Gå til innhold

Endelig smertefri!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller ikke helt, da.. Men jeg har i 4-5 år vært plaget av vondt i føttene når jeg står opp om morgenen. Ser ut som en 90 åring når jeg skal inn på badet. 

Etter ar jeg har gjort en endring i kostholdet til mer fett og mindre brød (også grovt brød) og holdt på den i 6 mnd, oppdaget jeg i dag at det ikke er vondt om morgenen lenger!! Jeg har jobbet veldig med kostholdet, men hadde ikke drømt om et sånt resultat! 

Nå er jeg klar for en strålende sommerferie🏃🏻‍♀️☀️🌺

Anonymkode: 33707...edc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet!! Var helt klar for å be legen om å sjekke for revmatisme tidlig i vår! Både fotleddene og fingrene var fryktelig vonde om morgenen! Så utrolig deilig!! 

Skrevet

Gratulerer! Jeg har lest om flere som har blitt kvitt smerter etter å ha lagt om til et lavkarbo-kosthold. Har stor tro på at kostholdsendring kan være til hjelp hos mange. Ikke bare hos de som sliter med smerter. 

Anonymkode: eb10a...22e

Skrevet

Det er ikke egentlig lavkarbo, for jeg spiser frukt og alle slags grønnsaker. Men jeg har redusert kraftig på korn og sukker (godtar fruktsukker)  Bruker heller ikke glutenfrie erstatninger. Jeg teller ikke verken kalorier eller karbohydrater, men passer på å ha større mengder fett i maten, i form av nøtter, avokado, olivenolje og kokosmelk/olje. Og har kuttet alle lett produkter. 

Jeg er bevisst ved måltidene, og slutter å spise når jeg ikke føler meg sulten lenger. 

Jeg holder meg mett lenger, har sjeldne sprekker, og kommer meg tilbake til matplanen raskt etterpå. 

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er ikke egentlig lavkarbo, for jeg spiser frukt og alle slags grønnsaker. Men jeg har redusert kraftig på korn og sukker (godtar fruktsukker)  Bruker heller ikke glutenfrie erstatninger. Jeg teller ikke verken kalorier eller karbohydrater, men passer på å ha større mengder fett i maten, i form av nøtter, avokado, olivenolje og kokosmelk/olje. Og har kuttet alle lett produkter. 

Jeg er bevisst ved måltidene, og slutter å spise når jeg ikke føler meg sulten lenger. 

Jeg holder meg mett lenger, har sjeldne sprekker, og kommer meg tilbake til matplanen raskt etterpå. 

Høres bra ut! Flott at du har funnet noe som fungerer for deg.

Skrevet
22 timer siden, Anonym bruker skrev:

Høres bra ut! Flott at du har funnet noe som fungerer for deg.

Ja, det fungerer! Jeg må innrømme at jeg har problemer med et kosthold som innebærer at jeg ikke kan spise epler, pærer, plommer, nektariner, mango, appelsiner og moreller 🙄

Har gjort noen andre grep også, mer bevegelse (både gåing, yoga, jogging og hagearbeid. Ca 30 min om dagen. Ikke noe høy intensitet. 

Jeg avslutter dusjen med ca 1 min med kaldt vann. Det er grøssende kaldt, men så deilig etterpå! 

Så prøver jeg meg på intermittent fasting en gang i uken, da spiser jeg ikke fra middag til lunsj neste dag. For at fordøyelsessystemet skal få litt ro innimellom. 

Har aldri følt meg bedre, og begynner å nærme meg normalvektig, fra en BMI på 28,9 der jeg startet i januar 🤗🤗

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...