Gå til innhold

Når pleier dere å ta ferie?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og har dere ferie på samme tid hvert år? og tar dere ut all ferien på sommeren?

På min jobb har vi tidlig pulje som starter ca ved st.hans og sen pulje som starter 4 uker etter det, så jeg har tidlig og sen annenhvert år.

I år tok jeg ferie 1 uke tidligere enn tidligpuljen startet. Dette passet meg bra, og er noe arbeidsgiver setter stor pris på. Hadde noen feriedager fra i fjord som jeg hadde overført. Har til sammen 4 uker ferie, men bruker bare 3 ferieuker. Vet ikke når jeg skal ta de 2 siste ukene, men synes det er veldig deilig å vite at jeg har dem.

I fjor hadde jeg sein ferie, tror jeg tok 4 uker da, pluss noen ekstra dager om jeg husker riktig. Har brukt 1 feriedag på høsten også.

Anonymkode: 45905...fff

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi pleier å ta fri i vinterferien (uke 8), påskeferien, mellom fire og seks uker om sommeren, høstferien (uke 40) og to ukers juleferie. Vi tar med andre ord fri til samme tid hvert år. Vi tar ikke ut all ferien på sommeren.

Vi har begge 25 dager betalt ferie, pluss en haug med fleksitimer som vi avspaserer. Vi har ofte ca. ti uker fri til sammen.

Anonymkode: 6ed44...a57

Skrevet

I år har jeg bestemt selv, så har hele juli. Neste år er jeg nok ikke like heldig. Men må uansett ha min 2 uker i juli pga stengt bhg.

Før vi hadde skoleunger, hadde vi ofte 2 uker i juni med sydentur. Så det varierer.

Skrevet

Vi "må" ta i fellesferien. De resterende to ukene velger vi selv.

Anonymkode: 0ecac...725

Skrevet

Jobben min stenger 2 uker i juli så da må jeg ihvertfall ta to uker. Så tar jeg en uke før eller etter. Prøver også å bruke 2 dager i påsken og noen i jula slik at barna skal slippe å være i bhg. Mannen tar 3 eller 4 uker på sommeren og må bruke en uke på planleggingsdager hvis besteforeldre ikke kan ta de da.jeg jobber alle planleggingsdager.  Liker også å ta et par dager/ en uke på høsten hvis jeg har noen dager igjen. 

Anonymkode: fc116...f8d

Skrevet

Jeg jobber i barnehage som er åpen hele sommeren, så feriekabalen er vanskelig hvert år. Vi samkjører med en annen bhg da. 

I år fikk jeg ferie uke 27, jobbe 28 og ferie 29,30 og 31. 

Skrevet

Jeg går hjemme og mannen driver for seg selv, så vi styrer akkurat som vi vil i skoleferiene. 

Om sommeren tar vi ferie de 5 siste ukene barna har fri fra skolen og reiser bort. 

Siden jeg går hjemme reiser vi som regel til mannen en del når barna har ferie, både sommer, høst, vinter, påske osv. Unntaket er juleferien. Da er vi hjemme alle 😊 

Før vi fikk skolebarn tok jeg ferie etter de som hadde sen ferie istedenfor tidlig. Funka fint det og ☺ 

Skrevet

Jeg har alltid 4 uker i juli, hvert eneste år. Det er ikke frivilig, men min arbeidsplass stenger 4 uker

Anonymkode: 4744a...bcb

Skrevet

Tidligere jobber jeg et sted jeg hadde sen og tidlig ferie annenhvert år og mannen et sted de har sommerstengt og tvungen ferie i fire uker. Da hadde vi som regel 2-3 uker sammen og 1 uke hver alene med ungene. 

Nå driver mannen for seg selv og styrer ferie etter arbeidsmengde, jeg ble syk for noen år siden og er nå ufør.

I år har vi vært en uke på ferie nå rett etter skoleslutt (kom hjem i går) også skal mannen jobbe ganske mye nå i to uker før han skal ta litt fri igjen 

Anonymkode: 40f39...74e

Skrevet

Barnehagen er stengt hele juli, så vi kåler det til på et vis. Egentlig har vi todelt ferie til og med uke 28 og så fra uke 29. Helt håpløst. Nå har vi ferie sammen for en gang skyld i 3 uker, startet på fredag. 

Anonymkode: 85556...80f

Skrevet

Vinterferien, påskeferien, 4 uker sommerferie (når bhg og SFO er stengt), høstferien, 2 uker juleferie. Har 7 uker betalt ferie og kan avspasere inntil fem uker til per år.

Mannen min har 5 uker, men arbeidsplassen er lite fleksibel, så han får ikke fri før skolen starter. I år fikk vi kun vinterferien sammen som familie.

Anonymkode: 72092...8b9

Skrevet

Tar ut 3 ukers ferie + 2 ukers avpasering. Starter ferien 10.juli. Da har jeg igjen 1 uke ferie til høstferien og 1 uke til juleferie. Og så har jeg igjen ca.12 dager med avspasering.

Anonymkode: 30117...0a4

Skrevet

Jeg bruker ta 4 uker på sommeren, en til to dager i mai/juni og resten til jul,, men i år blir det 4 uker nå i sommer og en uke + avspassering til jul.

Anonymkode: da4f9...e73

Skrevet

Jobber et sted som stenger i juli, så det er da vi har ferie.

Anonymkode: b4f28...d5c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...