Gå til innhold

Tar dere barna med på Pridearrangementer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bor ikke i Oslo, men der ser det jo ut til å være en stor, flott markering 😀

Her på Sørlandet skal det være en markering i august.

Noen som har vært på en Pridemarkering selv om dere selv ikke har en direkte tilknytning?

Har relativt små barn ennå, men tenkte kanskje å starte en ny tradisjon og forklare litt etterhvert dette med å støtte alle menneskers rett til å være seg selv.

Anonymkode: 42bbc...835

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke tatt barna med noen gang, men jeg drar selv (til oslo) og barna vet hva som blir markert og hvorfor. Jeg er ikke homofil, men har flere venner som er det. Så "feirer" med de i spikersuppa :-) Veldig fine dager!

Anonymkode: 14bb2...fa2

Skrevet

Vi var og så på paraden i fjor det var kjempegøy og barna koste seg masse.

Skrevet

Ja, tar med barna

Anonymkode: 3c3f6...0c9

Skrevet

Ja, vi drar til sentrum og koser oss hele dagen :)

Anonymkode: e5f53...40f

Skrevet

Jeg skal gå i uniform i toget som "stolt kollega", og tar ikke med barnet pga logistikk rett og slett.

Men han vet hva jeg skal, og hvorfor. Tar han gjerne med når han er litt eldre, og det er mer tolmodighet og forståelse :) 

Anonymkode: 62323...952

Skrevet

Da vi bodde i Oslo hadde vi med barna. De elsket det! Fengende musikk, dansing, farger og glamour. Blir ikke bedre for småtrollene😃

Anonymkode: 22a6f...978

Skrevet

Skjønner ikke poenget med å dra dit/ ta med barna hvis man ikke har en tilknytning til "miljøet".

Anonymkode: 33641...4e6

Skrevet

Hadde vi bodd der hadde vi reist ja 😊 

Anonymkode: 71c48...8cb

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Skjønner ikke poenget med å dra dit/ ta med barna hvis man ikke har en tilknytning til "miljøet".

For å støtte venner etc i miljøet! 

Skrevet
10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

For å støtte venner etc i miljøet! 

Ja hvis man har venner eller familie så er det jo en annen ting.. men ser ikke poenget med å dra dit hvis man da ikke har venner eller familie man skal støtte. 

Skrevet

Ser på sammen med datteren min hvis det ikke kræsjer med andre planer.

Anonymkode: d49e0...c87

Skrevet
23 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja hvis man har venner eller familie så er det jo en annen ting.. men ser ikke poenget med å dra dit hvis man da ikke har venner eller familie man skal støtte. 

Hvis man bare vil støtte en god sak, ha en hyggelig dag i byen osv?

jeg kan tenke meg massevis av gode grunner til å dra..

og hvis man leter litt så har vel de fleste noen i omgangskretsen, om enn perifert, som er berørt av tematikken..

Skrevet

Hvorfor skal folk være homofile? Det er galt 

Anonymkode: 33a3a...2a9

Skrevet

Hadde vi ikke vært på ferie, så hadde vi dratt ned til byen. 

Det er moro for barna med liv og røre, og viktig å støtte opp om, spesielt i år, når nynazister vil marsjere 'mot homolobbyen'. 

Skrevet

Og viktig å vise barna at ikke alle er a4, og det er helt greit. Men det vet de forsåvidt allerede. 

Skrevet

Haha! Nei! Og jeg drar ikke selv. Ser ikke noe poeng i å dra dit eller fortelle barna noe om det. Driter i det hele og kunne ikke brydd meg mindre. De homofile skal ha alt og bla bla bla. Blir litt lei. Rett og slett. De sutrer mer enn alle barna mine tilsammen, så nei, jeg gidder ikke og bryr meg ikke. 

Og nei... jeg er ikke homofob. Har en veldig god venn som er homofil. Super kar som ikke har noe behov for å markere sin legning og gjøre den til en fest. 

Anonymkode: 6f6e4...4d1

Skrevet
34 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Haha! Nei! Og jeg drar ikke selv. Ser ikke noe poeng i å dra dit eller fortelle barna noe om det. Driter i det hele og kunne ikke brydd meg mindre. De homofile skal ha alt og bla bla bla. Blir litt lei. Rett og slett. De sutrer mer enn alle barna mine tilsammen, så nei, jeg gidder ikke og bryr meg ikke. 

Og nei... jeg er ikke homofob. Har en veldig god venn som er homofil. Super kar som ikke har noe behov for å markere sin legning og gjøre den til en fest. 

Du får det til å høres ut som om du har flere barn enn det finnes homofile i Norge. 

Anonymkode: 22a6f...978

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

For å lære barna toleranse for at andre kan være anderledes og legge et grunnlag for at dersom de selv er homofile ikke vil være redde for å være seg selv 

Anonymkode: 9f6d6...a15

Skrevet
36 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du er historieløs. Pride er ikke laget for at homofile har et ekstremt behov for å vise at de er homofile, men til motmæle mot trakassering. Og hva er det de sutrer om? Jo, at de ikke har like rettigheter som alle andre. Er ikke det noe å stå opp for synes du? Hadde alle homofile vært som vennen din hadde det nok enda vært forbudt å være homo i norgeNorge

Skrevet
42 minutter siden, Anonym bruker skrev:

På bakgrunn av hva?

(Og ikke kom med religion, jeg er ateist)

Skrevet
10 timer siden, Anonym bruker skrev:

Bor ikke i Oslo, men der ser det jo ut til å være en stor, flott markering 😀

Her på Sørlandet skal det være en markering i august.

Noen som har vært på en Pridemarkering selv om dere selv ikke har en direkte tilknytning?

Har relativt små barn ennå, men tenkte kanskje å starte en ny tradisjon og forklare litt etterhvert dette med å støtte alle menneskers rett til å være seg selv.

Anonymkode: 42bbc...835

Jeg bor og på Sørlandet. Hvor og når skal markeringen være?

Anonymkode: 5ad52...133

Skrevet
44 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er galt å være ignorant og

Anonymkode: 5ad52...133

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

På bakgrunn av hva?

(Og ikke kom med religion, jeg er ateist)

Hvordan vi er skapt. Det er en mann og kvinne som kan lage barn, ikke to av samme kjønn. 

Anonymkode: aecd6...bfb

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Hvordan vi er skapt. Det er en mann og kvinne som kan lage barn, ikke to av samme kjønn. 

Anonymkode: aecd6...bfb

Vi er skapt med mulighet til å elske, hvorfor tro man er låst i en begrensning på hvem og hvordan mang føler for å dele sin kjærlighet..

For å lage barn??
Så da må de som velger å ikke få barn tvinges til det?
De som velger å leve alene, tvinges til å gifte seg med en av motsatt kjønn?

Er mange andre enn homofile som ikke får barn

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...