Gå til innhold

Inspirert av tråden om allergi og katt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mulig et dumt spørsmål, men kan man reagere med magevondt og diaré om man er allergisk mot katt?

Ingen forkjølelsessymptomer, rennende nese, kløe eller lignende. Barnet vårt er sjekket, krysssjekket og det som er mot alt av matvarer. Det har blitt utført koloskopi, gastroskopi, blodprøver og eliminering av matvaregrupper. Ingenting fører til bedring.

Vi har katt og jeg har aldri tenkt på om dette kan føre til slike symptomer før, og det har derfor heller ikke blitt tatt prøver for dette. Ingen leger har heller spurt om vi har husdyr. 

Kan allergi på dyr slå ut slik?

Anonymkode: ec4f4...8bf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Også utmattelse/stort søvnbehov, blekhet i huden og av og til rødlig rundt øynene som symptomer. 

Har ikke tenkt på at det har blitt noe bedre med disse symptomene nå i sommer, men nå er både vi og kattene mer ute, noe som kanskje fører til en naturlig bedring? 

Skrevet

Kroppen er sammensatt, så er meget mulig det

Anonymkode: 9532b...758

Skrevet

Må også legge til at det er påvist en matvareallergi/intoleranse, men at denne ikke vises på prøver, derav elimineringsmetoden. Tenkte derfor på om denne kunne forverres av allergi mot katt, kryssallergi eller hva det heter. 

Beklager oppdelt innlegg. Mor er trett.. 😉

Skrevet

Kanskje katten har smittet barnet med innvollsorm? 

Anonymkode: eab62...fe2

Skrevet
27 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kanskje katten har smittet barnet med innvollsorm? 

Anonymkode: eab62...fe2

Det ville nok ikke blitt oppdaget ved skopi. Skal ta det videre! 😆 

Skrevet

Jeg er ekstremt allergisk mot pelsdyr, og pollen. Har aldri reagert med diare eller vond mage. Men trøtt og sliten blir jeg, er som å ha influensa. Men med denne allergien, kommer det mye kryssallergi. Og nå om dagen så føler jeg at jeg blir syk av alt jeg spiser. Mens på vinteren så kan jeg spise mer uten å reagere. For det er jo kryssallergi, og da er det mange matvarer man kan reagere på. Og man reagerer gjerne verre eller på mer, i pollen sesongen.

Anonymkode: ba3ab...959

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Må også legge til at det er påvist en matvareallergi/intoleranse, men at denne ikke vises på prøver, derav elimineringsmetoden. Tenkte derfor på om denne kunne forverres av allergi mot katt, kryssallergi eller hva det heter. 

Beklager oppdelt innlegg. Mor er trett.. 😉

Har en følelse av at du kanskje så det jeg skrev angående den bekjente med barnet som ikke ville kvitte seg med katten selv om legen anbefalte det, og når de endelig gjorde det ble "alt" bedre?! 

-Men ja, man kan reagere som du sier. Allergener "irriterer" kroppen , og det kan slå ut på mange flere måter en bare "standard symptomene" på allergi. (Se feks pollenallergikere som får hodepine, glutenallergikere som får vonde og hovne ledd osv...) 

og hva kryssallergi angår så anbefaler jeg deg å lese litt om det, for det er veldig interessant. -Viste du feks at katteallergikere kan reagere på svinekjøtt?! :) 

Anonymkode: dfdfe...5eb

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Har en følelse av at du kanskje så det jeg skrev angående den bekjente med barnet som ikke ville kvitte seg med katten selv om legen anbefalte det, og når de endelig gjorde det ble "alt" bedre?! 

-Men ja, man kan reagere som du sier. Allergener "irriterer" kroppen , og det kan slå ut på mange flere måter en bare "standard symptomene" på allergi. (Se feks pollenallergikere som får hodepine, glutenallergikere som får vonde og hovne ledd osv...) 

og hva kryssallergi angår så anbefaler jeg deg å lese litt om det, for det er veldig interessant. -Viste du feks at katteallergikere kan reagere på svinekjøtt?! :) 

Forts... og allergiske reaksjoner slår ofte ut på nervesystemet (feks kløe, rødmende hud) og tarmsystemet (diaré). 

Skrevet
På 29.6.2017 den 23.21, Anonym bruker skrev:

Forts... og allergiske reaksjoner slår ofte ut på nervesystemet (feks kløe, rødmende hud) og tarmsystemet (diaré). 

Tusen takk for utfyllende svar. 😊 Skal lese meg litt opp på dette og ta det opp med legen neste gang og høre hva han sier. 🖒

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...