Gå til innhold

Til dere førstegangsforeldre her inne!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Håper dere tar ting dere leser her inne med en STOR klype salt! Etter 12 år her inne så er mesteparten man leser her inne så langt fra virkeligheten som man kan komme! 

Anonymkode: ac497...b84

Videoannonse
Annonse
Skrevet
12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Håper dere tar ting dere leser her inne med en STOR klype salt! Etter 12 år her inne så er mesteparten man leser her inne så langt fra virkeligheten som man kan komme! 

Anonymkode: ac497...b84

Jeg er førstegangsforelder og ganske ny her inne. Har fått inntrykk at det er noen "sjangre" med mødre som er overrepresenterte her inne, og at rådene derfor ofte faller inn i noen få og ganske smale kategorier. F.eks. virker det som det er mange mødre som er dørmatter overfor partneren sin, mange selvutslettende martyrmødre ("jeg elsker barna så høyt og gjør alt for dem og utsletter meg selv helt og det burde alle andre også hvis ikke elsker man ikke barnet sitt nok og hvorfor fikk du egentlig barna da du er skikkelig ego"), mange alenemødre, mange NAV-ere. Og så blir alt forsterket av at man er krassere online enn IRL og derfor virker alt litt satt på spissen.

Men her har også erfart at man kan stille spesifikke spørsmål og få gode råd!

Anonymkode: 94582...923

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

mange selvutslettende martyrmødre ("jeg elsker barna så høyt og gjør alt for dem og utsletter meg selv helt og det burde alle andre også hvis ikke elsker man ikke barnet sitt nok og hvorfor fikk du egentlig barna da du er skikkelig ego"),

Anonymkode: 94582...923

Det der var så spot on at jeg ikke kan si det bedre selv! 

Anonymkode: 4b5c2...b14

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...