Gå til innhold

Når trener dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som trener ute av huset, enten det er på treningssenter, ute og løper etc., når gjør dere det? Og hvor ofte? Jeg vil liksom ikke ta av tiden med barna, jeg ser dem jo bare to-tre timer om ettermiddagen. Men etter de har lagt seg er jeg helt ferdig, og vil ikke bruke resten av kvelden på trening 🙈 Når trener dere ute av huset, og hvor ofte?

Anonymkode: b59ff...aa0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg jobber både dag og kveld så blir både formiddag og ettermiddag. Både turer og på senter. 

Anonymkode: 0bc2b...fc8

Skrevet

Tar en kjapp joggetur etter at jeg har levert i bhg de dagene jeg rekker det. Eller jogger rett før henting.

Når tiden ikke strekker til på dagtid blir det trening hjemme i stua foran youtube og tar ellers med meg ungen på tur i helgene.

Anonymkode: eace8...0fe

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Tar en kjapp joggetur etter at jeg har levert i bhg de dagene jeg rekker det. Eller jogger rett før henting.

Når tiden ikke strekker til på dagtid blir det trening hjemme i stua foran youtube og tar ellers med meg ungen på tur i helgene.

Ser jeg brått fremstod som god trent, det er jeg altså ikke! :P Den joggeturen på morgenen skjer en til to ganger i uken, på ettermiddagen maks en gang i uken. Hjemmetrening etter ungen er lagt skjer 1 gang i uken også tar vi ofte en tur i helgen, i lavt tempo, runden er snaue 3 km.

Det blir altså ikke så mye. Men hadde vi vært to voksne kunne jeg trent mer. Da hadde jeg trent før eller etter jobb mens mannen hentet/leverte. Det hadde ikke tatt så mye av tiden med ungene, maks en halvtime.

Skrevet

Frem til ungene var ca 10 år trente jeg etter at de la seg eller mens de var på trening. Nå legger de seg så Sent at jeg trener mens de er våkne,  men ofte samtidig som de trener eller er på andre aktiviteter.

Anonymkode: 279e5...740

Skrevet

Bruker hele eller deler av arbeidsveien. Har ca 20km - løper jeg så er det ca 6km på hjemveien til buss/bane/tog. Sykler jeg så blir det tur-retur. Jogger på formiddagen i helgene eller på kveldene i ukedagene. (blir som regel en-to turer i uka) Hvis jeg trener på senteret er det som regel på kvelden.

Skrevet

Jeg jobber kun dagtid, så må trene på kveldene. Går på timer på et treningssenter. Ofte starter de kl. 19, da yngste legger seg. Trener også ofte lørdag formiddag i 10-tiden, da er jeg hjemme og klar for dagens aktiviteter før kl. 12. Liker også å gå/jogge mens ungene trener, men ettersom mannen min er trener for ett lag og minste kun er seks år får jeg ikke gjort det så ofte jeg kunne tenkt meg :)

Ser hva du mener med at du bruker av tiden med ungene, men samtidig må du tenke på det som en investering. De drar jo nytte av at du er i OK form og har det bra med deg selv :)

Anonymkode: a4458...54d

Skrevet
31 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Frem til ungene var ca 10 år trente jeg etter at de la seg eller mens de var på trening. Nå legger de seg så Sent at jeg trener mens de er våkne,  men ofte samtidig som de trener eller er på andre aktiviteter.

Søndag morgen har  jeg foresten hatt en fast treningsavtale før mann og barn står opp.

Skrevet

Aldri. Jeg finner ikke tiden, og når jeg finner tiden finner jeg ikke overskuddet. Leverer i bhg 7.30, begynner på jobb 8. Slutter 15.30, henter 16. Lager middag, spiser, kjører unger hit og dit. Lekser, husarbeid, istandgjøring til neste dag. Første unge i seng kl 21 og da trenger de andre meg litt før de skal sove kl 22, og da er jeg ferdig.

Anonymkode: 153e5...e0a

Skrevet

Jeg tar meg en ettermiddag etter jobb, en fast dag. Da jobber jeg litt lenger og trener. Mannen henter og lager middag.

I tillegg trener jeg (ideelt sett i alle fall) en kveld i uka etter de er lagt, dvs 19.30-21 (inkl kjøring til senteret). Men denne er tungå komme seg ut på, i alle fall om vinteren! 

Og så prøver jeg å få til noe i helga. Gåtur/fjelltur med hele familien, joggetur alene, eller tar med alle ungene på barnepassen på treningssenter. 

Anonymkode: 65256...e58

Skrevet

I sommerhalvåret sykler jeg fram og tilbake til jobb. Det er til sammen ca 2,5 mil i ganske kupert terreng så det blir god trening. Reisetiden min øker med 15-20 min, men det er det verdt.

Skrevet

Da ungene var små: før jobb, på jobb eller etter de var lagt.

Anonymkode: c7541...a4a

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Aldri. Jeg finner ikke tiden, og når jeg finner tiden finner jeg ikke overskuddet. Leverer i bhg 7.30, begynner på jobb 8. Slutter 15.30, henter 16. Lager middag, spiser, kjører unger hit og dit. Lekser, husarbeid, istandgjøring til neste dag. Første unge i seng kl 21 og da trenger de andre meg litt før de skal sove kl 22, og da er jeg ferdig.

Er du alene? I så fall skjønner jeg det. Men du har vel selv ikke så mange lekser?? Antar det er ungenes lekser du snakker om. Her har du masse potensiale til treningstid. Sett ungene til å gjøre leksene sine selv, og tren! Husarbeid må du vel ikke gjøre HVER dag? To til tre ganger i uken kan du trene i stedet for husarbeid. 

Anonymkode: d977e...37a

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er du alene? I så fall skjønner jeg det. Men du har vel selv ikke så mange lekser?? Antar det er ungenes lekser du snakker om. Her har du masse potensiale til treningstid. Sett ungene til å gjøre leksene sine selv, og tren! Husarbeid må du vel ikke gjøre HVER dag? To til tre ganger i uken kan du trene i stedet for husarbeid. 

Anonymkode: d977e...37a

Så godt som. Mannen er hjemme rundt 18 de dagene han kommer hjem, men han er mye ute å reiser. Har barn i alderen 3 til 13 år så det er vanskelig å sette de store til å gjøre lekser og så trene. Gjør ikke husarbeid hver dag heller, men på det meste har ungene treninger/kamper/etc 4 dager i uka, pluss annenhver helg så det er ikke akkurat fritid det går mest i hjemme kan du si! :)

Skrevet

Jobber deltid og har fireåringen hjemme 3 dager i uka.  Mannen jobber 50+timer i uka, har også ett skolebarn. 

Rekker 3 gruppetimer på kveldstid mellom middag og leggetid, jeg sparer min middag til ungene har sovnet de dagene. 

Jogger de dagene begge ungene er på skole/ barnehage dersom jeg rekker det før/ etter jobb. 

Tar med barna på treningssenteret om nødvendig. Treningssenteret har fri WIFI og de kan sitte på netflix etc mens jeg trener. 

jogger lørdag og søndag når mannen er hjemme. 

Er mye ute på tur, sykkel, sparkesykkel etc sammen med barna. 

Anonymkode: 540c3...9d5

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Så godt som. Mannen er hjemme rundt 18 de dagene han kommer hjem, men han er mye ute å reiser. Har barn i alderen 3 til 13 år så det er vanskelig å sette de store til å gjøre lekser og så trene. Gjør ikke husarbeid hver dag heller, men på det meste har ungene treninger/kamper/etc 4 dager i uka, pluss annenhver helg så det er ikke akkurat fritid det går mest i hjemme kan du si! :)

Skjønner. 

Uansett, treåringen kan være på barnepassen på treningssenteret. Og du kan jogge mens barna trener. Du kan også prioritere deg selv, og ikke la barna få være med på såååå mange ting som de ikke kan fikse uten deg ;)

Skrevet
2 timer siden, mirakela skrev:

Skjønner. 

Uansett, treåringen kan være på barnepassen på treningssenteret. Og du kan jogge mens barna trener. Du kan også prioritere deg selv, og ikke la barna få være med på såååå mange ting som de ikke kan fikse uten deg ;)

Barnepass er ikke for alle dessverre ;) Men jeg lever fint med det altså! Jeg sitter ikke på ræva før klokka er nærmere 22 hver kveld 😊 Får de skritta jeg trenger og vel så det! 

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Barnepass er ikke for alle dessverre ;) Men jeg lever fint med det altså! Jeg sitter ikke på ræva før klokka er nærmere 22 hver kveld 😊 Får de skritta jeg trenger og vel så det! 

Det tror jeg på! ;) Blir nok lettere med en 5-6 åring. 

Skrevet
1 time siden, mirakela skrev:

Det tror jeg på! ;) Blir nok lettere med en 5-6 åring. 

Absolutt! Har innsett at akkurat nå får det være som det er så kommer jeg sterkere tilbake 

Skrevet

Smetter ut en tur når ungene ser Barne-TV. 

Skrevet

I januar - februar 😂😂, neida, har dabbet av mye nå da (så hvert år trener jeg mest i jan/feb).

Men når jeg trener så er det etter de to minste er lagt, største eller pappaen som er hjemme med de da, mens jeg tar en fjelltur 😊. 

Anonymkode: 5e2d5...1ae

Skrevet

Nå, for eksempel. Ellers er det ikke noe problem å trene med barn, jeg har selv vokst opp med å være med foreldre på trening fra jeg var fem-seks og sitte og vente mens de gjør seg ferdig, enten det var styrketrening eller håndballtrening eller hva som helst.

Skrevet

Kombinerer trening med å være med frøkna. Jeg løper etter henne og ponnien i skogen tre ganger i uka.

Anonymkode: d1452...8b8

Skrevet

Er på treningssenteret 2-3 ganger i uken, en gang mellom kl17-21, alt etter hva som passer i forhold til mann og barn. En dag i uken er det fast kl.20. Jogger gjerne samme tid en gang i uken også. Av og til er ungene med, enten sykler ved siden av eller jogger sammen med meg (kun hvis jeg løper i fjellet og blir ikke like effektivt, men gøy). 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...