Anonym bruker Skrevet 1. juli 2017 #1 Skrevet 1. juli 2017 Følger en familie på Facebook. Dette er folk som har vært mye fremme i media med historien sin og et barn som har vært døden nær flere ganger. Synes så synd på dette barnet, men blir så irritert på det som skrives. Halvparten er reklame for produkter som foreldrene selger og den andre halvparten er klaging over hvor fælt foreldrene har det som ikke får reist ut på ting, reist på ferie, hvor lite penger de har(men kan alikevel dra på hotell for å slappe av) osv. Nå har barnet blitt sykere igjen og det de klager over er at de ikke får reist på ferie over helga. Turen høres ikke så viktig ut men de hadde jo betalt for den... Flere enn meg som reagerer på dette eller er det bare jeg som er kald og følelsesløs? Anonymkode: 88b6c...6a7
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2017 #2 Skrevet 1. juli 2017 Send Barneombudet et tips om denne fb-kontoen, vet de følger med i saker hvor foreldre offentliggjør for mye om barns liv. Foreløpig har de ikke gjort mye, men jeg har gjort det i et tilfelle, og fikk en veldig ok tilbakemelding om at de ville følge med dem det gjaldt. Anonymkode: f5bce...bdb
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2017 #3 Skrevet 1. juli 2017 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Send Barneombudet et tips om denne fb-kontoen, vet de følger med i saker hvor foreldre offentliggjør for mye om barns liv. Foreløpig har de ikke gjort mye, men jeg har gjort det i et tilfelle, og fikk en veldig ok tilbakemelding om at de ville følge med dem det gjaldt. Anonymkode: f5bce...bdb Dette er en veldig offentlig familie som har vært både i ukeblader og tv. Og gitt ut bok. Så det er nok liten vits å tipse barneombudet. Anonymkode: 88b6c...6a7
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2017 #5 Skrevet 1. juli 2017 Begynner barnets navn på A? I så fall er jeg enig med deg. Jeg følger ikke familien, men snublet tilfeldigvis over saken i dag. Kommer ikke til å lese mer på siden. De er et prakteksemplar på at man skal være forsiktige med å dele barns sykdomshistorier på nett. Det stakkars barnet er avbildet i sårbare situasjoner, og mor sutrer over sin egen elendighet. Forstår at de har det utrolig tøft, men dette er ikke måten å håndtere det på. Ønsker barnet og familien alt godt, og håper barnet blir skjermet mer fremover. Anonymkode: b70b1...c2d
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2017 #7 Skrevet 2. juli 2017 Det var nylig en stor sak om dem i Aftenposten, i forbindelse med kritikken mot ukritisk deling av personlige og intime detaljer om (og bilder av) syke barn. Mulig du finner noe der. Vil ikke dele navn. Anonymkode: b70b1...c2d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå