Gå til innhold

Hvor mye mat?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Datteren min på 11 år skal feire bursdag i morgen, og jeg tenkte jeg skulle servere hjemmelaget pizza. Holder det med 2 langpanne-pizzaer til 6 voksne og 5 barn fra alderen 4-11 år?

Anonymkode: 06b83...2ee

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes det høres lite ut, men mulig jeg tar feil.

Anonymkode: 2cece...e4b

Skrevet

Hvis alle er anorektikere, da holder det nok akkurat. Kos dere med mat! 

Skrevet

Hehe, vi er ikke anorektikere :P Jeg bare lurer siden jeg lager pizza til bursdag (og mange folk) for første gang. 3 langpanne-pizzaer da?

HI

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Hehe, vi er ikke anorektikere :P Jeg bare lurer siden jeg lager pizza til bursdag (og mange folk) for første gang. 3 langpanne-pizzaer da?

HI

Jeg har sittet og tenkt litt (svarte over her), jeg hadde nok gått for 4, og hatt en 5. i reserve. Er ikke krise - pizza kan man jo bare fryse ned rester av :)  Men jeg er redd for å få for lite mat også, da. 11-åringer kan jo spise mye, samme med seks voksne. 

Jeg tenker at jeg får 12-16 pizzastykker på en langplate, alt etter hvordan man kutter den. Jeg spiser glatt en stripe, altså en fjerdedel, kanskje til og med ett stykke til, litt avhengig av hvor mye fyll det er, hvor tykk bunnen er osv.. Andre spiser mer, noen kanskje mindre. I så fall vil de to platene egentlig ikke rekke lenger enn til de voksen - og så er det fem barn til.

Kommer helt an på hvor mye dere normalt spiser, om dere har salat eller annet tilbehør osv. Men som sagt - ikke stol på meg ;)

Anonymkode: 2cece...e4b

Skrevet

Vi lager to store langpanner når vi spiser hos svigers, 4-6 voksne og 2barn. det er fra en halv til en kvart igjen, avhengig om vi er 4 eller 6 voksne.  Ville nok hatt en pizza til når ungene er flere og større. Dette er amerikansk style pizzabunn og mye fyll, så ved tynnere bunn og mindre fyll ville jeg nok gått for minst 4. Kanskje også en salat ved siden? ☺

Skrevet

Når jeg lager italiensk langpannepizza med salat til så spiser jeg og mannen nesten en alene. Hadde hatt iallefall 1 per to voksne og et barn. 

Anonymkode: ffac7...11a

Skrevet
26 minutter siden, Anonym bruker skrev:

HI

Jeg ville hatt 4. Heller for mye, enn for lite. Pizza koster uansett ikke all verdens, og går i tillegg fint ann å fryse. 

Skrevet

Vi spiste opp 2 stk ikveld, 4 barn og 4 voksne. 3,5 unger  😋 

Ville hatt 3 tror jeg. 5,5 biter holder i massevis. Noen spiser kanskje kun 2, andre 6.

Skrevet

Ville regnet ca 4 personer per pizza, så 3 pizzaer ☺  men ville nok laget en ekstra som backup, pizzarester er jo digg uansett. 😉

Anonymkode: a1f89...fd5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...