Anonym bruker Skrevet 29. juni 2017 #1 Skrevet 29. juni 2017 Er det trygt å trene løfting av vekter, gruppetimer med høy temp osv? Og fulgte dere en streng diett? Jeg har bmi litt over grensen og vil gå ned og bli sunnere i løpet av svangerskapet har angst for å se feit ut Anonymkode: 31eae...857
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2017 #2 Skrevet 29. juni 2017 Trente etter dagsformen. Jeg brukte ellipsemaskin og trente styrke på apparater etterpå. Fulgte ingen diett. Spiste det jeg hadde lyst på. Gikk opp 14 kg. 12 kg var borte uken etter fødsel. Svangerskapet er ikke riktig tid å slanke seg på, men spis sunt og beveg deg. Anonymkode: f3bc1...0f7
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2017 #3 Skrevet 29. juni 2017 Trente det kroppen var vant til å trene før svangerskapet, vekter og Zumba. Spiste som vanlig.gikk opp 8 kg og tok av 10-11 kg en uke etter fødsel Anonymkode: ee916...e10
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2017 #4 Skrevet 29. juni 2017 Trente normalt frem til måned fem. Fikk da voldsomt nedpress følelse. Valgte da å bare mosjonere frem til fødsel. Hurtig gange i skogen osv. Anonymkode: 05889...3b1
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2017 #5 Skrevet 29. juni 2017 Fortsatte og trene som før. Jeg er ikke den som presser meg spesielt mye til vanlig,- og holdt samme "Press" underveis. Ble jo lavere intensitet på det meste underveis, (ergometersykkel og ulike kroppsvektøvelser til styrke) og følte det som at jeg ikke trente på slutten. Men da ungen var ute og jeg fikk summet meg, så kom treningseffekten med et brak og jeg kom meg kjapt i nesten bedre form enn hva jeg var FØR jeg ble gravid. Hadde fokus på å IKKE spise mer enn vanlig,- gjerne litt sunnere, men gikk selvsagt ikke sulten. Men måtte tenke mye over om jeg var sulten eller bare hadde lyst på noe, da sistnevnte gjerne føltes som "ulvehunger" i perioder... Men gikk seg til det også.... Gikk opp 11 kilo siste svangerskap, var da 5-6kilo "for tung" i forhold til hva jeg veide før første graviditet da jeg ble gravid 2.gang...Første graviditet derimot la jeg på meg 42kilo..... Disse kilo (minus de 5-7 som jeg ikke rakk få av) brukte jeg godt over 3år på å ta av... Anonymkode: 1890e...8e0
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2017 #6 Skrevet 29. juni 2017 6 timer siden, Anonym bruker skrev: Er det trygt å trene løfting av vekter, gruppetimer med høy temp osv? Og fulgte dere en streng diett? Jeg har bmi litt over grensen og vil gå ned og bli sunnere i løpet av svangerskapet har angst for å se feit ut Anonymkode: 31eae...857 Bloggeren ingerindubai har mange tips om dette😀 Anonymkode: cdb67...fc9
Anonym bruker Skrevet 29. juni 2017 #7 Skrevet 29. juni 2017 Streng diett utgår selvsagt, siden det er skadelig for barnet om du slanker deg! Spis normalt, unngå å fråtse og begrens sukkerinntaket så går det bra 😃 Du kan trene som du har gjort tidligere, men se an dagsformen. Ikke press deg for hardt. Hvis du er helt utrent bør du begynne rolig med gåturer, og få hjelp av pt eller fysioterapeut til å sette opp et styrkeprogram. Faren for skader er større pga leddbåndene dine er slappere (pga hormoner). Men du, alle ser feit ut når de er høygravid altså! Anonymkode: fe0bd...bad
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå