Anonym bruker Skrevet 30. juni 2017 #1 Skrevet 30. juni 2017 Jeg lurer på hva dere tenker om dette, skulle flytte inn til leilighet med eksen min og huseieren sa ingenting om at begge måtte skrive navnet på, så jeg tenkte det gjaldt begge, men det var jo ganske dumt av meg så han stakk av og jeg ga beskjed før at jeg ikke ville flytte inn likevel og om vi kunne ordne opp i dette, så sa han at nei det var ikke aktuelt han skulle ha depositum + husleie for 3 mnd. Jeg tilbød å hjelpe han å finne noen andre til å flytte inn men det ville ikke han gå med på, eller gå videre med. Så senere så jeg han annonserte leiligheten på nettet, og jeg sa det til han på epost men han sa det var "gammel" annonse eller noe, noe som var tull. Nå har prøvd å si at jeg kan betale for 1 måned eller sånnt, og han har sendt krav til husleietvistuvalget om at jeg skal betale for 3 måneder + strøm?? fordi det koster å holde huset varmt?! Hva hadde dere tenkt om dette? Anonymkode: e8529...172
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2017 #2 Skrevet 30. juni 2017 Du har signert kontrakt men vil bryte den? Å holde huset varmt på sommeren er jo bare tull. Hvor lang oppsigelsestid har kontrakten? Du er vel pliktig å betale ut oppsigelsestiden, med mindre han får leid ut før da. Uansett, dette skaper jo mye arbeid for utleier, noe må du betale. I verste fall må du dekke hele oppsigelsestiden. Anonymkode: 98e55...06c
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2017 #3 Skrevet 30. juni 2017 Han annonserte jo for leiligheten liek etter, så hvordan kan jeg få bevis på at ingen bodde der i løpet av den tiden han krever penger? Strøm er bare tull ja. D Anonymkode: e8529...172
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2017 #4 Skrevet 30. juni 2017 14 minutter siden, Anonym bruker skrev: Han annonserte jo for leiligheten liek etter, så hvordan kan jeg få bevis på at ingen bodde der i løpet av den tiden han krever penger? Strøm er bare tull ja. D Anonymkode: e8529...172 Å annonsere betyr ikke at den er utleid da. Du er uansett bundet av kontrakt. Bevisbyrden ligger vel på deg, å bevise at han fikk en annen leietaker på kort varsel. Anonymkode: 98e55...06c
mammamia93 Skrevet 30. juni 2017 #5 Skrevet 30. juni 2017 Jeg skrev til han at jeg ville hjelpe han og finne en annen til å ta over, så 2 dager senere hadde han tatt saken videre alt sier han med advokat og alt. Da fikk jeg vel ikke mye tid på meg til å hjelpe eller?
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2017 #6 Skrevet 30. juni 2017 Hvis du må betale for tre mnd skal du ha tilgang til leiligheten de mnd. Da kan du fremleie den. Anonymkode: 7e9a8...fc3
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2017 #7 Skrevet 30. juni 2017 Ville snakket med noen som har peiling på dette. Har dere skrevet under på kontrakten begge (du og eksen) eller bare du? Om begge har skrevet under så må jo han stå for sin del. Så må du få sakt opp leiligheten, og da må nok du betale i den perioden. Utleier skal ikke gå i minus pga det skar seg for dere. Om du betaler skal du også ha tilgang til leiligheten så nøkler skal du da ha, hvis ikke du får det skal du heller ikke betale. Han har ikke lov å leie ut leiligheten så lenge du disponerer den med din kontrakt. Om du har lov å fremleie kommer ann på hva som ståt i kontrakten. Men for all del, finn ut av hva du kan og bør gjøre i denne situasjonen av noen som faktisk vet! Anonymkode: bac87...928
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2017 #8 Skrevet 30. juni 2017 Fikk aldri nøkler nei..det var to måneders oppsigelse, han vil ha 3 mnd + 3 mnd strøm. Anonymkode: e8529...172
Øyne som ser!! Skrevet 30. juni 2017 #9 Skrevet 30. juni 2017 Hvis du ikke fikk nøkler og dermed ikke kunne bruke leiligheten skal du ikke betale. Han trodde vel han kunne få deg til og betale og fikk en ny inn så de også skulle betale.
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2017 #10 Skrevet 30. juni 2017 Jeg har også vært borti at nøklene aldri ble overlevert til meg, mens han likevel ville ha betalt. Idioten tok det til forliksrådet, han tapte så det sang. Anonymkode: 63891...722
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2017 #11 Skrevet 30. juni 2017 Oppsigelsestiden løper i utgangspunktet fra den første i måneden etter at du sier opp. Du har krav på å få nøkkelen i den perioden du disponerer leiligheten, men du må betale om å få den. Strømforbruket blir minimalt i en leilighet som står tom, men litt går det og det må du betale. Depositumet skal du få igjen når husleien er betalt og nøklene levert. Du får jo ikke ødelagt noe når du ikke bor der. Anonymkode: cea7b...545
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå