Anonym bruker Skrevet 30. juni 2017 #1 Skrevet 30. juni 2017 Er skikkelig tissetrengt hele tiden, men er ikke kjempemye svie når jeg tisser, men likevel vondt. Får ikke reist fra meg fra do før jeg føler jeg må igjen, men det kommer jo ikke noe.. Tror ikke jeg orker dette helt til fastlege på mandag? 😳 Har nettopp fått på antibiotika for lungebetennelse også.. Anonymkode: 50df2...801
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2017 #2 Skrevet 30. juni 2017 Så lenge du ikke er gravid, høy feber eller tegn på nyrebekkenbetennelse så er ikke en dags gammel uvi noe å bruke legevakt på da...det er ikke farlig, bare ubehagelig. Drikk mye, gjerne syrlig (appelsinjuice uten mye sukker), unngå sukker, ta Paracet og hold ut til fastlege i morgen. Anonymkode: f0bbe...fca
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2017 #3 Skrevet 30. juni 2017 Legevakt ja. Bare å få startet behandling så fort som mulig Anonymkode: 03be5...a5a
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2017 #4 Skrevet 30. juni 2017 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Så lenge du ikke er gravid, høy feber eller tegn på nyrebekkenbetennelse så er ikke en dags gammel uvi noe å bruke legevakt på da...det er ikke farlig, bare ubehagelig. Drikk mye, gjerne syrlig (appelsinjuice uten mye sukker), unngå sukker, ta Paracet og hold ut til fastlege i morgen. Anonymkode: f0bbe...fca *fastlege på mandag. Blir det verre (feks nyrebekkenbetennelse symptomer, høy feber osv) da er Evt Lgv før et alternativ. Anonymkode: f0bbe...fca
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2017 #5 Skrevet 30. juni 2017 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Legevakt ja. Bare å få startet behandling så fort som mulig Anonymkode: 03be5...a5a Uvi trenger ikke ab nødvendigvis 🤦♀️ Anonymkode: f0bbe...fca
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2017 #6 Skrevet 30. juni 2017 Det drar jeg rett på legevakta med. Etter en gang å ha drøyd, hovnet opp i underlivet, fikk åpne sår og kunne knapt sitte mellom doturene. Det er noe av det jæveligste jeg har vært med på. Aldri mer. Anonymkode: 22f23...f3e
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2017 #7 Skrevet 30. juni 2017 Tror kanskje jeg har sopp i tillegg etter AB kuren jeg var ferdig med tidligere i uka. Alle de "gode" bakteriene er vel drept. Har hatt mye sykdom siste mnd så har gått på AB 4 ganger, både intravenøst og tabletter. Kjenner jeg er lei nå, men får se til i morgen. Tror ikke jeg klarer å holde ut til mandag om det skal være den enorme trangen til å tisse hele tiden uten det kommer en skvett, er vondt å tisse. Noe mer enn appelsinjuice som kan hjelpe? HI Anonymkode: 50df2...801
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2017 #8 Skrevet 30. juni 2017 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det drar jeg rett på legevakta med. Etter en gang å ha drøyd, hovnet opp i underlivet, fikk åpne sår og kunne knapt sitte mellom doturene. Det er noe av det jæveligste jeg har vært med på. Aldri mer. Anonymkode: 22f23...f3e Da hadde du nok mer enn bare uvi 😜 Anonymkode: 6a2d9...e28
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2017 #9 Skrevet 30. juni 2017 Forsøk ibux 400mg x3 pluss rikelig væske i 3 døgn. Ibux er jo både smertestillende og virker betennelsesdempende, dette skal ha like god effekt som antibiotika første 3 døgnene. Anonymkode: 935c3...a78
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2017 #10 Skrevet 30. juni 2017 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Forsøk ibux 400mg x3 pluss rikelig væske i 3 døgn. Ibux er jo både smertestillende og virker betennelsesdempende, dette skal ha like god effekt som antibiotika første 3 døgnene. Anonymkode: 935c3...a78 Supert, takk. Anonymkode: 50df2...801
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2017 #11 Skrevet 30. juni 2017 35 minutter siden, Anonym bruker skrev: Da hadde du nok mer enn bare uvi 😜 Anonymkode: 6a2d9...e28 Nei var bare uv i følge legen. Men det hadde satt seg betennelse i kjærtlene pga av at jeg gikk med det for lenge.....så da har du igrunn rett, det var mer Anonymkode: 22f23...f3e
Evablaum Skrevet 30. juni 2017 #12 Skrevet 30. juni 2017 http://forskning.no/forebyggende-helse-mat-og-helse-sykdommer/2008/04/tranebaer-mot-urinveisinfeksjon Tranebærjuice
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2017 #13 Skrevet 30. juni 2017 Gå på helsekosten i morgen og kjøp tranebær og Udos choice super 8. Var legen min som anbefalte super 8 en gang jeg måtte gå på en sterk antibiotikakur, det er en intensivkur som inneholder uendelig mye mer melkesyrebakterier enn de tablettene du får på apoteket. Da får du ryddet skikkelig opp i bakteriebalansen i tarmen Så drikker du et glass vann hver gang du tisser. Om du så bare tisser et par dråper drikker du et glass vann. Greia er å ikke "gå tørr" men hele tiden ha noe å tisse ut. Da får du skylt ut mest mulig bakterier hver gang du tisser http://www.life.no/produkter/mage-tarm/melkesyrebakterier/udo-s-choice-melkesyrebakterier-super-8-30-kpsl Anonymkode: 40710...f4b
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2017 #14 Skrevet 30. juni 2017 Man skal ikke ta lett på uvi. Ring legevakta og hør hva de sier. Jeg hadde dratt. Var syk med feber og uvi. Fikk komme rett inn. Heldigvis var det ikke nyrebekkenbetennelse, men legen jeg var til sa at uvi var en god grunn til å ringe legevakt. Anonymkode: 885a7...b26
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2017 #16 Skrevet 30. juni 2017 Man trenger faktisk ikke legevakt til en ukomplisert UVI hos en ellers frisk (og ikke gravid) kvinne. Så lenge du er i fin allmenntilstand, ikke har feber eller nyoppståtte ryggsmerter, er det faktisk ufarlig å gå med en UVI. Antibiotikaveilederen anbefaler i slike situasjoner å avvente antibiotikabehandling da det som regel går over av seg selv, noe som også et fornuftig mtp antibiotikaresistens. Følg rådene over med å drikke rikelig for å skylle gjennom systemet. God bedring! Anonymkode: 15ec6...5b8
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2017 #17 Skrevet 30. juni 2017 Prøv tranebærkapsler! Har klart å snudd UVI med berre det ☺ drikk mykje vatn! AB bruken må ned, prøv derfor litt alternative metoder først. Ta kontakt med legevakt dersom du får feber. Anonymkode: 17470...6a2
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2017 #18 Skrevet 1. juli 2017 Har du ikke merket bedring nå HI, drar du til legesenteret idag ta med urinprøve (evt kjøp prøveglass på apotek nær legesenter, tiss på det og ha det klart) og trekk kølapp til lab (der du bruker ta blodprøve) og lever inn der. Ved positivt utslag, setter de opp time hos vaktlege til deg. De gangene jeg har klart å knekke UVI (før det har klikket for meg ) har jeg merket bedring i.l.a natta. Men har gått på antibiotika for det flere ganger... Ene gangen gikk det tre timer fra jeg var ute og gikk tur og ikke merket noen ting, til jeg satt på do hele tiden (bokstavlig talt) og gråt og tisset nesten rent blod. Det kan bli ganske ille, selvom man er ung og i utgangspunktet frisk Anonymkode: 2ddad...74e
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2017 #19 Skrevet 1. juli 2017 Har aldri trengt antibiotika for uvi. Alltid gått over med tranebærjuice, vann og sitron/ appelsin juice. Ikke rart man blir antibiotika resistent ! Man får ikke antibiotika første dagen for ørebettenelse f eks hos barn heller ( håper ivertfall de fleste leger er like streng som min) blir det verre og med feber og smerter drar du til legevakt men du trenger nok ikke det. Anonymkode: f37c7...a54
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå