Gå til innhold

Får dere "Syden gaver" av foreldre/svigerforeldre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her får kun barna. Men jeg er vant med at mamma og pappa kjøper med en liten ting til oss voksne og, en flaske vin, en sjokolade, en håndkrem etc. Men til svigers er det aldri noe! Er det vanlig å få noe, eller har vi bare vært bortskjemt når det gjelder dette? 

Anonymkode: d3a08...f3e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, herregud, hvorfor i himmelens navn skulle jeg få det.

Anonymkode: 512b7...ee8

Skrevet

Nei, skjønner ikke hvorfor vi skulle få det. Ikke kjøper vi noe til foreldre eller svigerforeldre når vi er på tur heller.

Anonymkode: c2c49...a51

Skrevet

Haha, nei! 

Ungene får en ting , ja.

Skrevet

Hehe, det har jeg ikke fått siden jeg flyttet hjemmefra gitt... 

Eller, det har faktisk hendt at mamma har kjøpt med en plate marabou melkesjokolade til meg når hun har vært i Sverige, for hun vet jeg liker den så godt 

Anonymkode: 83e2a...b8e

Skrevet

Er en Sydengave noe foreldre kjøper på tax-free i farten sånn at de skal bevise at de har tenkt på dem i ferien?

Beklager- jeg finner konseptet fullstendig latterlig.

Skrevet

Uff nei, heldigvis ikke. 

Anonymkode: 053f5...6a9

Skrevet

Nei og vi kjøper ikke til de heller.

Anonymkode: a2ff2...364

Skrevet

Nei. 

Til barna ja, oftest (og da ikke fra taxfree, men klær som ikke er her feks), men voksne nei. -Og som andre sier, hvorfor i all verden skulle vi forventet det?! Eneste er hvis vi har vært "huspassere" (hentet post, vannet planter osv), da får vi en vin eller lignende :) 

Ellers så er mine foreldre i Spania hele tiden (har hus der), og svigers har begynt å farte litt mer etter at yngstemann flyttet ut i fjor, så da hadde det blitt veldig mye "taxfree gaver" hvis de skulle tatt med noe hver gang. (Nei takk) :) 

Anonymkode: 87431...348

Skrevet

Nei, stort sett ikke. Det har hendt at de har kjøpt en liten ting om de har kommet over noe spessielt, men det skjer kanskje to ganger i tiåret. Ungene pleier heller ikke å gå noe. 

Anonymkode: fc77d...16f

Skrevet

Det hender barna får noe. Men ikke vi vokse.

Før kjøpte vi også til tantebarn, men jeg gidder ikke løpe rundt og finne noe jalla så vi sluttet med det. 

Skrevet

Ja, det skjer ganske ofte, men ikke store ting. Vi kjøper også ting til dem om vi kommer over noe vi tenker ville glede.

Skrevet

Ja jeg får alltid en liten ting når foreldrene mine har vært på ferie 😉 alt fra godteri til et lite smykke, og jeg kjøper alltid en liten ting til dem når jeg er på ferie ☺

Anonymkode: e6db2...db9

Skrevet

Nei😂 Barna pleier å få en Tim av svigers, men ellers ingenting. Vi kjøper til svigerforeldrene mine den ene gangen i året vi er på kjærestetur - som takk for barnepass😊

Anonymkode: a0962...2b0

Skrevet

Med "sydengaver" trodde jeg du mente delfinlysestaker, og rare kortstokker osv 😄

Anonymkode: c2206...a17

Skrevet

Ja, men det er fordi jeg og mamma har en tradisjon om å gi hverandre sære ting hvis vi finner de 😂 Da snakker vi alt fra styggvakre julekuler, til underlige ting å putte i hagen. Sært ja, og veldig morsomt 

Skrevet

Haha, nei! Heldigvis bare barna som blir velsignet med ting fra syden. 

Skrevet

Det hender:) synes sånt er en koselig gest. 

Anonymkode: 44426...68e

Skrevet

Hi...høres ut som du er 14 år!! Blir du skuffet over at svigerforeldrene dine behandler deg som voksen?

Anonymkode: 82ea4...3d1

Skrevet

HI her. Er ikke skuffet!!! Overhodet ikke. Jeg er som sagt bare vant til det selv, en flaske cava eller en liten lipgloss. Men det er jo defor jeg spør :)  Så jeg ser at det ikke er vanlig og at mine har vært veldig snille :) 

Anonymkode: d3a08...f3e

Skrevet

Vi får fra mine foreldre. Barna får en liten ting eller to. En leke og en t-skjorte f.eks. 

Vi får ikke fra hver ferie (de reiser 3-5 ganger i året) men innimellom får vi krydder, te, en god olivenolje, honning, og andre typiske varer fra landene de besøker. Synes det er hyggelig, men absolutt ikke noe jeg forventer. 

Fra svigerforeldre får vi aldri noe som koster penger. Der er økonomien strammere enn hos oss, og ferier har de aldri. Men de stiller til gjengjeld opp som barnevakt og på "dugnad" hjemme hos oss så mye vi ønsker. Og det er mye mer verdt enn gaver fra "syden"!👍🏻😉

Anonymkode: 28618...10e

Skrevet

Jeg får som regel en stor pakke med biler(godteri) av mine foreldreda de vet jeg liker dette godt 😊 men ellers ingenting. Kun til barna. Og det er greit. 

Kjøper til de hvis de passer barna eller jeg finner noe som passer  mamma 

Anonymkode: ca30e...627

Skrevet

Ungene får alltid noe gøy. Vi voksne får kun noen dersom mamma kommer over noe hun syns hadde vært gøy til oss. En gang kom hun hjem med et par solbriller som var så stygge at de var kjempe kule. Bruker de hele tiden. 

Anonymkode: 6ece9...e3e

Skrevet

Nei, men mine svigers reiser aldri noe sted, ellers hadde de kanskje gjort det. Mine foreldre er litt mer reiseglad, men vi får ikke gave når de kommer tilbake. Hender barna får ting som et badehåndkle med Mallorca-trykk (eldsten elsker sitt).

Anonymkode: fd732...ff8

Skrevet

Vi får alltid, både store og små!:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...