skrevet 1. juli 2017 #3 Skrevet 1. juli 2017 Vi var i Tyrkia når eldste var 2 1/2 måned. Gikk kjempebra 😊
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2017 #4 Skrevet 2. juli 2017 Jeg ville ikke gjort det. For det første fordi immunsystemet èr så dårlig utviklet og for det andre fordi barnet ikke har fått nødvendige vaksiner. Det vil selvfølgelig som regel få bra, men jeg ville ikke gjort det. Anonymkode: c7a47...927
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2017 #5 Skrevet 2. juli 2017 Jeg ville ikke dratt noe sted før ungen var 2-3 mnd. Som nevnt over her, vaksier - immunforsvar. Jævlig kjedelig og skummelt med en syk nyfødt baby i utlandet.. Anonymkode: e7b0b...1e6
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2017 #6 Skrevet 2. juli 2017 8 timer siden, Anonym bruker skrev: Fødte for 3 uker siden. Babyen er veldig rolig. Sover godt, våkner hver 3-4time, har øyekontakt, kan legges ned i senga og sovne selv. Om natten sover han gjerne 5timer. Mange sier at det er for tidlig å "glede " seg enda og at han kan snu å bli urolig. Dette er mitt 3.barn, eldste var også rolig men nr 2 var kolikk barn så har hatt en av hver tidligere. Jeg er i veldig god form etter fødsel, var ute å trillet samme dag vi kom hjem og på dag 3. Hjemme trillet vi 3km tur. Pga jeg er så fin form har vi lyst å ta en ferietur. I den forbindelse ønsker jeg å høre deres erfaringer med dette og hvor gammel babyen din var. Litt kjedelig om jeg jubler litt for tidlig som min omgangskrets sier også har jeg en urolig baby med på tur. Anonymkode: 63217...ba6 Du jubler altfor tidlig og et så lite barn har ikke godt av varmen, samt at du bør vaksinere mot meslinger. Anonymkode: 9cadf...834
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2017 #7 Skrevet 2. juli 2017 Kommer jo an på hvor man skal. Da vi dro til Italia hadde ikke antivaxxerne fått feste ennå, og det var like trygt som i Norge (hvor man også trenger vaksiner...) Og igjen: hvis ammingen fungerer, er det også en beskyttelse, fordi barnet da får del i mors antistoffer. Anonymkode: 9b4ee...165
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2017 #8 Skrevet 2. juli 2017 41 minutter siden, Anonym bruker skrev: Kommer jo an på hvor man skal. Da vi dro til Italia hadde ikke antivaxxerne fått feste ennå, og det var like trygt som i Norge (hvor man også trenger vaksiner...) Og igjen: hvis ammingen fungerer, er det også en beskyttelse, fordi barnet da får del i mors antistoffer. Anonymkode: 9b4ee...165 I følge ny forskning, er visst det feil. Anonymkode: 7ce1b...b69
Syngensang Skrevet 2. juli 2017 #9 Skrevet 2. juli 2017 Eg ville droppa det no. Ta dokke heller ein tur i haustferien eller noko. Eller ta ein liten tur innanlands. Dei er små og skjøre desse nyfødde babyane.
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2017 #10 Skrevet 2. juli 2017 Står vel ingenting om at HI skal til varmere strøk, selv om jeg ser at mesteparten tolker det dit. Det som er ferie for meg er å kjøre til Sverige og bo på hytte i 2 uker, gå på stranden og evt bade i badeland dersom det er for kalt ute. Gå litt i butikker og ellers bare slappe av og kose seg. Hadde ikke hatt betenkeligheter med å ta baby med på en slik ferie. Og om det er sydligere strøk dere tenker på, hva med å heller feriere litt nærmere? Anonymkode: 28de0...f87
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2017 #11 Skrevet 2. juli 2017 Vi har en baby på 4 mnd men velger å oss i Norden i år. Synes det er varmt nok som det er. Dessuten skal det ikke mye før de små blir dehydrert så jeg ville ikke reist hvor dom helst med et så lite barn. Jeg har selv Vært innlagt på fire forskjellige sykehus i utlandet fra noen dager til uker og jeg var glad det var meg og ikke et av barna mine for å si det sånn. Anonymkode: 8f704...3d2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå